تصاویر/ ال‌جی شکلات؛ خوشمزه‌ترین گوشی دنیا!

تصاویر/ ال‌جی شکلات؛ خوشمزه‌ترین گوشی دنیا!

در دوره‌ای که نوکیا و موتورولا با طراحی‌های متفاوت و گاه عجیب‌وغریب خود یکه‌تازی می‌کردند به‌سختی می‌توانید در میان محصولات ال‌جی یک گوشی با طراحی خاص پیدا کنید.

کد خبر : ۲۴۸۲۹
بازدید : ۳۹۷۲
اگر چند سال اخیر را در نظر نگیریم، در گذشته‌ی نه جندان دور کمپانی کره‌ای ال‌جی خیلی به ساختن گوشی‌هایی با طراحی به‌یادماندنی شهرت نداشت.



در دوره‌ای که نوکیا و موتورولا با طراحی‌های متفاوت و گاه عجیب‌وغریب خود یکه‌تازی می‌کردند به‌سختی می‌توانید در میان محصولات ال‌جی یک گوشی با طراحی خاص پیدا کنید.



ولی یک استثنا وجود دارد: ال‌جی شکلات! شاید بتوان به ال‌جی شکلات که چیزی در حدود ۱۰ سال پیش معرفی شد، لقب به‌یادماندنی‌ترین گوشی ال‌جی را داد.



البته شکلات نامی بود که ال‌جی نه برای یک گوشی بلکه برای مجموعه‌ی متنوعی از گوشی‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع به کار برد.

نسخه‌ی اصلی که برای بازار کره تولید شده بود با کد KV5900 شناخته می‌شد. KG800 هم معرف نسخه‌ای بود که برای بازار اروپا تولید شد. نسخه‌ی مربوط به بازار آمریکا هم با کد VX8500 نام‌گذاری شد.



مشخصه‌ی بارز مشترک در اکثر گوشی‌های سری شکلات، طراحی زیبای کشویی و دکمه‌های لمسی پنل جلویی با نور جذاب قرمز بود. علاوه بر این شکلات‌های ال‌جی جزو اولین گوشی‌هایی بودند که گوشی موبایل را با یک MP3 پلیر کامل ترکیب می‌کردند.

طراحی جذاب ال‌جی شکلات موفق شد دل بسیاری از مردم را ببرد و شاید بتوان آن را یکی از زیباترین گوشی‌های زمان خودش دانست.



ولی این گوشی زیبا یک مشکل اساسی هم داشت. دکمه‌های لمسی شکلات بیش‌ازحد حساس بودند و ممکن بود آن‌ها را به‌طور کاملا اتفاقی فعال کنید. خدا می‌داند چند نفر در آن زمان از دست تماس‌های اتفاقی مکرر صاحبان گوشی‌های شکلات سر خود را به دیوار کوبیده‌اند!

از آن بدتر این‌که دسترسی آسان به منوی حذف کل کانتکت‌ها باعث می‌شد هرازگاهی به‌اشتباه کل دفترچه‌ی شماره تلفن‌هایتان را از روی گوشی پاک کنید. شاید هم ال‌جی این کار کرده بوده تا حداقل برای مدتی دیگران از دست تماس‌های اشتباهی صاحب شکلات در امان باشند.

جدا از ظاهر زیبا، مشخصات فنی اکثر شکلات‌های نسل اول چندان چنگی به دل نمی‌زد. برای مثال نسخه‌ی اروپایی KG800 یک صفحه‌نمایش دو اینچی با رزولوشن ۱۷۶ در ۲۲۰ پیکسل داشت که حتی در آن زمان هم نسبتا کوچک بود.

جالب‌تر این‌که هرچند ال‌جی، KG800 را به‌عنوان یک گوشی با محوریت موسیقی تبلیغ می‌کرد ولی تنها ۱۲۸ مگابایت حافظه‌ی داخلی برای آن در نظر گرفته بود که امکان افزایش هم نداشت. دوربین KG800 هم تنها ۱٫۳ مگاپیکسل رزولوشن داشت. البته نباید فراموش کنیم که KG800 با ۸۳ گرم وزن حتی از رقیب بزرگی مثل موتورولا RAZR V3i هم سبک‌تر بود.‌



گوشی شکلات ال‌جی جزو آخرین نسل گوشی‌هایی بود که موفقیت خود را بیش از هر چیز با ظاهر زیبایش به دست آورد. ولی متاسفانه سلطه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال‌های بعدی این نوع از گوشی‌ها را به دست فراموش سپرد. البته ال‌جی در سال ۲۰۰۹ نوع تلاش کرد با معرفی دو مدل BL20 و BL40، ایده‌ی سری شکلات را احیا کند ولی بازار دیگر رمقی برای استقبال از آن‌ها نداشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید