انهدام باند ٧نفره سارقان مسلح مأمورنما

با انجام تحقیقات در محل مشخص شد یکی از شهروندان حوالی ساعت ٢٣ با خودرو شخصی در یکی از نقاط کور و فاقد روشنایی اطراف شهرستان در حال تردد بود که در بین راه سه نفر با لباس شبه‌نظامی و علائم هشدار‌دهنده خودرو وی را متوقف و با تهدید به وسیله چاقو و اسلحه او را پیاده و خودروي‌وي را سرقت کرده‌اند.

کد خبر : ۲۵۸۹۹
بازدید : ۱۰۷۶
باند هفت‌نفره سارقان مسلح مأمورنما در سه عملیات پلیسی منهدم شد.

به گزارش شرق، سرهنگ «ماشاالله ملائی»، فرمانده انتظامی جیرفت گفت: مأموران انتظامی هفته گذشته از وقوع سرقت یک دستگاه خودرو مطلع و برای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام شدند.

او خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات در محل مشخص شد یکی از شهروندان حوالی ساعت ٢٣ با خودرو شخصی در یکی از نقاط کور و فاقد روشنایی اطراف شهرستان در حال تردد بود که در بین راه سه نفر با لباس شبه‌نظامی و علائم هشدار‌دهنده خودرو وی را متوقف و با تهدید به وسیله چاقو و اسلحه او را پیاده و خودروي‌وي را سرقت کرده‌اند.

وی افزود: به علت حساسیت موضوع در همان ساعات اولیه اتاق فکری با حضور پلیس‌های تخصصی شهرستان جیرفت تشکیل شد و اکیپی متشکل از زبده‌ترین کارآگاهان، رسیدگی به پرونده را به صورت شبانه‌روزی در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ ملائی تصریح کرد: مأموران در جریان رسیدگی به این پرونده با توجه به شواهد و قرائن و سرقت‌های مشابه در شهرستان‌های هم‌جوار، متوجه شدند با باندی حرفه‌ای مواجه هستند که در پوشش لباس شبه‌نظامی دست به سرقت و اخاذی از شهروندان می‌زنند.

وی افزود: سرانجام پس از ٧٢ ساعت تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس با اقدامات فنی و اطلاعاتی سرنخ‌هایی از افراد این باند در یکی از روستاهای اطراف جیرفت به دست آوردند و پس از تکمیل اطلاعات با هماهنگی مقامات قضائی در اولین عملیات خود مخفیگاه سارقان را محاصره کردند و موفق به دستگیری پنج نفر از اعضای این باند از جمله سردسته آن شدند.

ملائی تصریح کرد: افراد دستگیرشده ابتدا منکر هرگونه جرم شدند اما با توجه به شواهد، قراین و دلایل مستند لب به اعتراف گشودند و مأموران دریافتند اعضای این باند در شهرستان‌های هم‌جوار نیز اقدام به سرقت محموله‌های خرما کرده‌اند.

فرمانده انتظامی جیرفت تصریح کرد: مأموران دریافتند دیگر اعضای این باند در روزهای آتی نیز قصد دارند با ایجاد ایست بازرسی در پوشش مأموران، اقدام به اخاذی از کامیون‌های عبوری حامل خرما در محور بم-کرمان کنند.

وی گفت: مأموران در عملیات دوم نیز پس از اخذ نیابت قضائی برای دستگیری دیگر سارقان به‌سرعت به شهرستان بم اعزام شدند و دو نفر دیگر از اعضای این باند را دستگیر و از مخفیگاه آنان اموال مسروقه قابل‌توجهی کشف کردند.

سرهنگ ملائی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس با گسترش چتر اطلاعاتی خود در استان‌های هم‌جوار متوجه شدند اعضای این باند یکی از خودروهای مسروقه را پس از جداکردن پلاک‌ها برای استفاده در حمل مواد مخدر به مرزهای شرقی کشور منتقل کرده‌اند. وی تصریح کرد: در سومین عملیات نیز مأموران پس از اخذ نیابت قضائی موفق به توقیف خودرو در یکی از شهرهای مرزی و انتقال آن به جیرفت شدند.

ملائی با اشاره به دستگیری شش مرد، یک زن و توقیف سه دستگاه خودرو گفت: در بازرسی از مخفیگاه این باند تعدادی البسه نظامی و پوتین، یک قبضه اسلحه شکاری دست‌ساز، دو دستگاه تلفن شبیه بی‌سیم نظامی، ١٨ دستگاه گوشی همراه، هشت دستگاه پخش خودرو، دو دستگاه تلویزیون ال‌ای‌دی، شش حلقه لاستیک خودرو، مقادیری حشیش، لوازم یدکی خودرو و تعدادی اسناد از قبیل گواهینامه و کارت سوخت متعلق به مال‌باختگان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت اضافه کرد: در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد اعضای این باند دارای سوابق متعددی در کارنامه سیاه خود از جمله چندین فقره سرقت، حمل و نگهداری مواد مخدر و مشروبات الکلی، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز، ایراد ضرب و جرح عمدی شهروندان و اخلال در نظم عمومی هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید