تداوم جو منفی در بازار سهام

کد خبر : ۲۴۸۵۳
بازدید : ۱۲۱۵
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد تداوم جو منفی حاکم بر بازار بود، به‌طوری که شاخص کل 444 واحد معادل 6/ 0 درصد عقب‌نشینی و در پایان معاملات رقم 77هزار و 313واحدی توقف کرد.

دیروز در تحولات مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت‌های سهامی عام را موظف به انتشار اطلاعات مالی خود نزد سازمان بورس کردند. براساس مصوبه نمایندگان مجلس، مرجع ثبت شرکت‌ها مکلف است، امور ثبتی مربوط به شرکت‌هایی که موضوع این بند هستند را در صورت دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، انجام دهند. همچنین مجلسی‌ها تصویب کردند: اعطای مجوز توسط سازمان مذکور صرفا پس از ارائه گزارش‌های مالی حسابرسی شده توسط اشخاص حقوقی موضوع این بند به سازمان بورس و اوراق بهادار صورت می‌گیرد.

براساس این مصوبه، تخلف از اجرای این بند، با اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار و حکم مرجع قضایی ذی‌صلاح، بانک‌ها و موسسات غیربانکی موظفند حساب‌های بانکی اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های مشمول این بند اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی را تا زمان انجام تکالیف مقرر، مسدود کنند. در بازار دیروز در تالار حافظ مراسم سالگرد عرضه گروه مپنا برگزار شد. در حاشیه این مراسم معاون اقتصادی و مالی گروه مپنا گفت: پس از حکم دادگاه درباره منتفی شدن انتقال این شرکت به آستان قدس رضوی، اکنون این شرکت قادر نیست در بیشتر فعالیت‌ها از جمله مناقصه‌ها شرکت کند، زیرا به تایید هیات مدیره نیاز دارد.

در گروه ساختمانی دیروز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان با سرمایه 10 میلیارد تومانی و با سود 5/ 18درصدی دیروز در بورس انجام شد. تعداد 10 میلیون واحد از واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون در نماد «نارون» از یکشنبه هفتم شهریور 95 تا یکشنبه 14 شهریور 95 به مدت یک هفته از طریق بورس اوراق بهادار تهران پذیره‌نویسی خواهد شد.دیروز 3/ 2میلیون برگه این صندوق پذیره‌نویسی شد. در گروه قندی دیروز با توجه به بتا منفی گروه قندی اکثر نمادها در جو منفی بازار با رشد قیمت مواجه شدند. در این گروه با صدور مجوز افزایش سرمایه هزار و 100درصدی قند تربت جام از محل تجدید ارزیای این نماد با رشد قیمت مواجه شد.

در همین حال اعلام ارسال گزارش حسابرس قند مرودشت و مربوط به افزایش سرمایه 108 درصدی موجب رشد 5 درصدی قیمت این سهم شد. «قمرو» که سود هر سهم سال مالی تیر 96 را با 75 درصد کاهش نسبت به سال مالی تیر 95 ( از 463 به 113 ریال) همراه کرده، در نظر دارد 13 میلیارد تومان از محل سود انباشته تامین مالی کرده و 25 میلیارد تومانی شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی و حفظ سرمایه در گردش، جبران مخارج سرمایه‌گذاری دیگر خود شود. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات در بورس به 141میلیارد تومان و در فرابورس به 60میلیارد تومان بالغ شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید