کشوری که به "سه چهارم زنانش" تجاوز می‌شود!

کشوری که به "سه چهارم زنانش" تجاوز می‌شود!
کد خبر : ۲۷۸۶۱
بازدید : ۴۳۷۲۲
کشوری که به

فرادید | سازمان ملل خواستار پایان دادن فوری به "مصونیت مردان متجاوز" در کشوری است که نزدیک به سه چهارم زنان آن مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. این در حالی است که علیرغم 800 مورد تجاوز گزارش شده در "لیبریا،" تنها 34 مرد محکوم شده‌اند.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، لیبریا کشوری است در غرب آفریقا که پایتخت آن «مانروویا» است. این کشور در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته است.

حدود سه چهارم تمام دختران و زنان لیبریایی مورد تجاوز گرفته‌اند. آماری کاملا هشدار دهنده که با "مصونیت غالب مردان متجاوز" اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. حالا سازمان ملل خواستار پایان دادن به این وضعیت در لیبریا شده است.

بنا به جدیدترین گزارش‌ها، اسامی دختران زیر 5 سال نیز در بین افرادی که سال گذشته در لیبریا مورد تجاوز قرار گرفته‌اند مشاهده می‌شود. البته سن اکثریت قابل توجه دختران و زنان مورد تجاوز در لیبریا زیر سن قانونی است.

در سال 2015، نزدیک به 800 مورد تجاوز گزارش شد که در این بین تنها 34 مرد متجاوز محکوم شدند. البته مقامات مسئول لیبریایی هشدار دادند که آمار گزارش شده بسیار کمتر از میزان واقعی است، زیرا قربانی‌ها از ترس برچسب خوردن و انگشت‌نما شدن در جامعه ترجیح می‌دهند سکوت کنند.

کشوری که به

بر اساس گزارش فرستاده ویژه سازمان ملل و همچنین کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، «تجاوز» دومین جرم جدی کشور لیبریا به شمار می‌رود .

از جمله دلایل عدم اعمال صحیح قانون می‌توان به ضعف اجراییِ نهادهای مسئول و فساد اداری اشاره کرد. در این گزارش همچنین آمده «این عوامل دست به دست هم داده تا فرهنگ مصونیت مردان متجاوز و خشونت جنسیتی، دایره وسیع‌تری به خود گیرد. این مسئله به ویژه در مورد مسئله تجاوز نمود پیدا می‌کند که زنان و کودکان را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهد... در فرهنگ لیبریا، اگر قربانیان از طریق قانونی از شخص متجاوز شکایت کنند، در تمام مراحل به چالش کشیده خواهند شد.»

اغلب از خانواده‌های لیبریایی خواسته می‌شود تا مورد تجاوز را بیرون از دادگاه حل و فصل کنند. این در حالی است که اکثر زنان، شخص متجاوز به خود را می‌شناسند. در بیشتر موارد، مرد متجاوز از اقوام زن بوده یا در همان محیط اجتماعی زندگی می‌کند. به همین دلیل، زنان و دختران از ترس "شرمساری" اجتماعی و انگشت‌نما شدن سکوت می‌کنند.

کارشناسان دلیل اصلیِ بالا بودن میزان تجاوز در لیبریا را میراث به جای مانده از دو جنگ داخلی غرب آفریقا عنوان می‌کنند که بین سال‌های 1989 تا 2003 میلادی در جریان بود.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر گزارش داده بود که بین 61 تا 77 درصد تمام زنان و دختران ساکن در این کشور در جریان آن درگیری‌ها مورد تجاوز قرار گرفتند. اما همواره عوامل فرهنگی و مردسالارانه مانع پیگیری قضایی متجاوزین شده است.

سازمان ملل متحد در گزارش خود از میزان تجاوزها در سال 2015 عنوان کرد که دست کم 80 درصد از قربانیان تجاوز در لیبریا زیر 18 سال سن داشته که 5 مورد آن‌ها زیر 5 سال بوده‌اند.

کشوری که به
تجاوز در لیبریا سوغات جنگ داخلی این کشور است

با این وجود، کارشناسان معتقدند که این آمار بدان معنا نیست که افراد زیر سن قانونی بیشتر مورد تجاوز قرار می‌گیرند زیرا آن‌ها پس از گزارش کمتر مورد نکوهش جامعه قرار می‌گیرند.

سازمان ملل متحد همچنین به مقامات نهادهای مسئول در لیبریا توصیه کرده که حقوق جزایی این کشور را با توجه به استانداردهای بین‌المللی بازنویسی کنند. این سازمان، علاوه بر آن از مقامات لیبریا خواسته تا "سامانه‌ای متمرکز" برای نظارت بر تجاوز و محافظت از شاهدین و قربانیان راه‌اندازی کند تا قربانیان پس از گزارش جرم احساس امنیتی بیشتری داشته باشند. افزایش آگاهی عمومی و آموزش پلیس و قضات نیز از دیگر برنامه‌های پیشنهادی سازمان ملل به مقامات لیبریا است.

منبع: independent
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    داستان این کشور هم جالبه. خلاصش اینه که آمریکا می خواست از برده های سیاه راحت بشه (بعد از بهره کشی کامل!) این کشور رو ایجاد کرد و همشون رو ریخت اونجا. اسم کشور هم از کلمه ی آزادی در انگلیسی مشتق شده و پرچم بسیار شبیه به پرچم آمریکا هم دارند.

    • ناشناس ارسالی در

      کمبود اطلاعات و غربزدگی هموطنان که منفی دادن کاملا مشخصه.
      لطفا قبل از قضاوت کمی مطالعه فرمایید.
      اونچیزی که ناشناس بالا گفته کاملا حقیقت داره حتی واحد پول این کشور نیز دلار هست.

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی آمار تجاوز اینقد بالاست به این معنی که مردای این کشور خواهر و مادر و زن همدیگرو مورد تجاوز قرار می دن و همه شون هم از این موضوع هم آگاهن هم راضی

    • ناشناس ارسالی در

      نظرتون دلیل محکمی بر اینه که مردا فقط خودشونو آدم حساب می کنند. اون قربانی های بیچاره رو جزو همه حساب نمی کنید؟!

  • خوزی ارسالی در

    قابل توجه حسن عباسی

  • سلام ارسالی در

    عارى از تجاوز هر چهل و پنج ثانيه يكى آمريكا!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    بد نیست یه اماری از تجاوز های پنهان در میهن عزیزمان هم تهیه کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه آمار تجاوز حتی در کشوری مثل آمریکا و فرانسه و ... هم بسیار بالاست حدود 100 هزار نفر در هر سال ! یعنی جمع سالها رو بکنید خیلی با لیبریا فرقی ندارند ! جهت مطالعه :
    Rape statistics - Wikipedia

  • ناشناس ارسالی در

    تفاوت مردان وزنان در این وضعیت مشخص میشود و مردان به طور غریزی به زنان آسیب میرسانند

  • ناشناس ارسالی در

    سوئد با یک سوم تجاوز رو هم بگو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید