آخرین وضعیت پرونده قورباغه مکران

رئیس پلیس سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت پرونده قورباغه مکران قاچاقچی 800 تن مواد مخدر را تشریح کرد.

کد خبر : ۲۷۹۹۱
بازدید : ۱۴۹۴
رئیس پلیس سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت پرونده قورباغه مکران قاچاقچی 800 تن مواد مخدر را تشریح کرد.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری میزان در مورد آخرین وضعیت پرونده قورباغه مکران بزرگترین قاچاقچی جنوب شرق کشور گفت: این قاچاقچی کار خودش را از سال 71 آغاز کرد اما چندی قبل از ترس دستگیری فعالیتش متوقف شده بود تا اینکه از اواخر سال 93 بار دیگر کار ترانزیت مواد مخدر را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این فرد 800 تن مواد مخدر را در کشور افغانستان تولید کرده بود و با همکاری همدستانش و رابط های بین المللی و داخلی در تانزانیا،سومالی، ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش رسانده و چندین میلیارد تومان پول از این طریق به دست آورد.

رحیمی با بیان اینکه این فرد بسیار باهوش بود و همدستان بسیاری داشت که به او وفادار بودند تاکید کرد: تمساح خلیج گواتر که از او به عنوان بزرگترین قاچاقچی ایران یاد می کردند از همدستان این فرد بود.

به گفته رئیس پلیس سیستان و بلوچستان سرانجام ماموران پلیس پس از انجام 6 عملیات ناموفق برای دستگیری این متهم متوجه شدند که او در مراسم عروسی دخترش در شهرستان دلگان حضور دارد بلافاصله تیم های عملیاتی برای دستگیری این فرد وارد عمل شدند اما او با چادر زنانه از مراسم عروسی دخترش فرار کرد.

سرانجام ماموران که یکسال کار اطلاعاتی کرده بودند موفق شدند این متهم را دستگیر کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه از حساب های بانکی متهم 15 میلیارد تومان وجه نقد کشف شد تصریح کرد: علاوه بر این 76 خانه از متهم در 8 شهر مختلف از جمله زاهدان، دلگان، مشهد و شیراز کشف شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 13 همدست قورباغه مکران شناسایی و دستگیر شدند گفت: این متهم همدستان بسیاری دارد که پلیس به دنبال شناسایی و دستگیری آنها است.

به گفته رحیمی در روزهای اخیر متهم اعتراف کرده که دو خانه در تهران دارد که این خانه ها شناسایی شد که ارزش هر کدام از آنها میلیاردی است.

رحیمی در پایان گفت: خوشبختانه از وقتی که این متهم دستگیر شده است میزان ترانزیت مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی در پایان گفت: تحقیقات پلیس همچنان برای انهدام کامل باند قورباغه مکران و دستگیری همدستانش ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید