دستگیری عامل جنایت در حسینیه شریعت

عامل قتل متولی حسینیه شریعت شاهرود پس از 18 ماه زندگی مفیانه در تهران دستگیر شد.

کد خبر : ۲۷۹۳۲
بازدید : ۱۱۶۴
عامل قتل متولی حسینیه شریعت شاهرود پس از 18 ماه زندگی مفیانه در تهران دستگیر شد.

به گزارش جام جم آنلاین، بیست و یکم فروردین سال گذشته مردی با پلیس شهر شاهرود تماس گرفت و از درگیری میان سه نفر در ساختمانی نیمه کاره در خیابان 15 خرداد خبرداد.

ماموران با حضوردر محل حادثه مشاهده کردند که دو مرد در جریان درگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. آن دو به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آنها زنده ماند. مرد دیگر که سالخورده بود به بیمارستان تهران منتقل شد اما به دلیل شدت صدمات فوت کرد.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، ماموران که متوجه شده بودنددوست مقتول در بیمارستان به هوش آمده، به تحقیق از وی پرداختند.

این مرد به پلیس گفت: من و دوستم که از متولیان حسینیه شریعت هستیم برای شرکت در دعای ندبه در حال رفتن به حسینیه بودیم که مشاهده کردیم، شعله های آتش از منبرخانه آنجا نمایان است. سراسیمه وارد آنجا شدیم که با مرد غریبه ای در آنجا و کنارآتشی که روشن کرده بود، رو به رو شدیم. به او اعتراض کردیم که آنجا را ترک کند.

وی افزود: اوبا ما درگیر شدو هردویمان را مورد ضرب و شتم قرار داد و بعد گریخت. زمانی که من در بیمارستان به هوش آمدم متوجه شدم دوستم فوت کرده است.

در این مرحله کار آگاهان جنایی اداره آگاهی شهر شاهرود با حضوردر محل حادثه، آنجا را مورد بازرسی دوباره قراردادند و دو کارت بانکی که در آنجا افتاده بود را کشف کردند. با استعلام از بانک متوجه شدند صاحب حساب ها مردی است که در شهر نیشابور زندگی می کند. این در حالی بود که بررسی سوابق این مرد نشان می داد که او شروری سابقه دار است که به دلیل شرارت هایش تحت تعقیب پلیس قرار دارد. همچنین دو روز قبل از این جنایت، برای شرکت در جشن عروسی یکی از دوستانش به شاهرود آمده و بعد از جنایت گریخته بود.

ماموران با شناسایی هویت قاتل فراری، در تلاش برای دستگیری وی بودند اما او مدام مخفیگاهش را تغییر می داد تا اینکه مخفیگاه او در تهران به دست آمد. ماموران با حضوردر تهران دو روز پیش موفق به شناسایی و دستگیری او شدند.

متهم با انتقال به اداره جنایی پلیس آگاهی شاهرود بازجویی شد و به پلیس گفت: برای شرکت در جشن عروسی دوستم به شاهرود آمده بودم. در مراسم مشروب مصرف کرده و حال خوبی نداشتم. با توجه به اینکه تحت تعقیب پلیس بودم بعد از پایان مراسم در آنجا نماندم . به دلیل سردی هوا به منبرخانه تکیه شریعتی شاهرود رفتم. آنجا آتش روشن کردم و تا صبح آنجا بودم که مقتول و دوستش آمدند. آنها به من اعتراض کردند که شعله های آتش را خاموش کرده و آنجا را ترک کنم که توجهی نکرده و هردو را به شدت کتک زدم که منجر به مصدومیت یکی و مرگ دیگری شد.

سرهنگ محمد اسماعیل حداد دباغی، رئیس پلیس آگاهی استان سمنان در این باره گفت: با اعتراف متهم به قتل، او دیروز صحنه جنایت را بازسازی کرده و روانه زندان شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید