یک افشاگری دیگر این بار علیه "هیلاری"

ویکی‌لیکس گزیده‌ای از سخنرانی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در وال استریت را که به صورت غیرعلنی برگزار شده بود، افشا کرد.

کد خبر : ۲۷۴۲۶
بازدید : ۱۴۴۷
ویکی‌لیکس گزیده‌ای از سخنرانی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در وال استریت را که به صورت غیرعلنی برگزار شده بود، افشا کرد.

به گزارش شبکه خبری آر تی، ویکی لیکس اقدام به انتشار بیش از 2000 ای میل جان پودستا، رئیس کمپین هیلاری کلینتون کرده است. این افشاگری در همان روزی صورت گرفت که وزارت خارجه آمریکا اقدام به انتشار 350 ای میل که قبلا از سرور شخصی کلینتون حف شده بود کرد.

تاریخ این ای میل‌ها به سال‌های 2008 تا 2016 باز می‌گردد
ویکی‌لیکس گفته است که پودستا از همکاران قدیمی کلینتون‌ها بوده و از سال‌های 1998 تا 2001 به عنوان رئیس دفتر بیل کلینتون فعالیت می کرده است.

براساس بخشی از این ای میل های افشا شده هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا برای این سخنرانی غیرعلنی در وال استریت پول دریافت کرده بود.

این افشاگری تازه درحالی صورت گرفته که دولت آمریکا رسما روسیه را مسئول حملات سایبری برای تاثیرگذاری بر انتخابات ماه نوامبر سال جاری میلادی اعلام کرده است.

کمپین هیلاری کلینتون صحت ایمیل‌های افشا شده را تایید نکرده است.

این سخنرانی از سوی کلینتون برای مدیران وال استریت که وی برایش پول نیز دریافت کرده است یکی از مسائل اصلی در جریان رقابت انتخاباتی میان کلینتون و برنی سندرز بود و سندرز گفته بود که رقیبش باید محتوای سخنرانی را فاش کند. کلینتون این مساله را رد کرده و گفته بود تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که سندرز هم سخنرانی‌ها و مالیاتی را که پرداخت کرده، افشا کند.

تونی کلارک، مدیر تحقیقات کلینتون در ژانویه سال جاری میلادی مواردی از ایمیل‌ها را به رییس کمپین انتخاباتی کلینتون و سایر کارمندان ارسال کرده بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید