ادامه معاملات کم رمق در بورس تهران

دماسنج بازار سرمایه امروز از ابتدای آغاز معاملات شروع به رشد کرد و تا رقم ۷۷ هزار و ۲۰۶ واحدی بالا رفت، اما در ادامه با نوساناتی همراه شد و در کل نسبت به روز گذشته با ۵۳ واحد صعود رقم ۷۷ هزار و ۱۴۳ واحدی را ثبت کرد.

کد خبر : ۲۶۶۸۰
بازدید : ۷۸۰
بورس تهران در چهارمین روز کاری خود در این هفته چندان رمقی نداشت، به طوری که شاخص کل پس از افت‌ و خیزهایی، کمی بیش از ۵۳ واحد بالا رفت و حجم معاملات تقریبا رقم ۶۸۱ میلیون را نشان داد.

به گزارش ایسنا، دماسنج بازار سرمایه امروز از ابتدای آغاز معاملات شروع به رشد کرد و تا رقم ۷۷ هزار و ۲۰۶ واحدی بالا رفت، اما در ادامه با نوساناتی همراه شد و در کل نسبت به روز گذشته با ۵۳ واحد صعود رقم ۷۷ هزار و ۱۴۳ واحدی را ثبت کرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز پس از ۱۰۷ واحد رشد در تراز ۱۴ هزار و ۹۹۰ واحدی ایستاد. شاخص آزاد شناور نیز پس از ۲۷ واحد افزایش عدد ۸۵ هزار ۶۶۸ واحدی را تجربه کرد. اما شاخص بازار اول با پنج واحد افت به رقم ۵۳ هزار و ۶۸۵ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با ۳۶۵ واحد رشد نسبت به روز گذشته در تراز ۱۷۰ هزار و ۴۴۵ واحدی ایستاد.

امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۱ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات صعودی بازار سرمایه برجای گذاشت. پس از این نماد فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و ماشین‌سازی اراک بیشترین اثرات مثبت را در دماسنج بازار سرمایه بر جای گذاشتند.

در طرف مقابل نماد معاملاتی سایپا با ۲۵ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات نزولی شاخص کل ایفا کرد. پس از این نماد پتروشیمی مبین، پالایش نفت بندر عباس و ایران خودرو بیشترین تاثیرات منفی را روی نماگر بازار سرمایه داشتند.

نماد معاملاتی شرکت موتوژن با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شد. همچنین نماد معاملاتی شرکت بانک اقتصاد نوین به علت برگزاری مجمع عمومی به طور فوق‌العاده و به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره متوقف شد.

امروز نماد قند ثابت خراسان بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به طوری که در این نماد ۵۶ میلیون و ۶۱۷ هزار سهم به ارزش هفت میلیارد و ۴۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

نماد معاملاتی ایران ترانسفو نیز شاهد بیشترین ارزش معامله بود به طوری که هفت میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان تنها در ۲ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت.

در چهارمین روز معاملاتی این هفته در نماد خودرویی‌ها بیش از ۱۵ هزار نوبت معامله صورت گرفت به طوری که در این گروه بیش از ۱۷۶ میلیون سهم دست به دست شد که ارزش آن‌ها به عدد ۲۷ میلیارد و ۵۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ می‌شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۵۹ میلیارد و ۶۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۸۱ میلیون و ۳۴۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۳ هزار و ۹۲۴ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس امروز ۴.۵ واحد افت کرد و رقم ۸۱۶.۲ واحدی را نشان داد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۸۳ میلیارد و ۸۶۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالغ شد و حجم معاملات عدد ۱۷۲ میلیارد را رد کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید