14 كشته در واژگوني وانت افغان‌ها

استفاده بيش از حد از ظرفيت خودروها و هراس شناسايي شدن از سوي پليس، از دلايل اصلي وقوع اين تصادفات مرگبار است به نحوي كه بارها ديده شده، 10 افغان در يك دستگاه پژو سوار مي‌شوند و واژگوني آن در پي يك تصادف، مرگ چندين نفري شان را رقم مي‌زند.

کد خبر : ۲۶۹۱۴
بازدید : ۱۳۶۰
تصادف خودروهاي حامل اتباع بيگانه كه قصد جابه‌جايي قاچاقي بين شهرهاي ايران را دارند، همواره با تلفات سنگيني همراه است و بعضا تا مرز14 كشته نيز مي‌رسد.

به گزارش اعتماد، استفاده بيش از حد از ظرفيت خودروها و هراس شناسايي شدن از سوي پليس، از دلايل اصلي وقوع اين تصادفات مرگبار است به نحوي كه بارها ديده شده، 10 افغان در يك دستگاه پژو سوار مي‌شوند و واژگوني آن در پي يك تصادف، مرگ چندين نفري شان را رقم مي‌زند.

صبح پنجشنبه هفته گذشته يكي از اين تصادفات مرگبار در كيلومتر 105 جاده سراوان- خاش رخ داد و تصادف و واژگوني دو دستگاه تويوتا وانت حامل اتباع افغان، 14 كشته و 11 مصدوم برجاي گذاشت. شاهين فتحي، معاون عمليات امداد و نجات درباره اين حادثه گفت: «اين تصادف ساعت 8:50 صبح به هلال احمر گزارش شد و بلافاصله نيروهاي امدادي به محل اعزام شدند.

متاسفانه در اين حادثه 14 تبعه افغان در دم كشته شدند و 11 نفر نيز كه دچار جراحت شده بودند به بيمارستان انتقال يافتند.» وقوع اين حادثه در حالي است كه اوايل شهريور امسال نيز تصادف يك دستگاه پژو حامل اتباع افغان با يك كاميون در كرمان، 3 كشته و 10 مصدوم برجاي گذاشت كه پنج نفر از آنها با آسيب جدي و قطع دست و پا مواجه شده بودند.

20 خرداد نيز تصادف يك دستگاه پژو 405 حامل اتباع بيگانه در محور ايرانشهر - دلگان با 5 شتر، 5 كشته و سه مجروح برجاي گذاشت. 29 فروردين پارسال نيز تصادف يك دستگاه پژو 405 با كاميون در جاده رستم‌آباد- بم، مرگ 9 افغان را رقم زد.

35 مصدوم در واژگوني اتوبوس
حادثه مرگبار براي اتباع غيرمجاز افغان در جاده سراوان در حالي است كه در فاصله هزار كيلومتري از آن، واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور چناران- مشهد نيز 35 مصدوم برجاي گذاشته است. رييس اورژانس كشور با اشاره به انجام اقدامات درماني روي مصدومان در بيمارستان، درباره اين حادثه به فارس گفت: «ساعت 6:23 صبح جمعه وقوع حادثه به اورژانس اطلاع داده شد و نيروهاي امدادي در قالب 6 پايگاه زميني، در كمتر از 9 دقيقه به محل اعزام شدند. »

پير حسين كوليوند از عدم وجود تلفات جاني در اين حادثه خبر داد و افزود: «خوشبختانه واژگوني اتوبوس تلفات جاني نداشت اما 35 نفر در پي آن دچار جراحت شدند كه نيروهاي اورژانس آنها را به بيمارستان‌هاي طالقاني، هاشمي نژاد و شهيد كامياب منتقل كردند. »

کوليوند با بيان اينكه تاكنون 11 نفر از مصدومان از بيمارستان مرخص شده‌اند درباره روند درماني آنها نيز گفت: «24 مصدوم در حال حاضر در بيمارستان تحت نظر پزشك هستند همچنين يك خانم 34 ساله باردار نيز در ميان مصدومان بوده كه نيروهاي اورژانس اقدامات لازم را براي كمك به او انجام داده‌اند. »

به گفته رييس اورژانس كشور علاوه بر راننده اتوبوس كه در بخش‌ آي‌سي‌يو بيمارستان طالقاني مشهد بستري است، سه نفر ديگر از مصدومان نيز در بخش تخصصي و ساير مصدومان در اورژانس‌هاي بيمارستاني تحت مراقبت هستند.

تصادفات جاده‌اي در ايران سالانه مرگ چندين هزار نفر را رقم مي‌زند و بنابر آمار پليس، تنها در سال گذشته 16 هزار و 500 نفر را به كام مرگ فرستاده و 313 هزار نفر مصدوم، مجروح و معلول برجاي گذاشته است. عدم توجه به جلو، سرعت غيرمجاز و انحراف به چپ از دلايل اصلي وقوع تصادفات رانندگي در ايران است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید