تصفیه خون با سیر

واقعیت این است که فشار و غلظت خون و افزایش احتمال لخته شدن خون مهم‌ترین خطری است که قلب و شبکه عروق خونی را تهدید می‌کند و کاری که باید کرد.

کد خبر : ۲۶۳۷۸
بازدید : ۵۹۸۱
اطلاعات جدیدی در مورد سیر، این بد بوی پر خاصیت، به دست بیاورید.

به گزارش سلامتی، واقعیت این است که فشار و غلظت خون و افزایش احتمال لخته شدن خون مهم‌ترین خطری است که قلب و شبکه عروق خونی را تهدید می‌کند و کاری که باید کرد.

رسیدن به یک روش زندگی و تغذیه مناسب است که طی آن خون ما در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد و بدن بتواند زندگی سالم و با نشاطی را ادامه دهد.

یکی از ترکیبات مهم و نیرومند سیر که اثرات آن در تحقیقات و آزمایش‌های متعدد تایید شده، ترکیب شیمیایی آجوئن (Ajoene) است.

روش‌هایی برای آزاد شدن ترکیب آجوئن و استفاده بهتر از اثرات سیر را مرور می‌کنیم:

1.سیر را بهتر است قبل از خوردن، له کرد و نه خرد، له شدن سیر موجب آزاد شدن آنزیم‌های سیر شده و آلیسین (Allicin) سیر نیز آزاد شده و آجوئن در دسترس قرار گیرد.

2.سیر را قبل از خوردن کمی سرخ کنید، زیرا پختن سیر هم آجوئن را آزاد می‌کند.

3.در آزمایشی، دکتر جاین نتیجه گرفته است که اگر سیر له شده با پنیر کم چرب و روغن زیتون مخلوط شود،

مقدار زیادی ترکیب مفید آجوئن تولید و آزاد می‌شود، این روشی است که در یونان برای تهیه دارو برای بیماران قلبی به کار برده می‌شود.

4.سیر له شده را با گوجه فرنگی یا غذای ترش دیگری بخورید، زیرا حتی کمی اسید موجب آزاد شدن ترکیب مفید آجوئن می‌شود. مانند سیر ترشی که در ایران خیلی هم پر طرفدار است.

آجوئن (Ajoene)
یک دی سولفور غیراشباع موجود در سیر است که طعم اصلی آن را می‌سازد.

این ماده وقتی که سیر له یا رنده می‌شود، آزاد شده و خاصیت دارویی دارد. آجوئن خاصیت آنتی‌اکسیدان داشته، خون را رقیق می‌کند و برخی انواع کم‌خونی را بهبود می‌بخشد.

آلیسین (Allicin)
مایع بی‌رنگی است که سبب ایجاد بوی سیر می‌شود. این ماده خاصیت آنتی‌باکتریال و قارچ‌ کش دارد و در واقع مکانیسم دفاعی سیر در برابر آفات کشاورزی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید