بورس آخرین روز را محتاطانه پشت سر گذاشت

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای باز شدن معاملات پس از اندکی رشد روند صعودی را در پی گرفت و در حالت کمینه تا رقم ۷۶ هزار و ۳۴۸ واحدی پایین آمد، اما از این لحظه به بعد مقداری رشد کرد و توانست نسبت به روز گذشته با ۱۱ واحد افزایش عدد ۷۶ هزار و ۴۵۵ واحدی را تجربه کند

کد خبر : ۲۵۸۶۸
بازدید : ۸۷۴
نماگر بازار سرمایه در آخرین روز معاملات این هفته پس از افت و خیزهایی نسبت به روز گذشته کمی بیشتر از ۱۱ واحد رشد کرد و در اواسط کانال ۷۶ هزار واحدی ماند. همچنین آی‌فکس توانست در تراز ۸۰۰ واحدی به کار خود خاتمه دهد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای باز شدن معاملات پس از اندکی رشد روند صعودی را در پی گرفت و در حالت کمینه تا رقم ۷۶ هزار و ۳۴۸ واحدی پایین آمد، اما از این لحظه به بعد مقداری رشد کرد و توانست نسبت به روز گذشته با ۱۱ واحد افزایش عدد ۷۶ هزار و ۴۵۵ واحدی را تجربه کند.

همچنین شاخص کل هم‌وزن امروز بیش از ۲۰ واحد رشد کرد و به رقم ۱۴ هزار و ۴۵۱ واحدی رسید، اما شاخص آزاد شناور با نزدیک به ۸۰ واحد افت در تراز ۸۴ هزار و ۹۱۳ واحدی قرار گرفت.

در آخرین روز معاملات این هفته، شاخص بازار اول کمتر از یک واحد بالا رفت و به رقم ۵۳ هزار و ۶۳۸.۴ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم با ۶۶ واحد افزایش رقم ۱۶۶ هزار و ۳۹۲ واحدی را تجربه کرد.

آمارها نشان می‌دهد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی و شاخص قیمت وزنی ۰.۰۱ درصد نسبت به روز گذشته بالاتر رفته‌اند همچنین شاخص آزاد شناور نسبت به روز گذشته ۰.۰۹ درصد افت نشان می‌دهد.

نماد معاملاتی شرکت‌های ارتباطات سیار ایران، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، معدنی و صنعتی گلگهر و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص بازار سرمایه داشتند. از طرفی معاملات حقوقی در این نمادها کاملا ملموس است به‌طوری که در نماد معاملاتی همراه بیش از ۸۹ درصد خریدها را سهامداران حقوقی انجام داده‌اند و نزدیک به ۸۴ درصد عرضه‌ها نیز مربوط به این سهامداران بود.

همچنین در نماد معاملاتی گروه سرمایه‌گذاری امید بیش از ۹۷ درصد خریدهای امروز مربوط به سهامداران حقوقی است در حالی که این سهامداران کمتر از دو درصد عرضه‌ها را در دادوستدهای امروز به خود اختصاص دادند.

علاوه بر این در نماد معاملاتی معدنی و صنعتی گلگهر بیش از ۷۱ درصد خریدها توسط افراد حقوقی انجام شد به‌طوری که در این نماد خاص شش میلیون و ۶۰۵ هزار سهم، امروز توسط حقوقی‌ها خریداری شد. این در حالی است که هفت میلیون و ۳۰۴ هزار سهم توسط افراد حقیقی در این نماد به فروش رسید.

در طرف مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مبین، ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، بیشترین تاثیر را در کاهش دماسنج بازار سرمایه داشتند به‌طوری که این نمادها به ترتیب ۲۲، ۱۹ و ۱۷ واحد تاثیر منفی را در نوسانات شاخص کل برجای گذاشتند.

نماد معاملاتی داده‌پردازی ایران امروز رکورد بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد بیش از ۱۵ میلیون سهم به ارزش پنج میلیارد و ۶۹۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

همچنین نماد معاملاتی سایپا شاهد بیشترین حجم معاملات بود به‌طوری که در این نماد ۲۶ میلیون و ۳۰۴ هزار سهم به ارزش دو میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۱۱ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۲۸ میلیون و ۷۸۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۱ هزار و ۸۸۳ نوبت دادوستد بود.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارویی تامین، صنایع ریخته‌گری ایران، کابل البرز و حق تقدم شرکت‌ کابل البرز متوقف شدند.

آی‌فکس امروز با ۳.۱ واحد افزایش به کانال ۸۰۰ واحدی راه یافت. ارزش معاملات فرابورس ایران در آخرین روز معاملات این هفته به رقم ۱۰۶ میلیارد و ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۸۳ میلیون و ۹۸۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۲۰ هزار نوبت دادوستد بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید