چرا گوگل بهترین شد؟

«ساندار پیچای» مدیر‌عامل گوگل هم بیشترین امتیاز را در میان مدیر عاملان شرکت‌های دیگر در این وب سایت دارد. همچنین گوگل در یک سال گذشته 9 هزار شغل جدید در این شرکت ایجاد کرده است.

کد خبر : ۲۴۷۹۵
بازدید : ۲۹۹۳
تسهیلات و حقوق پرداختی خوب به کارمندان به راحتی گوگل را نه تنها به‌عنوان بهترین شرکت تکنولوژی برای کار، بلکه به‌عنوان بهترین شرکت آمریکایی برای کار معرفی کرده است.

کارمندان گوگل از حداکثر امتیاز 5 در وب سایت بررسی شرایط کاری Glassdoor، امتیاز 4/ 4 را به این شرکت داده‌اند.

جالب است بدانید که «ساندار پیچای» مدیر‌عامل گوگل هم بیشترین امتیاز را در میان مدیر عاملان شرکت‌های دیگر در این وب سایت دارد. همچنین گوگل در یک سال گذشته 9 هزار شغل جدید در این شرکت ایجاد کرده است.

با این همه اما هنوز برای بسیاری از ما جالب است بدانیم که واقعا کار در شرکت گوگل چطور است؟

در همین راستا مجله بیزینس اینسایدر با در نظر گرفتن نظرات و تحلیل‌هایی که بعضی از کارمندان شرکت گوگل درباره کار در این شرکت نوشته‌اند، این موضوع را مورد بررسی قرار داده است: گوگل در طول تابستان برنامه‌هایی مانند دورهمی‌های کارمندان در فضای باز، سفرهای کوتاه مانند رفتن به پیست اسکی و پیک‌نیک‌های مختلف تدارک می‌بیند.

یکی از کارمندان گوگل در این مورد می‌گوید: «جشن‌هایی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، طبیعت‌گردی‌ها و پیک‌نیک‌های کوچک انرژی مضاعفی برای کار به ما می‌دهد.» مدیران ارشد مانند لری پیج، مدیر‌عامل Alphabet و سرگئی برین، رئیس هیات‌مدیره این شرکت جلسات منظم و مدامی را در روزهای جمعه با نام TGIF برگزار می‌کنند که در آنها کارمندان می‌توانند سوالات مختلف خودشان درباره شرکت را مطرح کنند و پاسخ بگیرند. این کار شفافیت و صداقت خوبی را در فضای میان کارمندان و مدیران ایجاد کرده است.

کارمندان گوگل به امکانات ورزشی مانند باشگاه بدنسازی، زمین والیبال، بولینگ و پارک ورزشی در فضای باز در محوطه شرکت گوگل دسترسی دارند.

این از نظر اغلب کارمندان گوگل یک مزیت مهم است که کارمندان را به ورزش و حفظ سلامتی‌شان ترغیب می‌کند. این شرکت هر روز سه وعده غذای رایگان به کارمندانش می‌دهد. غذاهای رایگان گوگل اما بیشتر به خاطر مزه خوب و دلچسبشان معروف هستند. کارمندان گوگل به کافه‌ها و غذاخوری‌های مختلف و متعددی در محوطه گوگل دسترسی دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوگل میلیون‌ها دلار برای ارائه غذاهای سالم، رایگان و باکیفیت و البته حقوق صدها نفر کارمند آشپزخانه‌هایش، هزینه می‌کند.

کارمندان گوگل متوسط درآمد سالانه 140هزاردلاری را دارند و می‌گویند که پاداش‌های مختلف، امکان خرید سهام شرکت و بهره‌مندی از تسهیلات متنوعی را در اختیار دارند. 86 درصد از کارمندان گوگل می‌گویند که از کارشان در این شرکت راضی هستند.

شاید به همین دلیل هم هست که گوگل در طول یک سال گذشته 9هزار شغل دیگر ایجاد کرده است. علاوه بر این ها، کارمندان گوگل تسهیلات جالب و متفاوت دیگری هم دارند؛ از ماساژ گرفته تا شرکت در کلاس موسیقی و امکان آوردن حیوانات خانگی به دفتر که می‌تواند توجه بسیاری از کارجویان و فارغ‌التحصیلان را به خودش جلب کند.

بسیاری از کارمندان گوگل درباره قدرت انعطاف‌پذیری در این شرکت تعریف می‌کنند و می‌گویند که به راحتی می‌توانند تیم یا پروژه کاری و حتی بخش کاری خودشان را عوض کنند. تا زمانی که کارمندان کارشان را به خوبی انجام دهند، می‌توانند در سراسر شرکت حرکت کنند و از امکانات مختلف آن بهره ببرند. آنها همچنین به ترفیع جایگاه‌های منصفانه و مداوم هم اشاره کرده‌اند.

کارمندان گوگل به‌طور رسمی می‌توانند خارج از مسوولیت‌های روزانه‌شان، وقتشان را برای کار روی پروژه‌های دیگری که به آنها علاقه‌مندند هم صرف کنند.

به‌عنوان مثال یکی از این کارمندان که مهندس نرم‌افزار است در این مورد می‌گوید که 20 درصد از وقت روزانه‌اش را به کار با تیم خودروهای بدون راننده اختصاص داده است.

گوگل همچنین یک پشتیبان تکنولوژی را با نام TechStop دارد که می‌تواند 24 ساعته و در هفت روز هفته به کارمندانش برای حل مشکلات نرم افزاری و سخت‌افزاری کمک کند. رفت و آمد به گوگل هم برای کارمندانش رایگان است.

به این ترتیب کارمندانی که در منطقه مانتین ویو زندگی می‌کنند می‌توانند از اتوبوس‌هایی که هر روز آنها را به محل کارشان می‌برند به‌صورت رایگان استفاده کنند. این اتوبوس‌ها مجهز به اینترنت وای فای است و به این دلیل کارمندان می‌توانند در راحتی و آسایش بخشی از کارهای خودشان را در طول مسیر انجام بدهند.

گوگل مزایا و تسهیلاتی را هم در اختیار همسر کارمندان متوفی خودش قرار می‌دهد. به این ترتیب این شرکت سعی دارد تمام کمکش را به خانواده کارمندان فوت شده بکند. اگر کارمندی فوت کند، نه تنها هزینه خرید سهامش از گوگل به خانواده او پرداخت می‌شود، بلکه همسر او نیمی از درآمد سالانه آن کارمند در طول 10 سال را به اضافه هزار دلار ماهانه به ازای هر فرزند دریافت می‌کند.

کارمندان گوگل همچنین می‌توانند از امکاناتی مانند دیوارهای ویژه صخره نوردی، طراحی داخلی زیبا و جالب و همچنین منظره‌های پیش روی خوب در این شرکت بهره ببرند. کارمندان معمولا احترام زیادی برای هم‌تیمی‌هایشان قائل هستند و رابطه متقابل خوبی بین شان برقرار است.

کارمندان قدیمی‌تر معمولا به تازه واردها کمک می‌کنند و تجاربشان را در اختیار آنها می‌گذارند. سیاست مرخصی زایمان کارمندان در گوگل کاملا متفاوت است.

پدرها نیز می‌توانند از شش هفته مرخصی استفاده کنند؛ در حالی که این زمان برای مادرهای جدید سه برابر بیشتر است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید