نامه علی لاریجانی به رهبر انقلاب و پاسخ رهبری

علی لاریجانی رئیس مجلس به دلیل وجود برخی نواقص در لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران نامه‌ای را به رهبر معظم انقلاب ارسال کرد.

کد خبر : ۲۷۰۳۴
بازدید : ۱۴۸۴
علی لاریجانی رئیس مجلس به دلیل وجود برخی نواقص در لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران نامه‌ای را به رهبر معظم انقلاب ارسال کرد.

گفتنی است علی لاریجانی این نامه را پس از آنکه دولت لایحه برنامه ششم را به مجلس ارائه نکرده و تنها تعدادی از احکام مورد نیاز برنامه را ارائه کرده است نوشته و از رهبری تعیین تکلیف شده است.

به گزارش فارس حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در همین باره، با اشاره به نامه رئیس مجلس به رهبری در خصوص برنامه ششم توسعه گفت: رئیس مجلس در نامه خود به رهبر معظم انقلاب در خصوص لایحه برنامه ششم توسعه عنوان کرده است که دولت لایحه برنامه ششم را به مجلس ارائه نکرده و تنها تعدادی از احکام مورد نیاز برنامه را ارائه کرده است.


وی افزود: رئیس مجلس در این نامه و اینکه در این شرایط باید چه اقدامی کرد از رهبر معظم انقلاب کسب تکلیف کرده است.

با توجه به اینکه لایحه ارسالی دولت درباره برنامه ششم در واقع «لایحه احکام مورد نیاز برای برنامه ششم توسعه» بوده است، لذا رئیس مجلس شورای اسلامی در این نامه 2 راهکار پیشنهادی را مطرح کرده است.

در نامه لاریجانی دو راهکار عنوان شده بوده است. اولین راهکار تدوین و ارائه یک لایحه جدید به مجلس توسط دولت بوده و دومین راهکار هم تکمیل و نگارش لایحه فعلی دولت در پارلمان بوده است.

طبق گفته حاجی دلیگانی، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه رئیس مجلس عنوان کرده‌اند که ترجیحا باید دولت لایحه برنامه ششم را ارائه کند و اگر چنین نشد به مجلس خود می‌تواند لایحه احکام برنامه ششم را در قالب برنامه تکمیل کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید