دماسنج بازار سرمایه رشد کرد

دماسنج بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) از ابتدای باز شدن معاملات با روندی صعودی تا عدد ۷۶ هزار و ۸۸۵ واحد بالا رفت، اما از این لحظه به بعد وارد روند نزولی شد و در رقم ۷۶ هزار و ۷۴۲ واحدی به کار خود خاتمه داد.

کد خبر : ۲۵۵۱۵
بازدید : ۱۰۴۳
شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار امروز نسبت به روز گذشته ۷۳ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶ هزار و ۷۴۲ واحد رسید. همچنین آیفکس امروز با اندکی افزایش تقریبا در تراز روز گذشته باقی‌ ماند.

به گزارش ایسنا، دماسنج بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) از ابتدای باز شدن معاملات با روندی صعودی تا عدد ۷۶ هزار و ۸۸۵ واحد بالا رفت، اما از این لحظه به بعد وارد روند نزولی شد و در رقم ۷۶ هزار و ۷۴۲ واحدی به کار خود خاتمه داد.

شاخص کل هم‌وزن امروز با ۷۱ واحد رشد به رقم ۱۴ هزار و ۳۸۵ واحد رسید و شاخص آزاد شناور نیز با ۱۳۹ واحد افزایش تا تراز ۸۵ هزار و ۳۹۴ واحد بالا رفت. شاخص بازار اول نیز ۴۶ واحد صعود کرد و به عدد ۵۳ هزار و ۹۳۲ واحدی رسید. شاخص بازار دوم ۱۸۷ واحد بالا رفت و عدد ۱۶۶ هزار و ۴۷۳ واحدی را تجربه کرد.

صعود امروز نماگر بازار سرمایه به مدد نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، خدمات انفورماتیک و ماشین‌سازی اراک رشد کرد که در میان این سه شرکت، نماد معاملاتی پالایش نفت بندر عباس بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشت.

در طرف مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه‌گذای غدیر و بانک پارسیان بیشترین نقش منفی را در افت و خیزهای نماگر بازار سرمایه ایفا کردند.

امروز نماد معاملاتی بانک پاسارگاد رکورد بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد به طوری که در این نماد ۴۳۰ میلیون و ۷۸۸ سهم به ارزش ۴۶ میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفتند. بعد از این نماد، نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس، بیشترین ارزش معامله را از آن خود کرد و نماد معاملاتی سایپا دارای بیشترین حجم معامله بود.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۸۶ میلیارد و ۶۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۹۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۱ هزار و ۶۵۲ نوبت داد و ستد بود.

در پایان معاملات نماد معاملاتی حق تقدم شرکت‌های داروسازی دکتر عبیدی و شیر پاستوریزه پگاه خراسان به علت پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف شدند. امروز در نماد خودروسازی سایپا ۳۳.۴ درصد از خریدها را سهامداران حقوقی انجام دادند و در طرف مقابل ۵۲.۶ درصد عرضه‌ها را نیز حقوقی‌ها به خود اختصاص دادند.

با این توضیح در این نماد ۳۸ میلیون و ۳۲۱ هزار سهم توسط حقوقی‌ها عرضه و ۲۴ میلیون و ۳۲۵ سهم توسط آن‌ها خریداری شد.

همچنین در نماد معاملاتی شرکت‌ ایران خودرو ۵۳.۵ درصد از خریدها را سهامداران حقوقی انجام دادند و ۳۰.۵ درصد از عرضه‌ها را نیز حقوقی‌ها به فروش رساندند. با این توضیح در نماد این خودروسازی هفت میلیون و ۱۷۳ هزار سهم توسط سهامداران حقوقی خریداری و چهار میلیون و ۸۵ هزار سهم توسط آن‌ها انجام شد.

آیفکس نیز امروز ۰.۱ واحد رشد کرد و تقریبا در تراز روز گذشته باقی ماند. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۷۷ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۲۵ میلیون و ۶۵۹ سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۰ هزار ۴۷۴ نوبت داد و ستد بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید