فدراسیون‌نشین‌ها دلیل ناکامی بوکس هستند!

کد خبر : ۲۴۴۴۳
بازدید : ۱۱۵۵
مربی و بوکسور المپیکی ایران پاسخ انتقادات مسئولان فدراسیون بوکس را دادند و گفتند همه این‌ها ساخته ذهن برخی افراد است که مشاوره‌های غلط به ناطق نوری می‌دهند و خود همین فدراسیون‌نشین‌ها دلیل اصلی ناکامی بوکس ایران به شمار می‌روند.

به گزارش ایسنا، بوکس ایران تنها یک سهمیه در المپیک 2016 ریو داشت و آن هم احسان روزبهانی در وزن 81 کیلوگرم بود که او در همان مبارزه اول مقابل نماینده المپیک شکست خورد و حذف شد. بعد از این ناکامی مسئولان فدراسیون بوکس در نشستی خبری به انتقاد شدید از احسان روزبهانی، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پرداخته و اعلام کردند که این ناکامی قبل از اعزام روزبهانی به المپیک کاملا نمایان بود.

امروز احسان روزبهانی بوکسور و اکبر احدی مربی تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک ریو در نشست خبری پاسخ این انتقادات تند را دادند و گفتند برخی مشاوره‌های نادرست به رییس فدراسیون و همچنین برخی کوته‌نظری‌ها باعث شد بوکس ایران در المپیک نتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد.

در ابتدای این نشست احسان روزبهانی گفت: نمی‌خواهم فدراسیون بوکس را بکوبم بلکه آمده‌ام تا پاسخ انتقاداتی که نسبت به من شده را بگویم. متاسفانه بعد از نتیجه نگرفتن در المپیک همه چیز به یک باره برگشت و کسانی که تا دیروز دوستم بودند دشمنم شدند و شروع به زدنم کردند.

بوکسور المپیکی ایران در پاسخ به این سوال که مسئولان فدراسیون اعلام کردند 400 میلیون تومان برای آماده سازی تو هزینه کرده‌اند آیا این را قبول داری؟ گفت: با قطعیت می‌گویم که فدراسیون بوکس برایم هزینه‌ای انجام نداد، نه هزینه‌ای برای آماده سازی و اعزام به تورنمنت انجام داد و نه هزینه‌ای بابت اسکانم در هتل آکادمی. تمام هزینه‌های آماده سازی‌ام را خودم انجام دادم و هزینه‌های اسکانم را هم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پرداختند. هزینه چند ماه اقامتم در هتل آکادمی را هم خودم پرداخت کردم چرا که دیگر از ماشین خوابی خسته شده بودم.

روزبهانی گفت: اسفند 93 سهمیه المپیک گرفتم و بعد از آن برای اینکه می‌خواستم با آمادگی کامل به المپیک بروم تمریناتم را فشرده شروع کردم و به دلیل نبود اتاق در هتل آکادمی و اینکه نمی‌توانستم هر روز در مسیر خانه و مجموعه انقلاب باشم مجبور بودم در ماشینم بخوابم.

بوکسور ایران در المپیک ریو گفت: دبیر فدراسیون شاهد است که هزینه چند ماه اقامتم در هتل را از جیب پرداختم و بعد از آن نامه فدراسیون و هماهنگی‌ها با کمیته ملی المپیک انجام شد. مسئولان فدراسیون ابتدا خوابگاه نصرت را برایم در نظر گرفته بودند که دیدم خوابگاهی در شان یک ورزشکار المپیکی نیست و به همین خاطر گفتم یک مکان دیگر را هماهنگ کنند.

وی در مورد هزینه‌های خورد و خوراکش در هتل آکادمی و اینکه مسئولان فدراسیون گفتند دوستان روزبهانی هم از این غذاها استفاده می‌کردند، گفت: این حرف‌ها جای تعجب دارد چرا که من فقط یک وعده ناهار را در هتل می‌ماندم و به دلیل حفظ شرایط وزنی‌ام حتمی شام نمی‌خوردم. آیا مسئولان فدراسیون این همه حرف را فقط برای یک وعده غذا می‌زنند؟ ضمن اینکه من با یک رستوران قرارداد بسته بودم و آنها غذایم را می آوردند. ای کاش رییس فدراسیون یک بار به هتل آکادمی می‌آمد و می‌دید که دوستانش چطور غذاها را می‌برند.

روزبهانی در پاسخ به این سوال که مسئولان فدراسیون گفته‌اند او از تیم ملی اخراج شده، گفت: من دو سال پیش که سهمیه المپیک را گرفتم دیگر عضو تیم ملی نبودم پس اخراجم از تیم ملی معنی ندارد. مشخص نیست که این اطلاعات نادرست را چه کسی به رییس فدراسیون می‌هد. متاسفانه همین دشمنان به ظاهر دوست گفته بودند که روزبهانی سهمیه المپیک را به صورت شانسی گرفته است اما آیا آنها ابروی شکافته، بینی و استخوان شکسته مرا ندیده‌اند که این حرف‌ها را می‌زنند.

مسئولان فدراسیون بوکس اعلام کرده بودند که روزبهانی ساعت 10 شب در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها تردد داشت و با این شرایط مشخص بود در المپیک نتیجه نمی‌گیرد که روزبهانی در این باره گفت: من در مورد زندگی شخصی افراد چیزی نگفته‌ام و اجازه هم نمی‌دهم کسی در مورد زندگی شخصی‌ام صحبت کند. با تمام احترامی که برای ناطق نوری قائل هستم باید بگویم که زندگی شخصی‌ام به هیچ کس ربطی ندارد. ضمن آنکه این دوستان چرا تمرینات طاقت‌فرسای من را نمی‌گویند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این مشکلات را به مسئولان فدراسیون نگفتید تا همه چیز برای موفقیت در المپیک هموار شود، گفت: چند بار باید این حرف‌ها را می‌گفتم، کسی نبود که گوش کند. همین که من به المپیک رفتم و اسم بوکسورها زنده نگه داشتم برای آنها بس است و باید بروند و خدایشان را شکر کنند.

روزبهانی با تاکید بر اینکه از کشورهای دیگر هم پیشنهاداتی برای مبارزه کردن با پرچمی غیر از پرچم ایران داشت، گفت: به خاطر کشورم نرفتم. خدا شاهد است که هزینه زیادی هم می‌پرداختند اما قبول نکردم. به هر حال از این به بعد با برنامه بهتری پیش خواهم رفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید