تصاویر/ولکانو اولین خودروی تیتانیومی جهان

تصاویر/ولکانو اولین خودروی تیتانیومی جهان
کد خبر : ۲۴۶۰۴
بازدید : ۱۴۲۸
شرکت ایکونا که عموما طراحی لوازم منحصر به فرد و گران قیمت را انجام می‌دهد، به تازگی اولین خودروی تیتانیومی جهان را با قیمت ۲.۸ میلیون دلار معرفی کرده است.

شرکت صاحب نام ایکونا (Icona) در شهر تورین ایتالیا که طراحی دکوراسیون داخلی را به عنوان فعالیت اصلی خود انجام می‌دهد، اقدام به برآورده کردن آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای خودرو کرده است.

این شرکت اخیرا از اولین خودروی تیتانیومی جهان پرده برداشته است. خودروی تیتانیومی ولکانو با قیمت ۲.۸ میلیون دلار، در نوع خود منحصر به فرد و البته بسیار گران قیمت است.

خودرو تیتانیومی ایکانو ولکانو

خودرو تیتانیومی ایکانو ولکانو

ورود به بازه‌ی قیمتی بیش از ۲.۵ میلیون دلار، کار هر برند خودرویی نیست. بوگاتی، پاگانی و کوینیگزگ برخی از شرکت‌هایی هستند که ابرخودرو‌های خاص خود را در این بازه‌ی قیمتی به فروش می‌رسانند. رقابت با این برند‌‌های مطرح امر آسانی نیست. اما در نظر داشته باشید ولکانو نکات متمایز کننده‌ی خاصی دارد که به آن برتری قابل توجهی نسبت به سایر ابرخودرو‌ها می‌د‌هد. ولکانو از تیتانیوم خالص ساخته شده و ۱۰ هزار ساعت کار دست برای ساخت این خودرو صرف شده است.

خودرو تیتانیومی ایکانو ولکانو

ولکانو پیش از این در نمایشگاه خودروی شانگهای در سال ۲۰۱۳ به عنوان خودروی مفهومی معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ نیز ایکونا بدنه‌ی تیتانیومی این سوپراسپرت را در رویداد Pebble Beach‌ در معرض نمایش قرار داد. حال ایکونا خودرو‌ی منحصر به فرد خود را به تولید رسانده است.

خودرو تیتانیومی ایکانو ولکانو

توان ولکانو از پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۶.۲ لیتری به عاریت گرفته شده از شورولت کوروت ZR1 تامین می‌شود. این پیشرانه‌ی سوپرشارژ شده که در جلوی خودرو قرار گرفته است، توانایی تولید ۶۷۰ اسب بخار را دارد که بدین وسیله ولکانو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به نتها ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد. وظیفه‌ی انتقال توان نیز بر عهده‌ی جعبه‌دنده‌ی پیشرفته‌ای است که از طریق پدال‌های پشت فرمان کنترل می‌شود. حداکثر سرعت ولکانو نیز ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

خودرو تیتانیومی ایکانو ولکانو

ایکونا از رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی در جلو و نمونه‌ی ۲۱ اینچی در عقب خودرو به همراه لاستیک‌های پیرلی P Zero استفاده کرده است. سیستم ترمز سرامیکی این خودرو را نیز برند معتبر برمبو تامین کرده است.

خودرو تیتانیومی ایکانو ولکانو

کابین و صندلی‌های ولکانو به طور کامل از فیبر کربن در کنار چرم مرغوب آلکانتارا ساخته شده است. طراحی و چیدمان ادوات نیز به خوبی حس خودرو‌های مسابقه‌ای را تداعی می‌کند. ایکونا در وسط داشبورد از نمایشگر بزرگ لمسی استفاده کرده است که تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را به نمایش می‌گذارد. در بخش نشانگر‌های کیلومتر نیز از نمونه‌های آنالوگ سنتی استفاده نشده و ایکونا از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی بهره برده است. کلید‌های تعبیه شده در داشبورد نیز طرح مشابهی با هواپیماهای جنگنده دارند.

خودرو تیتانیومی ایکانو ولکانو

منبع: MOTORAUTHORITY
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید