حمله به خانه مردگان!

حمله به خانه مردگان!

در روزهای اخیر شاهد اتفاقی عجیب و زشت بر سر مزار برخی از بزرگان فوتبال ایران بودیم که مشخص نیست چه اهدافی پشت آن است. مخدوش کردن چهره فوتبالیست‌هایی که سال‌ها باعث شاد شدن دل مردم شدند، خیلی از هواداران فوتبال ایران را آزرده خاطر کرد اما به نظر می‌رسد باید به صورت جدی پیگیری شود تا دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم.

کد خبر : ۲۷۴۲۰
بازدید : ۱۵۲۲
حمله به خانه مردگان!
در روزهای اخیر شاهد اتفاقی عجیب و زشت بر سر مزار برخی از بزرگان فوتبال ایران بودیم که مشخص نیست چه اهدافی پشت آن است. مخدوش کردن چهره فوتبالیست‌هایی که سال‌ها باعث شاد شدن دل مردم شدند، خیلی از هواداران فوتبال ایران را آزرده خاطر کرد اما به نظر می‌رسد باید به صورت جدی پیگیری شود تا دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم.

رنگ‌پاشی به مزار مظلومی
صبح پنجشنبه بود که امیر مظلومی، فرزند مرحوم غلامحسین مظلومی پیشکسوت استقلال مثل هر هفته بر سر مزار پدرش حاضر شد اما این بار صحنه‌ای عجیب و غیرقابل تصور را مشاهده کرد. چهره مظلومی روی سنگ قبر، توسط برخی افراد ناشناس با رنگ مخدوش شده بود. وقتی فرزند سرطلایی استقلال به چند متر آن طرف‌تر رفت، دید که این اتفاق بر روی سنگ قبر بیوک جدیکار، بازیکن قدیمی فوتبال ایران نیز رخ داده است. فرزند مظلومی چند ساعتی همان‌جا خشکش زد و تعدادی از هواداران حاضر در محل هم با دیدن وضع مزار مظلومی شوکه شدند.

تکرار برای سرطلایی پرسپولیس
بعد از این‌که رنگ پاشی به مزار پیشکسوت استقلال با واکنش‌های زیادی همراه بود، روز گذشته خبر رسید که این اقدام ناپسند برای مزار سرطلایی پرسپولیسی‌ها هم رخ داده است. علی بهزادی، فرزند همایون بهزادی ماجرا را اینگونه توضیح می‌دهد: «وقتی شنیدم به مزار غلامحسین مظلومی رنگ پاشیده شده، نگران بودم و به‌خاطر همین صبح جمعه به بهشت زهرا رفتم. وقتی سنگ مزار پدرم را دیدم، شوکه شدم. فکر نمی‌کنم

رنگ‌اشی باشد و تصور می‌کنم اسید روی قبر پاشیده‌اند تا چهره همایون خان مخدوش شود. نمی‌دانم پدر من به چه کسی در این دنیا بد کرده بود که چنین کاری با سنگ قبرش می‌کنند. برای این افراد متاسفم که دست به چنین کارهای غیرانسانی می‌زنند و واقعا نمی‌شود نام آنها را طرفدار گذاشت.»

متهم کیست؟
چند هفته قبل بود که عکس یک فرد که بر سر مزار ناصر حجازی حاضر شده و عدد ٦ را نشان داده بود، با واکنش تند اهالی فوتبال روبه‌رو شد. این بار هم اتفاقات بدتری افتاده اما رد پایی از کسانی که دست به چنین اقدامات عجیبی زدند،‌ نیست و فقط یک پیرمرد که وظیفه آب رسانی و نظافت آن منطقه را برعهده دارد، در گفت‌وگویی اعلام کرده این افراد با اسپری رنگی که در دست داشتند، اقدام به چنین کاری کردند. البته خیلی از افراد در فضای مجازی این اقدامات غیرانسانی و توهین‌آمیز را در حد کری‌خوانی بین هواداران استقلال و پرسپولیس می‌دانند اما مشخص است که چنین کارهایی در مجموع از روح ورزش به دور بوده و قطعا جای کری‌خوانی هواداران در بهشت‌زهرا(س) نیست. بعد از اتفاقی که بر روی سنگ مزار مظلومی رخ داده بود، برخی از هواداران منتسب به استقلال در فضای مجازی تهدید کرده بودند که این عمل را روی مزار همایون بهزادی تلافی می‌کنند که این اتفاق هم رخ داد.

پیگیری حقوقی ماجرا
بعد از هتک حرمت مزار اسطوره‌های سرخابی، از سوی اهالی ورزش ازجمله افرادی چون علی کریمی، علی پروین، پرویز مظلومی و... شاهد واکنش‌های زیادی بودیم که این اقدام را با لحن تندی محکوم کرده بودند. با این حال امیر مظلومی، فرزند غلامحسین مظلومی از پیگیری این ماجرا خبر می‌دهد: «واقعا جای تاسف دارد. آنها به جز سنگ قبر پدر من با مقبره افرادی مثل ناصر حجازی و چند پیشکسوت دیگر هم همین کار را کرده اند. من قصد دارم با شهردار منطقه ١٩ دیدار کنم و نسبت به این اتفاق او را آگاه کنم. البته همان روز با مسئولان بهشت زهرا(س) و نیروی انتظامی صحبت‌هایی داشتم و گفتم در قطعه نام‌آوران که افراد نامداری خاک شده‌اند، باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.» همچنین باشگاه استقلال نیز از پیگیری حقوقی این ماجرا در روزهای آینده خبر داده است.

نسبت به خبرهای عجیب بی‌احساس شده‌ایم
ارسیا تقوا، روانپزشک درباره چرایی اتفاقات
رخ داده بر سر مزار پیشکسوتان فوتبال به «شهروند» می‌گوید: «جدا از بحث ورزش، این روزها اخبار حیرت‌آوری را می‌شنویم که رنگ پاشی به مزار پیشکسوتان فوتبال نیز یکی از همین خبرهاست. وضع ما از نظر جامعه شناختی و روان شناختی به گونه‌ای شده که به تدریج نسبت به شنیدن خیلی چیزها بی‌حس شده‌ایم. حالا مشخص نیست شنیدن این خبرهای عجیب به خاطر تقویت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است یا این‌که واقعا هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. نمی‌توانیم توهین به مزار پیشکسوتان فوتبال را خارج از اتفاقاتی که این روزها در جامعه رخ می‌دهد، ببینیم و مشخص است که چنین رخدادهایی شبیه به خیلی از اتفاقاتی است که هر روز خبر آنها را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها می‌بینیم و می‌شنویم.»

این فرهنگ از دست رفته...
اتفاقاتی که در ٢، ٣ روز اخیر بر سر مزار بزرگان فوتبال ایران رخ داد، روح ورزش را آزرده کرد. زنگ خطری بلند به منظور از دست رفتن فرهنگ مناسب در میان تماشاگران فوتبال به گوش می‌رسد و مسئولان باید به فکر چاره باشند وگرنه شاید بیش از این در آینده شاهد مشکلاتی در حوزه فوتبال و ورزش باشیم. این‌که یک فرد بدون توجه به این‌که چه اقدامی انجام می‌دهد، فقط به خاطر آزار دادن هواداران تیم رقیبش حرکتی غیرانسانی انجام می‌دهد، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید