تصاویر/ رونمایی تویوتا از شاسی بلند"هایلندر" 2017

تصاویر/ رونمایی تویوتا از شاسی بلند"هایلندر" 2017

خودروها به صورت استاندارد به صورت محرک چرخ‌های جلو ارائه می‌شوند. اما نسخه‌های با قابلیت محرک تمام چرخ نیز وجود دارند

کد خبر : ۲۶۷۸۹
بازدید : ۲۶۴۳
تویوتا به شکل رسمی از مدل هایلندر 2017 خود رونمایی کرد. این در حالیست که اطلاعات ناشی از این خودرو به دلیل جاسوسی‌های صنعتی یا شرکت در نمایشگاه‌های مختلف در دسترس است.

اینک همزمان به معرفی رسمی این خودرو به بررسی مشخصات ویژه آن می‌پردازیم.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "جی دی پاور"، تویوتا اولین شاسی‌بلند سایز متوسط هایلندر خود را 15 سال قبل ارائه کرد. این کراس‌اوور خانوادگی با 8 صندلی ارائه شده و قادر است مجموعه‌ای به وزن 2 هزار و 267 کیلوگرم را با خود بکشد.

- نسل سوم هایلندر در 4 تریم ارائه خواهد شد. این تریم‌ها با نام‌های LE، LE Plus، XLE و پلاتینیوم معرفی می‌شوند.

صندلی‌هایی مجهز به سامانه گرمایشی/ سرمایشی برای راحتی بیشتر سرنشینان در این خودروها تعبیه شده‌اند. خودروها به صورت استاندارد به صورت محرک چرخ‌های جلو ارائه می‌شوند. اما نسخه‌های با قابلیت محرک تمام چرخ نیز وجود دارند. مدل‌های LE و LE Plus به صورت استاندارد ویژگی‌های زیادی دارند اما مجموعه‌های ویژه در آنها دیده نمی‌شود. تریم XLE راحتی زیادی دارد و در تریم پلاتینیوم شاهد سامانه‌های امنیتی و کمکی برای راننده هستیم.

تصاویر/ رونمایی تویوتا از شاسی بلند

- انتخاب سامانه انتقال قدرت متنوع است. موتور 4 سیلندر 2.7 لیتری با یک سامانه انتقال قدرت 6 سرعته ارائه خواهد شد. اما یک مدل V6 و 3.5 لیتری بیشتر ترجیح داده می‌شود. این مدل با گشتاور 336 نیوتن متر بازده‌ای حدود 270 اسب بخار دارد. سامانه مولد هیبریدی با یک مدل V6 برای تریم پلاتینیوم در نظر گرفته شده است. این پیشرانه (موتور) در کنار سامانه الکتریکی مولد بازدهی برابر با 280 اسب بخار دارد.

تصاویر/ رونمایی تویوتا از شاسی بلند

- گفته می‌شود که ترکیب موتور و جعبه‌دنده جدید نسبت به مدل قبلی با جعبه‌دنده 6 سرعته، بهسوزی مطلوب‌تری را ارائه خواهد داد. مصرف سوخت نسخه فعلی در مناطق شهری یک لیتر به ازای 8 کیلومتر و در بزرگراه‌ها یک لیتر در 10.6 کیلومتر و در ترکیبی از هر دو حالت یک لیتر در 9 کیلومتر است. البته این ارقام برای زمانی است که نیروی موتور فقط به چرخ‌های جلو وارد شود. در حالت چهارچرخ محرک، این ارقام به ترتیب به یک لیتر در 7.5 کیلومتر، یک لیتر در 10.2 کیلومتر و یک لیتر در 8.5 کیلومتر تغییر می‌یابند.

تصاویر/ رونمایی تویوتا از شاسی بلند

- این خودرو به سامانه کنترل کشش و پایداری، ترمزهای کمکی و دوربین‌های پشتیبانی مجهز است و به واسطه این تجهیزات نمره "پیک پلاس" را از موسسه امنیت بزرگراه‌ها دریافت کرده است.ضریب امنیتی این خودرو در مجموع یکی از بهترین ها به شمار می‌آید.

- فضای کابین به 4 هزار و493 لیتر گسترش یافته است . این میزان 34 درصد بزرگتر از نسل قبلی است.

تصاویر/ رونمایی تویوتا از شاسی بلند

در داخل کابین، تغییرات هرچند اندک است اما به چشم می‌آیند. صندلی‌ها در تیپ پریمیوم همراه با چرم قهوه ای رنگ عرضه می‌شوند.

در مدل SE هم صندلی‌ها با روکش چرم مشکی با دوخت نقره‌ای رنگ عرضه می‌شوند که در هماهنگی با رنگ‌آمیزی داشبورد و رودری‌ها است. در مدل هشت نفره‌ی معمولی، صندلی‌های ردیف دوم از نوع نیمکتی هستند اما مدل پلاتینیوم مجهز به صندلی خلبانی هستند و بجای هشت صندلی، هفت عدد صندلی دارند.

تویوتا همچنین تعداد پنج پورت USB را در این مدل قرار داده است تا بتوان تلفن‌های بیشتری را بصورت همزمان شارژ کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید