دلار صعودی شد!

کد خبر : ۲۴۸۳۲
بازدید : ۹۰۱
در روزهای اخیر دلار آمریکا روند صعودی داشت و با ۱۶ تومان افزایش قیمت همراه شد. همچنین یورو برخلاف دلار ۹ تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها از بازار آزاد نشان می‌دهد که دلار آمریکا در روزهای اخیر با روند افزایشی، یورو با کاهش قیمت و پوند با نوسان همراه شده است.

دلار آمریکا در اواسط هفته گذشته ۳۴۵۱ تومان در بازار آزاد عرضه شد و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۵۴۶ و ۳۵۴۹ تومان فروخته شد. اما در شروع این هفته از مرز ۳۵۵۰ تومان گذشت و با حرکت صعودی به ۳۵۵۷ تومان رسید تا در مجموع از سه شنبه هفته گذشته تا کنون ۱۶ تومان افزایش قیمت را پشت سر گذاشته باشد.

اما یورو روندی معکوس نسبت به دلار داشت و در روزهای گذشته سمت و سوی کاهشی پیدا کرد.

یورو در اواسط هفته قبل ۴۰۲۶ تومان در بازار آزاد قابل مشاهده بود، در ادامه با کاهش نرخ، در ابتدای این هفته به ۴۰۱۷ تومان رسید تا بر این اساس در این بازه زمانی با افت ۹ تومانی قیمت روبرو شود.

همچنین پوند انگلستان در روزهای اخیر با نوساناتی همراه شد. پوند در اواسط هفته گذشته ۴۶۶۸ تومان در بازار آزارد قابل مشاهده بود، در روز پنجشنبه اخیر نیز با حرکتی صعودی به ۴۶۸۱ تومان رسید اما در ابتدای این هفته بار دیگر کاهشی شد و ۴۶۷۲ تومان در بازار آزاد عرضه شد تا با نوسان ۱۳ تومانی مواجه شود.

همچنین لیر ترکیه در همین بازه زمانی در کمترین نرخ یعنی روز گذشته ۱۲۲۹ تومان و در بیشترین نرخ، روز چهارشنبه - ۳ شهریور - ۱۲۳۵ تومان فروخته شد تا با کاهش شش تومانی روبرو شود.

در مجموع، وضعیت کلی بازار نشان می‌دهد که دلار آمریکا نسبت به اواخر مرداد و اوایل شهریور که از ثبات نسبی برخوردار بود درجهت افزایش حرکت کرده است.

یورو در برخلاف روزهای ابتدایی شهریور که روند صعودی داشت این روزها به روند نزولی داشته و پوند نیز تا حدودی از سیر افزایشی‌اش در مقایسه با هفته‌های قبل کاسته شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید