احمدی‌نژاد با خانه‌نشیبنی مقابل آقا ایستاد

مدیر مسئول روزنامه کیهان در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت درباره عملکرد روسای دولت‌های یازدهم و دهم سخن گفت و رد صلاحیت احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرد.

کد خبر : ۲۵۶۶۱
بازدید : ۱۶۶۴
مدیر مسئول روزنامه کیهان در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت درباره عملکرد روسای دولت‌های یازدهم و دهم سخن گفت و رد صلاحیت احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرد.

به گزارش تسنیم حسین شریعتمداری ضمن اشاره به این مطلب که «ما اولین نفر بودیم که پس از تحقیق، ماجرای فیشهای نجومی را افشا کردیم»، افزود: انگیزه ما کاملا غیر سیاسی بود و تعداد افرادی که چنین حقوقهایی را از بیت‌المال برداشت می‌کردند هم اندک هستند و برخورد با آنها موجب دلگرمی دیگر مدیران پاکدست دولت می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: هنگامی که مساله ناگواری برای خود می‌بینند به آن برچسب سیاسی می‌زنند در صورتی که راه حل دولت اقدام فوری، پیگیری جدی و عذرخواهی از مردم بود نه ذخیره نظام معرفی کردن آنها.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ضمن اشاره به اینکه دولت در مسیر پیگیری جدی قرار نگرفت، گفت: بعد از اینکه دولت پیگیری کافی انجام نداد، مقام معظم رهبری دستگاه قضایی را مامور به بررسی پرونده و برخورد با خاطیان کردند.

شریعتمداری در خصوص واگذاری و فروش املاک شهرداری گفت: ظاهراً اتفاقاتی افتاده و مسئولین شهرداری پاسخ محکمی ندادند. جواب‌ها از این جنس بود که «این‌ها هنوز به نام من نیست و قانونی بوده و....» بحث این است که اولا افرادی که دغدغه معیشت مردم را ندارند این مسئله را مطرح کردند (با نگاهی به سوابق آنها کاملا مشهود است). ثانیاً سازمان بازرسی کشور قانوناً حق طرح مستقیم این مسئله را ندارد. این موضوع باید بررسی شده و سپس مطرح شود. درحالی که درعمل اینطور نبود!

وی در ادامه بحث حقوقهای نجومی، به این نکته که گفته می‌شود قانونی در این باره نداریم، اشاره کرد و در پاسخ به چنین موضوعی، موضع رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: وقتی آقا می‌گویند خیانت است، یعنی قانون.

شریعتمداری دانشجویان انقلابی را بدنه نظام دانست و گفت: وظیفه این دانشجویان مطالبه‌گری و نشان دادن نقطه مطلوب است.

رئیس موسسه کیهان با اشاره به استراتژی غربی‌ها در مورد مسئولان نظام گفت: جان کین جاسوس MI6 ، گفته بود که اگر نیروهای انقلابی با هم درگیر شوند اسرار نظام را فاش می‌کنند، چرا که انقلابیون پرونده سیاهی ندارند و بعد از اندکی جدال و رو کردن دست یکدیگر، مجبور به افشای اسرار نظام هستند.

در ادامه شریعتمداری با نگاهی به وضعیت دولت، گفت: دولت تمام توانش را روی وزارت امور خارجه و برجام گذاشت و وعده‌ها و تعاریف غلو آمیزی همچون «آب خوردن هم به تحریم مربوط است» و« فتح الفتوح» و «شق القمر» و...را مطرح کرد اما امروز می‌بینیم مذاکرات نتیجه‌ای نداشت و مردم چیزی حس نمی کنند.

وی گفت: دولت نیز به تغییر ریل رو آورده و در حال تراشیدن دستاورد برای برجام است و مطالبی بیان می کند که قابل اندازه گیری نیست، مانند این که می‌گویند «برجام برای ما عزت آورده» یا «سایه جنگ را از سر ما برداشته شد» که در پاسخ باید گفت عزت حاصل از برجام کجاست؟! آمریکایی‌ها خودشان گفتند که ما جنگ نیابتی می‌کنیم و وارد جنگ مستقیم با ایران نمی‌شویم، پس سایه کدام جنگ را از سر ما برداشته اند؟!

وی با توضیح قاعده مارپیچ سکوت گفت: اگر شخصی حس کند دیدگاهش در اقلیت است، سعی در عدم ابراز نظر و حفظ سکوت خواهد داشت. نیرنگ حریف این است که شما را کم نشان دهد، راه حل این است که عقب نشینی نکنید.

شریعتمداری تصریح کرد: البته بدانید که طرف مقابل نیازی به تولید فکر ندارد. آنها از یک سو حرفها و مقالات شبکه خارجی را ترجمه و در روزنامه‌های خود چاپ می‌کنند و از سوی دیگر پایبندی به اخلاق نداشته و به سادگی دروغ می‌گویند.

در ادامه این دیدار دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت،نیز با نقد رفتار شریعتمداری با رئیس جمهور سابق، این پرسش را مطرح کرد که اگر احمدی نژاد بیاید آیا با ایشان مقابل روحانی همراهی خواهد کرد؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اگر قرار باشد کسی بیاید، باید شناخته شده باشد و رای داشته باشد. امیدوارم اصولگرایان به ائتلاف برسند.

وی افزود: اگر احمدی نژاد را با حق بسنجیم نمره بسیار پایین می‌گیرد.

شریعتمداری ضمن تایید صحبتهای محمد جواد لاریجانی گفت: احمدی نژاد هم دنبال رابطه با امریکا بود. ما به احمدی نژاد گفتیم که می‌دانید چرا آمریکا تحویلت نگرفت؟ چون می‌دانند که تصمیم در مورد رابطه با آمریکا با تو نیست.

وی گفت: احمدی نژاد در جریان 11 روز خانه نشیبنی مقابل آقا ایستاد. این را می‌توانید از آقای آقا تهرانی و زاکانی که به دیدار احمدی نژاد رفتند بپرسید. در موضوع مشایی نیز آقا به او نامه دادند تا او را برکنار کند اما تمکین نکرد و کار را به جایی رساند که حضرت آقا مجبور به علنی کردن نامه شدند.

شریعتمداری افزود: هیچ کس دسترسی به نامه‌های سری آقا ندارد. انتشار نامه توسط ابوترابی فرد با هماهنگی رهبری انجام شد. واکنش احمدی نژاد این بود که 18 پست به مشایی داد و او را از معاون اول قوی‌تر قرار داد.

وی افزود: احمدی نژاد دو میدان رای دارد یکی حزب اللهی‌ها و دیگری اقشار مستضعف. حزب اللهی‌ها بعد از اینکه ببینند او مقابل آقا ایستاده به او رای نمی‌دهند. البته به نظرم بعید است شورای نگهبان او را تایید صلاحیت کند چون در جریان این موضوعات است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان احمدی نژاد و روحانی را هر دو بسیار خطرناک دانست و گفت: ما به وظیفه عمل می‌کنیم و نیازی نیست بین دو گزینه پر خطر انتخاب کنیم.

شریعتمداری در ادامه پاسخ به شبهه‌های مطروحه در مورد بیت رهبری گفت: « طرح این جدایی یک ترفند است. اولا حضرت آقا به صورت کاملا صریح نظرشان را بیان می‌کنند. و ما نیز باید مبتنی بر این نظرات، منویات رهبری را در امور دیگر بفهمیم. ثانیا بیت هر موقع نظری می‌دهد می‌گوید این نظر آقاست و حتی مکتوب است.

وی افزود: چهره‌های بیت مشخص‌اند. شاید یک نفری در یک قسمت کوچکی یک کاری بکند. این موضوع قبلا اتفاق افتاده اما چهره‌های اصلی بیت کاملا واضح است آقای گلپایگانی، آقای حجازی، آقای وحید و... هستند و اینها کاملا نظر خود را از نظر حضرت آقا جدا ابراز می‌کنند و امکان ایجاد شبهه‌ای را به وجود نمی آورند.

شریعتمداری ادامه داد: در جریان تحصن جلوی مجلس من تلفنی با آقای وحید صحبت کردم و ایشان از روی متن مکتوبی که آقا به ایشان داده بودند خواندند که «ان‌شاءالله ماجور باشید اما ادامه آن به مصلحت کشور نیست.»

در ادامه اکبری خطاب به شریعتمداری گفت: «چنین ادعایی که جریانی در بیت وجود دارد و لابی‌گری می‌کند را از اساس دروغ می دانید؟»

شریعتمداری در پاسخ افزود: اصلا این حرف موضوعیت ندارد زیرا 1-فرمایشات آقا واضح است 2-این یک ترفند است 3- کسانی که از قول آقا حرف می‌زنند چهره های شاخص‌اند و دقیقا کلام آقا را ذکر می‌کنند.»

دبیر سیاسی دفتر تحکیم در پایان نیز انتقاداتی در مورد برخورد و مواجهه ی کیهان و شریعتمداری با لاریجانی و ولایتی ابراز کرد.

اکبری با صریح اللهجه و عدم مسامحه کاری خواندن شریعتمداری گفت: « شما با توجه به نقش لاریجانی در تصویب برجام و حمایت‌های ولایتی و همچنین دخالت و تاثیر لاریجانی در دیگر قسمت های نظام، لابی گری و کمک های وی برای تصویب قرار داد های جدید نفتی و مالی ، مواجهه ی تند و جدی‌ای با ایشان نداشتید. علت این امر چیست؟»

از دیدگاه شریعتمداری، لاریجانی ولایی است و با هاشمی مرزبندی دارد.

وی گفت: لاریجانی الگوی ما و شما نیست ولی اینکه بخواهیم جزو طیف مقابل حسابش کنیم هم درست نیست.

دبیر دفتر تحکیم به نشانه اعتراض گفت: مشکل اصولگرایان این است که می‌گذارد هر کسی به راحتی خیانت کند اما اصلاح‌طلبان خائن در جبهه خودشان را از نظر اقتصادی و آبرویی مورد مواجهه تندی قرار می‌دهند.

شریعتمداری در پاسخ به وی گفت: نیازی به مرز بندی نیست. شما راه خودتان را بروید. حریف دوست دارد ما افراد را یکی یکی از خودمان جدا کنیم. لاریجانی بهتر است در دایره ی اصولگرایی باقی بماند.

شریعتمداری: اظهارات منتسب به من درباره روحانی و احمدی‌نژاد دقیق نیست
ساعتی پس از منتشر شدن سخنان شریعتمداری در جمع دانشجویان، مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت: آنچه به‌نقل از بنده در دیدار با یک تشکل دانشجویی منتشر شده، دقیق نیست.

حسین شریعتمداری، در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات منتسب به او در دیدار با یک تشکل دانشجویی، گفت: بنده در دیدار دانشجویی تحلیلی از انتخابات ریاست‌جمهوری ارائه کردم، اما گزارشی از این جلسه منتشر شده که بخشی از آن دقیق نیست.

شریعتمداری گفت: دانشجویی از بنده درباره صلاحیت آقای روحانی و احمدی‌نژاد سؤال کرد که بنده گفتم این موارد به‌عهده شورای نگهبان است و هیچ اظهارنظری درباره هیچ کدام از کاندیدا‌های احتمالی نکردم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید