قدرتمندترین لپ تاپ‌های گیمینگ دنیا

قدرتمندترین لپ تاپ‌های گیمینگ دنیا
کد خبر : ۲۴۶۰۵
بازدید : ۱۳۵۵
لپ‌تاپ‌های گیمینگ دستگاه‌هایی با پیشرفته‌ترین سخت‌افزارها هستند که معمولا نیز ابعادی بزرگ و وزن زیاد دارند. شرکت‌های متعددی در جهان، به ساخت این نوع از لپ‌تاپ‌ها مشغول هستند.

به گزارش زومیت و به نقل از بیزینس اینسایدر، شرکت ایسوس و Origin دو شرکت تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ هستند که به تازگی با ترکیب دو مدل از قدرتمندترین کارت گرافیک جهان، لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید خود را معرفی کرده‌اند.

اولین سری از لپ‌تاپ‌های مجهز به کارت گرافیک GTX10 شرکت انویدیا در حال تولید است.

شرکت‌های زیادی برای تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود از این کارت گرافیک استفاده می‌کنند که نیاز اکثر کاربران حرفه‌ای گرافیک را برطرف می‌کند. اما درصد کمی از کاربران نیز نیاز دارند تا حداکثر بازدهی گرافیکی قابل انتظار را از لپ‌تاپ خود بگیرند.

شرکت‌های Asus و Origin نیاز این دسته از کاربران را نیز برطرف کرده و در آخرین محصولات گیمینگ خود، از دو عدد از کارت‌های گرافیک GTX 1080 استفاده کرده‌اند.

ایسوس ROG GX800 را به عنوان قوی‌ترین لپ‌تاپ مخصوص بازی خود معرفی کرده است. این لپ‌تاپ مجهز به صفحه‌نمایش ۱۸.۴ اینچی با کیفیت 4K است که از تکنولوژی G-Sync انویدیا نیز بهره می‌برد.

استفاده از این تکنولوژی، اجرای روان و سریع بازی‌ها را تضمین می‌کند. در مورد قیمت و تاریخ عرضه‌ی این لپ‌تاپ هنوز خبری منتشر نشده است.

ROG GX800

در داخل این لپ‌تاپ از دو کارت گرافیک قوی GTX 1080 استفاده شده است. ترکیب دو عدد از این کارت گرافیک، اجرای بدون دردسر بازی‌ها و نرم‌افزارهای واقعیت مجازی را در کنار اجرای جدیدترین بازی‌ها با بالاترین تنظیمات گرافیکی نوید می‌دهد.

ROG GX800

استفاده از دو کارت گرافیکی با این قدرت، گرمای زیادی در بدنه‌ی لپ‌تاپ ایجاد می‌کند. ایسوس برای حل این مشکل سیستم خنک‌کننده‌ی آبی را در بدنه و داک اضافه‌ی این لپ‌تاپ گنجانده است. علاوه بر آن، استفاده از آخرین سخت‌افزارهای موجود در بازار، ابعاد این لپ‌تاپ را نیز افزایش داده و حتی بدون داک اضافی نیز با لپ‌تاپی غول‌پیکر مواجه هستیم.

ROG GX800

در تصویر زیر نمایی از طراحی و جانمایی اجزای داخلی ROG GX800 را مشاهده می‌کنید. آب موجود در سیستم خنک‌کننده، گرمای تولید شده توسط پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌های گرافیکی را جذب می‌کند و از طریق لوله‌ها به بیرون از لپ‌تاپ و داخل داک رادیاتوری منتقل می‌کند. این ساختار رادیاتوری گرما از آب می‌گیرد و فن‌های آن گرما را به بیرون از سیستم منتقل می‌کنند.

ROG GX800

لپ‌تاپ ROG GX800 به یک آنتن وای‌فای اضافی نیز مجهز می‌شود که سرعت بالای اجرای بازی‌های آنلاین را تضمین می‌کند.

ROG GX800

وب‌سایت تخصصی بازی‌های ویدیویی Kotaku، این لپ‌تاپ را در معرض آزمایش‌های بنچمارک قرار داده است. نتایج بنچمارک در هر دو نسخه‌ی تک کارت و دو کارت این لپ‌تاپ خیره‌کننده بودند و در بعضی آزمایش‌ها از یک کامپیوتر شخصی با مشخصات مشابه، بهتر عمل می‌کردند.

ROG GX800

لپ‌تاپ بعدی، Origin EON17-SLX نام دارد. این لپ‌تاپ نیز به دو کارت گرافیک GTX 1080 مجهز است و جدیدترین بازی ها را به همراه جدیدترین محصولات واقعی مجازی، به راحتی اجرا می‌کند.

Origin EON17-SLX

این لپ‌تاپ در نسخه‌های مختلف یا صفحات نمایش ۱۵ یا ۱۷.۳ اینچی و کیفیت نمایش 1080p یا 4K عرضه می‌شود. تمامی نسخه‌های این لپ‌تاپ نیز به فناوری G-Sync انویدیا مجهز هستند. نسخه‌ی پایه‌ی ۱۷.۳ اینچی این لپ‌تاپ، مجهز به یک کارت گرافیک GTX 1070، پردازنده‌ی Core i5 6500 و کیفیت صفحه‌نمایش 1080p است که قیمتی برابر با ۲.۳۵۴ دلار دارد. نسخه‌ حرفه‌ای ۱۷.۳ اینچی، به دو کارت گرافیک GTX 1080، پردازنده‌ی Core i7 6700K و صفحه‌نمایش با کیفیت 4K مجهز است و قیمت ۴.۳۴۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است. تاریخ عرضه‌ی این لپ‌تاپ نیز ابتدای ماه سپتامبر عنوان شده است.

Origin EON17-SLX

این لپ‌تاپ داک جداگانه ندارد و تمامی فعالیت خنک کردن آن در داخل بدنه اتفاق می‌افتد. این قابلیت، لپ‌تاپ Origin را به نمونه‌ای قابل حمل‌تر نسبت به لپ‌تاپ ایسوس تبدیل کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید