هواپیماهای بلژیکی 6 سوری را کشتند

روسیه اعلام کرد که ثبت اطلاعات راداری نشان می دهد در جریان پرواز دو فروند هواپیمای اف 16 بلژیک عضو ائتلاف ضدسوری وابسته به آمریکا، شش شهروند سوری نزدیک حلب بر اثر بمباران ها کشته شدند.

کد خبر : ۲۸۰۱۱
بازدید : ۱۰۴۴
روسیه اعلام کرد که ثبت اطلاعات راداری نشان می دهد در جریان پرواز دو فروند هواپیمای اف 16 بلژیک عضو ائتلاف ضدسوری وابسته به آمریکا، شش شهروند سوری نزدیک حلب بر اثر بمباران‌ها کشته شدند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه از آمریکا در باره بمباران یک منطقه مسکونی در سوریه از سوی هواپیماهای ائتلاف وابسته توضیح خواسته است.

بمباران اخیر حلب در ادامه حملات بمب افکن های ائتلاف آمریکایی به غیرنظامیان و نظامیان سوری صورت می گیرد. 28 شهریور ماه نیز پادگان دیرالزور هدف جمله های مشابه قرار گرفت که در جریان آن 100 نفر از نیروهای سوریه که محاصره و در حال نبرد با داعش بودند، کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

زاخارووا روز چهارشنبه در یادداشت فیس بوکی خود با محکومیت حمله جدید ائتلاف آمریکایی که افزون بر شش کشته چهار زخمی نیز بر جای گذاشته، نوشته است: از واشنگتن انتظار داریم در مورد بمباران اخیر روستای حسجک در حومه حلب توضیح دهد.

وی افزوده است: برپایه اطلاعات ثبت شده در مرکز روسی نظارت بر آتش سوریه در حمله هوایی دوشنبه شب یک منطقه مسکونی هدف گرفته شده است که مردم جان باختگان آن بودند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشته است: در زمان انجام این بمباران، هیچ هواپیمای روسی و سوری بر فراز منطقه نبود و داده های پروازی نشان می دهد که دو فروند اف 16 بلژیکی در حال پرواز بودند.

زاخارووا در پایان تاکید کرده است: اکنون منتظر بیانیه وزارت خارجه آمریکا هستیم تا این حمله را محکوم کند و از سوی دیگر، فکر می کنم یافتن تصاویر قربانیان نیز زیاد دشوار نباشد تا بتوان در شبکه سی ان ان هم نشان داد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید