شاخص بورس در تراز ۷۷ هزار و ۳۵۸ واحدی ایستاد

کد خبر : ۲۴۹۸۶
بازدید : ۸۹۲
شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز نیز همچون روز گذشته با تلاطم‌های شدیدی روبرو بود. این شاخص در انتهای معاملات نزدیک به ۱۳ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۳۵۸ واحدی رسید.

به گزارش ایسنا، شاخص بورس اوراق بهادار امروز از ابتدای باز شدن معاملات دارای روند صعودی بود به‌طوری که تا حدود یک ساعت و نیم پس از آغاز دادوستدها نماسنج بازار تا رقم ۷۷ هزار و ۳۸۱ واحدی بالا رفت، اما از این لحظه تا پایان این روز کاری بورس شاخص کل به شدت با افت و خیزهایی همراه بود و در نهایت با ۱۳ واحد نسبت به روز گذشته در تراز ۷۷ هزار و ۳۵۸ واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن امروز ۲۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۴ هزار و ۳۹۷ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز با حدود ۲۴ واحد رشد به رقم ۸۶ هزار و ۱۹۰ واحدی رسید.

علاوه بر این شاخص بازار اول با ۱۶ واحد افزایش تا عدد ۵۴ هزار و ۴۳۰ واحدی بالا رفت، اما شاخص بازار دوم با ۱۳ واحد افت به رقم ۱۶۷ هزار و ۴۳۰ واحدی رسید.

نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی مبین و فولاد خوزستان امروز بیشترین نقش مثبت را در شاخص ایفا کردند، اما نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، ماشین‌سازی اراک و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نقشی کاهنده در شاخص کل بازده نقدی و قیمتی داشتند.

در معاملات امروز نماد شرکت‌های لیزینگ خودروی غدیر، حق تقدم شرکت لیزینگ خودروی غدیر و سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج تک‌قیمتی آماده انجام فعالیت بودند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات امروز مربوط به نماد معاملاتی بانک پاسارگاد شد؛ به‌طوری که در این نماد ۵۰۳ میلیون و ۸۶۷ هزار سهم به ارزش ۵۵ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۷۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۴۳ هزار نوبت دادوستد بود.

در معاملات امروز بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد معاملاتی ریخته‌گری تراکتورسازی ایران بود. پس از این شرکت، نماد شرکت‌های آهنگری تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و دوده صنعتی پارس شاهد بیشترین افزایش قیمت پایانی بود.

آی‌فکس امروز ۳.۶ واحد افت کرد و به رقم ۸۱۶.۹ رسید. ارزش معاملات امروز فرابورس ایران بالغ بر ۱۰۲ میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱۷۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۱۶ هزار نوبت دادوستد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید