"جوش‌" این بخش صورت ممکن است، بکشدتان!

"جوش‌" این بخش صورت ممکن است، بکشدتان!

زمانی تصور می‌کردم که با پشت سر گذاشتن سال‌های نوجوانی، دیگر در صورتم جوشی نخواهم دید. بااینکه درگذر زمان جوش‌های صورتم بهبودیافته، اما به‌طور کامل از بین نرفته‌اند.

کد خبر : ۲۷۸۹۷
بازدید : ۹۰۷۸
جوش‌های این بخش از صورت ممکن است شما را بکشد!


فرادید | ربکا جین استوکز؛ زمانی تصور می‌کردم که با پشت سر گذاشتن سال‌های نوجوانی، دیگر در صورتم جوشی نخواهم دید. بااینکه درگذر زمان جوش‌های صورتم بهبودیافته، اما به‌طور کامل از بین نرفته‌اند.

به گزارش فرادید، همه ما نقاط حساسی در صورتمان داریم که بیشتر از دیگر نقاط جوش می‌زند. برای برخی افراد جایی است که موبایل با صورتشان برخورد می‌کند . اما برای من دماغ و قسمت فوقانی لبم است. من مدت‌زمان زیادی را صرف فشار دادن این جوش‌ها کرده‌ام. اما بسیار خوش بودم که جان سالم به در بردم. چرا؟ زیرا مثل مرکزی صورت که شامل بینی و لب بالا می‌شود در میان پزشکان نام دیگری هم دارد: مثلث کشنده.

جوش‌های این بخش از صورت ممکن است شما را بکشد!

می‌توانید هر چه قدر می‌خواهید جوش‌های پیشانی یا چانه را فشار دهید. اما با مثلث کشنده کاری نداشته باشید. فشار دادن جوشی در این منطقه ممکن است شما را بکشد. زیرا عروق خونی این منطقه در پشت سر ما تخلیه می‌شوند. اگر جوشی را در این مثلث فشار دهید و جوش آلوده شود، ممکن است به از دست دادن بینایی، مننژیت، آبسه مغزی و یا حتی مرگ شود.

اگر در این منطقه حساس جوش زدید و می‌خواهید از شرش خلاص شوید، راه‌های زیادی غیر از فشار دادن آن وجود دارد. سعی کنید با یک لیف آغشته به آب گرم منافذ آن را باز کنید. کرم‌های خشک‌کننده شبانه نیز گزینه خوبی هستند. همچنین می‌توانید از روش ساده و قدیمیِ بخور دادن صورت استفاده کنید (با دستگاه بخور یا در حمام) تا منافذ بدون اعمال فشار باز شوند. بهترین راه این است که در وهله اول اقدامات جلوگیری از آکنه و جوش را انجام دهید و در صورت بروز جوش، از راه‌حل‌های فوق استفاده کنید.

منبع: Yahoo
ترجمه: وب‌سایت فرادید

برای ورود به کانال تلگرام فرادید کلیک کنید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید