راز لاغری اسپانیایی‌ها چیست؟

در کل اروپایی‌ها نسبت به آمریکایی‌ها خوش‌ اندام‌تر به نظر می‌رسند و این بیشتر به خاطر نوع غذایی است که می‌خورند. در واقع منظور ما از این‌که خوش‌اندام‌تر یا بهتر به نظر می‌آیند این است که افراد سالم‌تری هستند.

کد خبر : ۲۵۴۴۵
بازدید : ۳۷۳۷
اگر به اسپانیا سفر کنید متوجه می‌شوید تنها افراد چاقی که در آنجا حضور دارند، توریست‌ها هستند.

به گزارش سلامتی، در اینجا به چند تفاوت بارز اروپایی‌ها با افراد سایر نقاط جهان در زمینه خوردن غذا و رژیم غذایی می‌پردازیم که حتما برایتان جالب خواهد بود.

این‌که می‌گویند اروپایی‌ها می‌دانند چطور از خودشان مراقبت کنند و غذا بخورند اصلا خنده‌دار نیست.

در کل اروپایی‌ها نسبت به آمریکایی‌ها خوش‌ اندام‌تر به نظر می‌رسند و این بیشتر به خاطر نوع غذایی است که می‌خورند.

در واقع منظور ما از این‌که خوش‌اندام‌تر یا بهتر به نظر می‌آیند این است که افراد سالم‌تری هستند. اگر به اسپانیا سفر کنید متوجه می‌شوید تنها افراد چاقی که در آنجا حضور دارند، توریست‌ها هستند.

۱.آنها چیزهای استرس‌آور را به زمان دیگری موکول می‌کنند
به نظر می‌آید که چیزی به نام استرس در اسپانیا وجود ندارد. مردم، جوان‌تر و در کل سالم‌تر به نظر می‌آیند؛ چرا که در جریان زندگی در حرکت بوده و نمی‌گذارند تشویش و استرس ناشی از عوامل بیرونی بر آنها تأثیر بگذارد.

بسیاری از افراد در سایر نقاط جهان در تب و تاب نوعی ضرب‌الاجل هستند و تلاش می‌کنند تا پیش از آنکه زمان چیزی به پایان برسد آن را انجام دهند. هرچند می‌توان با این روش همه‌چیز را خیلی سریع و با کارایی بیشتر به پایان رساند، اما سلامت فیزیکی و روان ما به خاطر این وضعیت، خیل سریع منقضی می‌شود.

وقتی استرس کمتری داشته باشید، نه تنها جوان‌تر به نظر می‌آیید، بلکه چربی شکمی‌تان هم کمتر خواهد بود.

۲. آنها همه‌جا پیاده‌روی می‌کنند
درست مثل نیویورک، رفتن به سر کار با خودروی شخصی در اسپانیا به اندازه استفاده از مترو و پیاده‌روی مقرون به صرفه و در دسترس نیست.

البته شاید لازم به ذکر نباشد اما باید گفت هوا در اسپانیا فوق‌العاده است و طیف دمای زمستانی آن چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد است. سوای این قضیه، پیاده‌روی یکی از بهترین تمرین‌ها برای شماست چرا که باعث تقویت مفاصل شده و به هیچ نوع دستگاه خاصی برای انجام آن نیاز ندارید. اگر می‌خواهید بدانید که چه میزان کالری می‌سوزانید، وزن‌تان را در ۰٫۵۷ Ibs ضرب کنید، مثلا یک زن ۷۰ کیلویی بعد از ۱.۵ کیلومتر پیاده‌روی، حدود ۷۹.۸ کالری خواهد سوزاند.

۳.آنها وعده‌های غذایی مختصر می‌خورند
تاپاس در اسپانیا چیزی شبیه پیش‌غذاست که به عنوان یک وعده غذایی سبک، طرفداران بسیاری دارد. یکی از بهترین تاپاس‌ها، تاپاسِ زیتون و کمی پنیر است. از طرفی تاپاس‌ها، بهترین میان‌وعده‌های غذایی محسوب می‌شوند. واقعا هیچ چیز خوشمزه‌تر از زیتون و پنیر خامه‌ای همراه آن نیست.

۴.آنها غذاهای بزرگ را تقسیم می‌کنند
اسپانیایی‌ها غذایی دارند به نام پائلا، که یک غذای سنتی است و مردم موقع خوردنش عادت دارند که آن را بین خودشان تقسیم ‌کنند چرا که مقداری که در رستوران سرو می‌شود واقعا زیاد است.

به طور خلاصه باید گفت که یک بشقاب پائلا با حجم زیادی از برنج همراه با گیاهان تقت‌ داده است که رویش با انواع غذاهای دریایی که در وهله اول صدف‌های خوراکی و میگو است، پوشانده شده است. این غذا، واقعا آدم را حسابی سیر می‌کند.

۵.آنها با عجله غذا نمی‌خورند
این یکی از نکات جالبی است که درباره اسپانیا و مردم آن وجود دارد. حین غذا خوردن، اکثر اسپانیایی‌ها علاقه زیادی دارند تا با افراد اطراف خود صحبت کنند تا بیشتر به غذا خوردن بپردازند. ممکن است گاهی اوقات غذا خوردن آنها ۲ ساعت هم طول بکشد؛ چرا که ممکن است چند بار و در وعده‌های کم برای خود غذا بریزند.

این کار دو دلیل دارد: یکی این‌که باعث حفظ و تقویت ارتباط و پیوند با سایر افرادی می‌شود که در آن زمان از روز دوست دارید وقت‌تان را با آنها سپری کنید. و دوم این که این کار باعث می‌شود هر لقمه را با لذت خورده و عمیقا بجوید.

واقعا چه چیزی بهتر از آنکه بخواهید آگاهانه و با دقت غذایتان را با سرعتی متوسط بخورید و پیش از آنکه بخواهید لقمه بعدی را به دهان ببرید، بگذارید لقمه اصلی حسابی هضم شود؟ شاید برای خیلی‌ها این عادت اسپانیایی‌ها خنده‌دار و مسخره باشد، اما به امتحانش می‌ارزد.

۶.آنها غذاهای سرشار از چربی می‌خورند
اروپایی‌ها عادت دارند هر آنچه را که سرشار از چربی باشد بخورند و به خاطر همین افرادی به مراتب لاغرتر هستند.

علتش آن است که چربی‌های سالم مثلا چربی‌های موجود در پنیر و گوشت در پیتزا آنها را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه می‌دارد و همین باعث می‌شود که در کل روز، میل و هوس مصرف کالری بیشتر را نداشته باشند.

از آنجایی که ناهار در اسپانیا اغلب بین ساعت ۱ تا ۴ بعد از ظهر و شام هم زودتر از ۹ تا ۱۰ شب خورده نمی‌شود، بهتر است چیزی بخورید که برای مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید