اشیاء عجیب در کشتی تایتانیک

اشیاء عجیب در کشتی تایتانیک

داستان غم‌انگیز برخورد کشتی تایتانیک با کوه یخ و غرق شدن در اعماق اقیانوس نزدیک به صد سال پیش، موضوع کتاب‌ها و مستندهای بی‌شمار و یک فیلم برنده جایزه اسکار بوده است. با غرق شدن این کشتی در 15 آوریل 1912، نزدیک به 1500 نفر جان خود را از دست دادند. اما کمتر کسی می‌داند که علاوه بر آن افراد، تعدادی اشیای عجیب و غیرمعمول نیز در اعماق اقیانوس ناپدید شد.

کد خبر : ۲۷۷۳۲
بازدید : ۱۷۸۹۵

فرادید | داستان غم‌انگیز برخورد کشتی تایتانیک با کوه یخ و غرق شدن در اعماق اقیانوس نزدیک به صد سال پیش، موضوع کتاب‌ها و مستندهای بی‌شمار و یک فیلم برنده جایزه اسکار بوده است. با غرق شدن این کشتی در 15 آوریل 1912، نزدیک به 1500 نفر جان خود را از دست دادند. اما کمتر کسی می‌داند که علاوه بر آن افراد، تعدادی اشیای عجیب و غیرمعمول نیز در اعماق اقیانوس ناپدید شد.


حمام‌های برقی
به گزارش فرادید، در اوایل دهه 1900، حمام‌های برقی جدیدترین اختراعات بهداشت و سلامت بودند. درواقع آن‌قدر محبوب بودند که یک دستگاه در کشتی تایتانیک نیز وجود داشت. زنان در ساعات صبح و مردها بعدازظهر و شب می‌توانستند از آن استفاده کنند. مسافرانی که می‌خواستند بدن خود را به اشعه قوی UV آغشته کنند، باید بلیتی به قیمت 1 دلار خریداری می‌کردند.

اشیاء عجیب و شگفت‌آور در کشتی تایتانیک

تریاک
چهار مورد مصرف تریاک در تایتانیک گزارش شد. در سال 1912، کنگره ایالات‌متحده تریاک را ممنوع کرده بود؛ اما هنوز هم عنصر محبوبی در پزشکی بود. اما شرکت‌های داروسازی موظف بودند داروهای حاوی تریاک را برچسب بزنند. به دلیل چنین قوانینی استفاده از تریاک کاهش یافت و واردکردن آن به آمریکا بسیار مشکل است. اما هنوز هم از آن استفاده می‌شد.

اشیاء عجیب و شگفت‌آور در کشتی تایتانیک

نقاشی رنگ‌روغن گران‌قیمت
گران‌قیمت‌ترین شی در کشتی تایتانیک یک قطعه جواهر یا یک الماس نبود؛ بلکه یک نقاشی رنگ‌روغن از هنرمند فرانسوی مری-جوزف بلوندل به نام "La Circassienne au bain" بود. مالک آن یک بازرگان سوئدی بود. او از کشتی نجات پیدا کرد و از بیمه درخواست خسارت 100 هزار دلاری کرد که امروزه معادل 2.4 میلیون دلار می‌باشد.

ابزار مارمالاد
برای درست کردن مارمالاد باید میوه‌ها به‌دقت پوست‌کنده شوند. بسیاری از افرادی که در اوایل دهه 1900 مارمالاد درست می‌کردند، از این وسیله برای خرد کردن دقیق و هم‌اندازه میوه‌ها استفاده می‌کردند. صاحب این ابزار فردی بیست‌وهفت‌ساله به نام "ادوینا سلیا تروت" بود که نجات پیدا کرد. در شتاب برای رسیدن به قایق نجات، تروت مجبور شد مارمالاد ساز محبوبش را فراموش کند. بعدها برای دستگاهش از بیمه تقاضای جبران خسارت کرد.

اشیاء عجیب و شگفت‌آور در کشتی تایتانیک

حمام ترکی
تایتانیک یکی از برترین و لوکس‌ترین کشتی‌هایی بود که در آن زمان ساخته شد. بنابراین طبیعی بود حمام‌هایی لوکس برای مسافران درجه یکش داشته باشد.

اشیاء عجیب و شگفت‌آور در کشتی تایتانیک

گربه‌ای به نام جنی
بسیاری از کشتی‌ها، چه کشتی‌های بارکشی و چه کشتی‌های مسافربری لوکس، برای جلوگیری از زیادشدن موش، گربه داشتند. تایتانیک هم جنی را داشت که گربه‌ی رسمیِ کشتی بود. (این تصویرِ جنی نیست)

اشیاء عجیب و شگفت‌آور در کشتی تایتانیک



اسب الکتریکی
یک سالن ورزشی در یک کشتی لوکس چیز عجیبی نیست؛ اما تجهیزات این سالن ورزشی بسیار عجیب بود. یکی از دستگاه‌ها "اسب الکتریکی" بود. یک دستگاه ورزشی که اسب‌سواری را شبیه‌سازی می‌کرد.

اشیاء عجیب و شگفت‌آور در کشتی تایتانیک

دست‌نوشته‌ای از جوزف کنراد
تایتانیک نزدیک به 7 میلیون نامه پستی را از انگلستان به آمریکا می‌برد. یکی از آن‌ها نسخه خطی کتاب "خاطره" از جوزف کنراد بود. این نسخه خطی به همراه دست‌نوشته‌های این نویسنده، برای وکیلی در نیویورک به نام جان کوین فرستاده می‌شد که کالکتور نسخه‌های خطی اصل هم بود.

اشیاء عجیب و شگفت‌آور در کشتی تایتانیک

ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید