چطور بر ترس‌ها غلبه کنیم؟

در این نوشتار با ۴ راه بسیار اثربخش برای غلبه بر ترس ها و فوبیاها آشنا خواهید شد.

کد خبر : ۲۷۱۶۰
بازدید : ۴۵۱۸
در این نوشتار با ۴ راه بسیار اثربخش برای غلبه بر ترس‌ها و فوبیاها آشنا خواهید شد.

مواجهه با ترس ها و فوبیاهای پنهان می‌تواند نبردی سخت و طاقت‌فرسا باشد. این ترس ها و فوبیاها بهترین آدم‌ها را هم گرفتار می‌کنند و گاهی آنها را از فعالیت‌هایی بازمی‌دارند که واقعا از انجام آنها لذت می‌برند. من می‌دانم چون در تمام عمرم با این ترس و فوبیاها جنگیده‌ام.

ولی، یاد می‌گیرم بی‌خیال شوم و باور کنم می‌توانم در لحظه فراموش کنم و به زندگی ادامه دهم که به آن افتخار می‌کنم. می‌دانم می‌توانم به شما چند چیز را بگویم که به شما نیز امکان بدهد طعم پیروزی غلبه بر ترس ها و فوبیاهای تان را بچشید. چگونگی آن را در ادامه بخوانید:

۱. شاخ به شاخ با ترس ها رودررو شوید.
اجازه ندهید کسی به شما بگوید نمی‌توانید با این ترس‌ها رودررو شوید. چون اگر با آنها شاخ به شاخ شوید کاملا بهتر از هر کار دیگری است. وقتی می‌گویم "شاخ به شاخ شوید" منظورم این است که خودتان را در وضعیتی قرار دهید که آن ترس را مستقیما ببینید، حتی اگر دودل و هراسناک باشید. بخش جالب این است که آن ترس ممکن است اصلا ترسناک نباشد. این گزاره(‌ی فلسفی) کاملا حقیقت دارد: "ذهن بر ماده مقدم است". پس دفعه‌ی بعد، حتی اگر مردد، هراسناک، و عصبی باشید، باید رودرروی این ترس‌ها بایستید و کاری کارستان را با این ترس‌ها صورت دهید. در غیر اینصورت آنها در تمام عمر و زندگی‌تان آزارتان خواهند داد و اجازه نمی‌دهند با آن نوع کیفیتی که می‌خواهید زندگی کنید.

۲. یک دوره‌ی زمانی را پس از مواجهه با ترس هایتان به خودتان فرصت‌دهید.
اگر با این کار ترس‌تان متوقف نمی‌شود، می‌توانید روش دیگری را انتخاب کنید. می‌توانید به خودتان فرصت بدهید تا فکر کنید و بعد منتظر فرصتی مناسب برای مواجهه با ترس‌تان باشید. در این مدت می‌توانید وضعیتی را که درحال‌حاضر دارید تحلیل کنید و مشاهده کنید دیگران چطور به ترس‌ها واکنش نشان می‌دهند، و از آنها به سرعت یادداشت بردارید. با توجه به جنبه‌هایی که قبلا نوشته‌ام به خود اطمینان‌بخشی، انعطاف‌پذیری، و اعتماد به نفس لازم خواهید رسید. اگر تسلیم ترس‌ها‌ی‌تان شوید و از آن‌ها اطاعت کنید هرگز قادر نخواهید بود آنها را شکست دهید. با این وجود، اگر این کار را می‌کنید، بدانید همواره شانس دومی هم وجود دارد. هرگز هیچ‌وقت آن را فراموش نکنید. آن‌ها شما را در تمام عمر تسخیر می‌کنند و در فراز و فرودهای زندگی لولوی شما می‌شوند، ولی اگر به آنها اجازه ندهیم نمی‌توانند به ما غلبه کنند. اعتماد به نفس داشته‌باشید و قوی بمانید.

۳. بدانید شما تنها آدمی نیستید که می‌ترسد.
اگر بدانید شما تنها آدمی نیستید که می‌ترسد باعث می‌شود دریابید مثل بقیه هستید. ترس یا فوبیا اصلا ننگین یا شرم‌آور نیست. آنها هم احساسات یا هیجان‌هایی مثل غمگینی، شادی، عصبانیت، و خوشی هستند. ترس وقتی اتفاق می‌افتد که ما از یک وضعیت، شخص یا خود احساسات، احساس تهدید می‌کنیم. اگر این حقیقت را بپذیرید احساس بهتری دارید و هرگز خودتان را به خاطر آن سرزنش و انتقاد نمی‌کنید. شما انسان و سرشار از احساسات هستید. چرا به خاطر احساسی متفاوت و خاص باید از کوره در بروید، ناامید شوید، یا عصبانی باشید؟ آن ترس‌ها اصلا برای دوستان‌تان معنی ندارند و قابل درک نیست، پس شما هم نباید این احساس را داشته‌باشید. شما کاملا حق دارید احساساتی مثل بقیه داشته‌باشید.

۴. وقتی را لازم دارید به خودتان شجاعت را تلقین کنید.
اگر احساس می‌کنید این ترس‌ها و فوبیاها نمی‌گذارند پیشرفت کنید وقتی را نیاز دارید با خودتان از شجاعت حرف بزنید و به خودتان شجاعت را تلقین کنید. پس به تلقین شجاعت نیاز دارید. این اعتقاد را دوباره تایید کنید شما یک آدم با ترس‌های انسانی هستید. اصلا نباید شرمگین باشید، ولی نیاز دارید به خودتان شجاعت را تلقین کنید. گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که ما محدودیت داریم و کامل نیستیم. بی‌خیال ترس‌هایتان شوید چون بی‌معنی هستند و مطمئنا هیچ جایی را ندارند که بروند. شما به همین صورتی که هستید عالی هستید. تمام چیزی که نیاز دارید انجام دهید این است که یک گام در مسیر حذف این ترس و فوبیا بردارید. شما در درون‌تان قدرت دارید. شما می‌توانید انجام‌اش دهید. و انجام خواهید داد. مطمئن هستم.

منبع: لایف هک
ترجمه: سایت بازده
مترجم: امیر پوریانسب
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید