شاخص منفی بورس در پیایان معاملات

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار امروز ۳۲۴ واحد افت کرد و تا تراز ۷۷ هزار و ۷۵۷ واحدی پایین آمد شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۰ واحد کاهش نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به عدد ۱۴ هزار و ۴۶۹ واحدی رسید.

کد خبر : ۲۴۷۴۸
بازدید : ۱۲۶۱
دماسنج بازار سرمایه امروز ۳۲۴ واحد افت کرد. علاوه بر این، ارزش و حجم معاملات نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با کاهش نسبتا قابل توجهی همراه بود.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازده نقدی قیمتی بورس اوراق بهادار امروز ۳۲۴ واحد افت کرد و تا تراز ۷۷ هزار و ۷۵۷ واحدی پایین آمد شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۰ واحد کاهش نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به عدد ۱۴ هزار و ۴۶۹ واحدی رسید.

شاخص ازاد شناور نیز امروز ۴۳۱ واحد افت و رقم ۸۶ هزار ۸۷۶ واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار اول و دوم به ترتیب ۲۸۱ و ۳۸۸ واحد نسبت به چهارشنبه گذشته افت کردند به طوری که شاخص بازار اول در عدد ۵۴ هزار ۷۲۵ واحدی ایستاد و شاخص بازار دوم رقم ۱۶۸ هزار و ۲۰۶ واحدی را تجربه کرد.

نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب با ۶۶، ۵۶ و ۴۲ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در افت نماگر بازار سرمایه ایفا کردند. در طرف مقابل نماد پتروشیمی جم، داروپخش و سرمایه گذاری سایپا از معدود نمادهایی بودند که سعی کردند نگذارند شاخص کل بیش از این افت کند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۶۱ میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این عدد ناشی از دست به دست شدن ۷۸۳ میلیون و ۹۱۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۶۰ هزار نوبت داد و ستد بود. با توجه به این ارقام ارزش و حجم معاملات نسبت به چهارشنبه گذشته شاهد کاهش است.

در معاملات گروه خودرویی‌ها شاهد حجم قابل توجهی از خرید و فروش حقوقی بودیم به طوری که در نماد شرکت سایپا امروز حقوقی‌ها ۷۵.۲ درصد از عرضه کل را به خود اختصاص دادند و در طرف مقابل ۶۰.۲ درصد از سهام هارا خریداری کردند. همچنین در نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو ۲۸.۸ از عرضه‌ها و ۵۱.۱ درصد از خریدها مربوط به حقوقی‌ها بود علاوه بر این در نماد زامیاد ۶۵ درصد از عرضه‌ها و ۶۲.۴ درصد از خریدها مربوط به معامله کنندگان حقوقی بود.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت سیمان ایلام و پارس سرام به علت تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم وهمچنین نماد معاملاتی حق تقدم شرکت عمران و توسعه فارس به علت پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.

شاخص کل فرابورس ایران در اولین روز معاملاتی این هفته ۹.۷ واحد رشد کرد و به رقم ۸۰۸.۳ رسید. همچنین ارزش معاملات فرابورس به رقم ۲۵۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۹۵ میلیون و ۱۵۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۲۰ هزار نوبت معامله بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید