افشا‌گری سهراب مرادی در «خندوانه»

در بخشی از گفت‌و‌گوی رامبد جوان با سهراب مرادی، او با بیان این‌که قصد دارد تا المپیک 2020 روی صحنه وزنه برداری بماند، در باره فراز و فرودهای ورزشی خود توضیح داد: «تازه حالا در 28 سالگی اوج گرفته‌ام. اما واقعیتش از 20 سالگی تا امروز، به دلیل شکست‌ در مسابقات جهانی و المپیک و ناامیدی ناشی از آن، چند بار ورزش را کنار گذاشتم. تا این‌که در ریو موفق شدم.»

کد خبر : ۲۵۴۰۰
بازدید : ۲۳۷۵
سهراب مرادی، مرد طلایی وزنه برداری ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو، شبانگاه دوشنبه 15 شهریور مهمان برنامه «خندوانه» بود.

به گزارش خبرآنلاین، در بخشی از گفت‌و‌گوی رامبد جوان با سهراب مرادی، او با بیان این‌که قصد دارد تا المپیک 2020 روی صحنه وزنه برداری بماند، در باره فراز و فرودهای ورزشی خود توضیح داد: «تازه حالا در 28 سالگی اوج گرفته‌ام. اما واقعیتش از 20 سالگی تا امروز، به دلیل شکست‌ در مسابقات جهانی و المپیک و ناامیدی ناشی از آن، چند بار ورزش را کنار گذاشتم. تا این‌که در ریو موفق شدم.»

او با اشاره به این‌که در المپیک ریو به موفقیت خود یقین داشته است، افزود: «این‌بار مطمئن بودم طلا می‌گیرم. همین اعتماد به نفس نقش بزرگی در موفقیت من داشت.»

این وزنه‌بردار ادامه داد: «با این‌حال به نظرم هیچ فرمولی برای موفقیت وجود ندارد و هیچ قاعده و قانونی را نمی‌توان مشخص کرد. سال‌های قبل شرایط بهتری داشتم و بدنم روبه‌راه‌تر بود و با این‌حال در عرصه جهانی موفق نمی‌شدم. اما امسال که با مشکلات و مسائل زیادی روبرو بودم، توانستم موفق شوم.»

مرادی در توضیح بخشی از این مشکلات گفت: «بدترین اتفاق برایم پارسال رخ داد. در فدراسیون قبلی یک‌باره به من گفتند نامم در فهرست بازنشسته‌ها رفته است. این تصمیم روی یک بستر و روند غلط شکل گرفته بود. با این حال تمرین خودم را قطع نکردم و گفتم اگر یک درصد هم شانس داشته باشم بروم المپیک، بهتر است بدنم آماده باشد. عید امسال آمدند و گفتند تنها راه برگشتنم؛ این است که در مسابقات گزینشی تهران وزنه بزنم و 40 روز قبل از المپیک هم در کشور کلمبیا بروم روی صحنه.»

پولادمرد طلایی ایران ادامه داد: «با این‌که رفتن به کلمبیا آن هم 40 روز قبل از المپیک بسیار سخت بود، با خودم گفتم روی بال هواپیما هم شده می‌نشینم تا بروم آن مسابقات و سهمیه المپیک را می‌گیرم. با 40 ساعت پرواز رفتم آن‌جا و در یک سالن بدون تهویه وزنه زدم و موفق شدم.»

سهراب مرادی با بیان این‌که بعد از برگشت از کلمبیا بدنش تحلیل رفت و به سختی به شرایط ایده‌آل برگشت، گفت: «با آن ضوابط غلط در فدراسیون، یک طلای المپیک نزدیک بود مفت و راحت از دست ایران بپرد که خوشبختانه چنین نشد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید