آیفون جدید چه شکلی خواهد بود؟

آیفون جدید چه شکلی خواهد بود؟

سری گوشی‌های هوشمند آیفون همواره یکی از بهترین گوشی‌های جهان بوده است. اما اگر قرار باشد یکی از بهترین گوشی‌های جهان را کمی بهتر کنید، چه امکاناتی را به آن اضافه می‌کنید؟

کد خبر : ۲۵۱۷
بازدید : ۵۱۰۱
فرادید | سری گوشی‌های هوشمند آیفون همواره یکی از بهترین گوشی‌های جهان بوده است. اما اگر قرار باشد یکی از بهترین گوشی‌های جهان را کمی بهتر کنید، چه امکاناتی را به آن اضافه می‌کنید؟

به گزارش فرادید به نقل از گیزمودو، اگر در مورد گوشی‌های شرکت‌های دیگر حرف می‌زدیم، شرایط متفاوت بود، زیرا قضیه اپل فرق می‌کند. اپل همواره در تولید محصولات جدید خود از عنصر خلاقیت و ابتکار استفاده می‌‎کند، بنابراین نمی‌توان حدس زد که محصول بعدی چه ویژگی‌هایی خواهد داشت. بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها، می‌توان گفت که آیفون 6 اس یک ساعت بزرگ اپل Apple Watch خواهد بود.

نقد و بررسی آیفون 6 اس

قبل از هر چیز اپل مشکل بزرگ آیفون 6 را حل خواهد کرد: آیفون 6 بیش از حد خم می‌شد! غیر از این مورد، آیفون 6 اس به مراتب سریع‌تر خواهد بود. آیفون 6 اس نام محصول جدید اپل خواهد بود و طبق روال گذشته به ورژن بزرگتر آن نیز آیفون 6 اس پلاس گفته خواهد شد.

مدل‌های جدید
مطابق معمول، آیفون سری C آیفون 6 نیز به بازار عرضه خواهد شد تا مشتریان بتوانند با قیمت کمتری از آیفون 6 آن را خریداری کنند. یکی از نکات سری سی این است که از تنوع رنگی زیادی برخوردار خواهد بود. اپل هرگز از عرضه سری iPhone 5S پشیمان نشد، زیرا پول خوبی به جیب زد!

البته گفته می‌شود که ممکن است ورژن کوچکتر آیفون 6 هم به بازار عرضه خواهد شد تا به همان اندازه آیفون 4 برسد. البته برخی حدس می‌زنند که اپل آن را با نام iPhone 6c عرضه نکند و مثلا از واژه Mini برای آن استفاده کند.

طراحی
اگر شما یک آیفون 6 معمولی دارد، اصلا نگران نباشید. زیرا قرار نیست که گوشی جدید با نسخه معمولی تفاوت چندانی داشته باشد. اپل قصد دارد طراحی iPhone 6s را درست مانند iPhone 6 نگه دارد. البته اپل تغییراتی را در طراحی آن پیاده خواهد کرد، اما در یک نگاه اجمالی کاملا شبیه آیفون 6 به نظر خواهد رسید. اپل در گام اول مشکلات خم شدن آیفون 6 را خم خواهد کرد و سپس قابلیت Force Touch را به آن اضافه خواهد کرد. این قابلیت به کاربر اجازه خواهد داد تا مانند یک دکمه بر روی صفحه فشار آورد و عملکرد متفاوتی را از گوشی انتظار داشته باشد. البته این قابلیت باعث خواهد شد تا آیفون 6 اس حدود 0.2 میلی‌متر از آیفون 6 ضخیم‌تر باشد. البته شما متوجه این تفاوت نخواهید شد.

نقد و بررسی آیفون 6 اس

البته شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل محصول خود را در یک رنگ جدید نیز عرضه کند، یعنی علاوه بر رنگ‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای یک رنگ طلایی مایل به صورتی نیز خواهیم داشت. البته در ساعت‌های عرضه شده توسط اپل شاهد این رنگ بوده‌ایم.

ویژگی‌ها
اینجا است که همه چیز جذاب‌تر می‌شود. درست مانند تمامی گوشی‌های سری S قبلی، آیفون 6 اس نیز از سرعت و دوربین بهتری برخوردار خواهد بود. همان‌طور که گفتیم، قابلیت فورس تاچ نیز احتمالا از تغییرات دیگر آیفون 6 اس خواهد بود. در بُرد اصلی شاهد یک چیپست A9 خواهیم بود. چیپست A9، چیپست نسل بعدیِ شرکت اپل است که گفته می‌شود 35 درصد کاراتر، 15 درصد کوچکتر و 20 درصد سریع‌تر خواهد بود.

اما سرعت اصلی گوشی به دلیل رم دو گیگابایتی آن خواهد بود (آیفون 6 از چیپست A8 و رم یک گیگابایتی بهره می‌برد). سرعت وایرلس گوشی نیز به لطف چیپ Qualcomm MDM9635M 4G بیشتر شده و این گوشی تا سرعت 300 Mbps را پشتیبانی می‌کند.

نقد و بررسی آیفون 6 اس

تصاویر لو رفته نشان می‌دهد که طراحی برد اصلی آیفون 6 اس خیلی خوب است و همه چیز بر سر جای خود قرار دارد. این مسئله خبری خوش برای کاربران است، چرا که آیفون 6 اس از قدرت باتری بهتری برخوردار خواهد بود.

حالا وقتش است در مورد قابلیت فورس تاچ حرف بزنیم. اگر احیانا ساعت اپل را دیده باشید، می‌دانید که این قابلیت چیست. ساعت اپل می‌تواند تفاوت بین یک لمس کوتاه و لمس طولانی را حس کند. تمامی شایعه‌ها حاکی از این است که قابلیت فورس تاچ برای آیفون 6 اس نیز عرضه خواهد شد. این قابلیت امکانات بسیار زیادی را چه در محیط گوشی و چه در بازی‌ها به کاربران عرضه خواهد کرد.

دوربین
دوربین همواره یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی‌های همراه بوده است. دوربین جدید اپل مجهز به یک لنز 12 مگا پیکسلی خواهد بود که توانایی ضبط ویدیوهای 4K را نیز داراست. حتی گفته می‌شود که قرار است از تکنولوژی لنزهای دوگانه در آن استفاده شود تا این گوشی مجهز به «زوم اپتیک» نیز باشد. منتقدان می‌گویند که این اقدام در واقع بزرگترین جهش در دوربین گوشی‌های آیفون است، چرا که کیفیت تصویر آن را تا اندازه دوربین‌های DSLR بالا می‌برد. این کیفیت واقعا خوب است. چه کسی از کیفیت دوربین DSLR در داخل یک گوشیِ زیبا بدش می‌آید؟

حرف‌هایی هم در مورد حافظه 16 گیگابایتی مطرح شده است. برخی می‌گویند آیفون 6 اس با حافظه 16 گیگابایتی دیگر عرضه نخواهد شد. البته این حرف‌ها شایعه است و باید تا زمان عرضه رسمی آن منتظر ماند.

iOS 9
البته ما از ورژن جدید بی‌اطلاع نیستیم، چرا که اپل ورژن بتا آن را در سال جاری عرضه کرده است. iOS 9 رفتار کاربر را یاد می‌‎گیرد و آن را پیش‌بینی می‌کند، بنابراین می‌داند وقتی که شما گوشی خودتان را دستتان گرفتید، چه کاری می‌خواهید با آن انجام دهید. امیدواریم سیری نیز کمی باهوش‌تر شده باشد تا کارایی این گوشی بالاتر برود.

نقد و بررسی آیفون 6 اس

در آیفون 6 اس شاهد اپ سیستمی جدیدی هم خواهیم بود. این گوشی دارای یک اپ خبری خواهد بود تا کاربر برای دنبال کردن اخبار مورد علاقه خود به اپ دیگری نیاز نداشته باشد. البته اپ های دیگر نیز بهبود یافته‌اند.

قیمت؟
قیمت کنونی مدل 16 گیگابایتی آیفون 6 (آن لاک) در حال حاضر 844 دلار است. انتظار می‌رود که مدل 6s نیز با همین مقدار به بازار عرضه شود ولی قیمت مدل 6 معمولی به 720 دلار برسد، چرا که یک سال از تولید آن گذشته است. قیمت آیفون 6 اس پلاس با حافظه‌ی 128 گیگابایتی نیز احتمالا 1250 دلار باشد. گفتنی است زمان پیش‌خرید 11 سپتامبر و زمان عرضه رسمی آن نیز احتمالا 16 سپتامبر خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید