بازتاب موفقیت فوتسال ایران در رسانه‌های جهان

تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران بامداد روز یکشنبه موفق شد با برتری چهار بر سه برابر پاراگوئه، به جمع چهار تیم برتر جام جهانی فوتسال راه پیدا کند و یکی از بهترین نتایج خود و همچنین ورزش گروهی در ایران را کسب کند.

کد خبر : ۲۶۴۵۳
بازدید : ۱۲۴۳
رسانه‌های ورزشی جهان به بازتاب پیروزی‌ تیم ملی فوتسال ایران برابر پاراگوئه پرداخت و از عملکرد ملی‌پوشان ایرانی تجلیل کردند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران بامداد روز یکشنبه موفق شد با برتری چهار بر سه برابر پاراگوئه، به جمع چهار تیم برتر جام جهانی فوتسال راه پیدا کند و یکی از بهترین نتایج خود و همچنین ورزش گروهی در ایران را کسب کند.

برد ارزشمند تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران برابر پاراگوئه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ورزشی جهان داشته است. رسانه‌های آسیایی از این که یک تیم از این قاره توانسته به موفقیت بزرگ برسد، به تمجید از تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران پرداختند.

* اسپورت پلاس: صعود تاریخی ایران به نیمه نهایی
پایگاه اینترنتی اسپورت پلاس ویتنام، با تاریخی ارزیابی کردن صعود فوتسالیست‌های ایرانی به نیمه نهایی جام جهانی فوتسال از اسماعیل پور به عنوان ستاره فراتر از قاره آسیا یاد کرد و نوشت: تیم ملی فوتسال ایران در خط دفاع تیم منظمی است و کمتر اجازه داد تا حریف صاحب موقعیت شود. در این بین بار دیگر اسماعیل پور نشان داد که قهرمان فوتسال ایران است.

نمایش او برابر پاراگوئه بی‌نظیر بود و گلی که در این بازی به ثمر رساند نشان داد که او بازیکنی بالاتر از سطح قاره آسیاست. تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران با رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی در آستانه یک تاریخ سازی قرار گرفته و این برای دومین بار است که یک تیم آسیایی در بین چهار تیم برتر جام جهانی فوتسال قرار گرفته است. اولین بار هم تیم ملی ایران بود که 24 سال پیش به این مهم رسید.

تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران در مرحله قبل نیز اولین شگفتی مسابقات را با حذف تیم ملی فوتسال برزیل رقم زد و حالا بهترین تیم آسیا باید در مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتسال برابر تیم‌ ‌ملی روسیه قرار گیرد.

* سایت برزیلی: جاه طلبی‌های ایران تمامی ندارد
پایگاه اینترنتی eltimo برزیل با پوشش پیروزی ارزشمند فوتسالیست‌های ایرانی برابر پاراگوئه، نوشت: ایران نشان داد که برای کسب افتخاری بزرگ به کلمبیا آمده است. جاه طلبی‌های ایران تمامی ندارد. بهترین تیم آسیا همچنان در حال تاریخ سازی در جام جهانی فوتسال است. آنها بعد از پیروزی نزدیک چهار بر سه برابر پاراگوئه توانستند به این مهم دست یابند.

دو تیم بازی متعادلی را شروع کردند و به 7 ‌دقیقه در نیمه نخست به ارزیابی همدیگر پرداختند، اما در نهایت اولین گل این مسابقه را پاراگوئه به ثمر رساند. در ادامه هر چند، چند موقعیت برای تیم ملی ایران از دست رفت که جدی ترین آن را فرهاد توکلی از دست داد، ولی در نهایت تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران توانست به بازی باز گردد و با درخشش بازیکنان خود از جمله اسماعیل پور و حسن زاده، برد ارزشمندی برابر ملی‌پوشان پاراگوئه کسب کنند.

* لاناسیون: پاراگوئه فاصله کمی تا حذف ایران داشت
معروف‌ترین روزنامه‌ پاراگوئه‌ای یعنی روزنامه‌ لاناسیون درباره بازی ایران و پاراگوئه نوشت: پاراگوئه نمایش خیلی خوبی برابر یکی از قدرت‌های فوتسال جهان داشت و فاصله کمی تا حذف این تیم داشت، ولی با گلی که در زمان‌های تلف شده وارد دروازه این تیم شد، این ایران بود که توانست راهی مرحله بعد جام جهانی شود. البته اخراج کابریل آیالا نیز بی تاثیر نبود. جایی که ایرانی‌ها برای دو ‌دقیقه توانستند برتری نفری داشته باشند و در همین مدت نیز با گلی که جاوید به ثمر رساند به پیروزی رسیدند.

* سایت کلمبیایی: ایران مدعی جدی قهرمانی
پایگاه اینترنتی گاردیا کلمبیا، با تمجید از نمایش شاگردان ناظم الشریعه در کسب پیروزی ارزشمند ایران برابر پاراگوئه، نوشت: یکی دیگر از تیم‌های قاره آمریکا جنوبی با قبول شکست برابر ایران از جام جهانی فوتسال حذف شد.

بعد از این که در مرحله قبل برزیل مدعی به ایران باخته بود، این بار نیز پاراگوئه مغلوب نمایش خوب شاگردان سید محمد ناظم الشریعه شد تا یکی از قدرت های فوتسال جهان در آسیا بتواند به جمع چهار تیم نهایی راه یابد.

در ابتدای مسابقات و بعد از نمایش ضعیف ایران برابر اسپانیا کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که ایران بتواند به مسابقات باز گردد، ولی اکنون شاگردان ناظم الشریعه باید برای راهیابی به دیدار نهایی جام جهانی فوتسال روسیه را شکست دهد که توانست اسپانیا را از جام جهانی حذف کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید