عکس/ تغییر رابطه اوباما و پوتین با اردوغان!

عکس/ تغییر رابطه اوباما و پوتین با اردوغان!
کد خبر : ۲۵۵۱۸
بازدید : ۶۶۱۳
عکس/ تغییر رابطه اوباما و پوتین با اردوغان!
فرادید | نشست‌ها و مواضع تغییر می‌کنند، اما عکس‌ها به عنوان شاهد تاریخگو می‌مانند. این زبان حل نشست گروه ۲۰ است که چهارم ماه سپتامبر جاری، در چین برگزار شد. نشست پیشین هم سال گذشته در آنتالیای ترکیه برگزار شد. این دو نشست شاهد مواضع و روابطی بود که تغییر کرد به ویژه مواضع و روابط روسای جمهوری ترکیه، آمریکا و روسیه.

به گزارش فرادید به نقل از العربیه، کسی که به عکس‌های دو نشست و آمادگی رهبران شرکت کننده برای گرفتن عکس گروهی نگاه می‌کند، بدون شک تغییر مواضع آمریکا، ترکیه و روسیه را می‌بیند. دادن اولویت به بهبود روابط با روسیه از سوی آمریکا به وضوح در عکس‌ها به چشم می‌آید، به ویژه پس از آن‌که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، از حادثه سرنگونی جنگنده بمب‌افکن روسی، عذرخواهی کرد.

پس از آن، کودتای نافرجام ماه ژوئیه گذشته روی داد که باعث افزایش شکاف میان ترکیه و آمریکا شد پس از این‌که آنکارا، واشینگتن را متهم به پناه دادن به فتح‌الله گولن، روحانی پر نفوذ اهل ترکیه کرد که مقام‌های این کشور او را به دست داشتن در کودتا متهم می‌کنند، جهت گیری مقام‌های ترک هم تغییر کرد و به سمت روس‌ها تمایل بیشتری نشان دادند.

فضولی اوباما
عکس‌ها گاهی از هر توضیحی گویاتر هستند. شبکه‌های اجتماعی، عکسی را منتشر کردند که اظهار نظرهای بسیاری در پی داشت. بیشتر اظهار نظرها هم، همراه با تمسخر بودند. برخی دیگر نوشتند این عکس، فضولی اوباما را نشان می‌دهد. برخی هم اظهار نظر کردند که موضع همان است اما نقش‌ها جا به جا شده است.

در عکس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دیده می‌شود که به شکلی واضح سر چرخانده و به ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه نگاه می‌کند. این دو هم دورتر از او ایستاده و در حال صحبت کردند هستند.

این عکس در جریان آمادگی شرکت کنندگان در نشست گروه ۲۰ برای گرفتن عکس دستجمعی گرفته شده است. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و شی جین بینگ رئیس جمهوری چین، میان اوباما و اردوغان ایستاده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرادید کلیک کنید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید