کلاهبرداری دو خارجی از شیرازی ها

ابعاد تازه ای از پرونده دو خارجی که به بهانه تبدیل یک اسکناس به چهار اسکناس از یک شیرازی 200 هزار دلار کلاهبرداری کرده بودند، فاش شد.

کد خبر : ۲۸۱۵۸
بازدید : ۳۲۰۸
ابعاد تازه ای از پرونده دو خارجی که به بهانه تبدیل یک اسکناس به چهار اسکناس از یک شیرازی 200 هزار دلار کلاهبرداری کرده بودند، فاش شد.

به گزارش خبر جنوب، این دو تبعه خارجی در جریان کلاهبرداری، اکثر سوژه هاي خود را از تاجران و مسافران به خارج از کشور،انتخاب کرده و با ادعای اینکه می توانند با خارج كردن يك سري مواد از اسكناس واقعي و نيز انجام فعل و انفعالات شيميايي، آن را به چهار اسكناس واقعي تبديل كنند به اهداف خود رسیده بودند.

بالاخره هم همین ترفند موجب شد تا این دو کلاهبردار بتوانند چندین نفر را در دام کشانده و 200 هزار دلار کلاهبرداری و در ازای آن اسکناس های جعلی بدهند.

ماجرا تا آنجا ادامه یافت که چندي قبل بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه دو شیراز از فعاليت این دو خارجی مطلع و به دنبال آن پرونده اي تشكيل و تحقيقات در اين رابطه آغاز شد.

در حالی که تحقيقات در این خصوص ادامه داشت، تعدادی دیگر که اکثرا تاجر و یا مسافران خارجی بودند به دادسراي شیراز مراجعه كردند و مدعي شدند كه در دام این کلاهبرداران گرفتار شده اند.

يكي از شاكيان به بازپرس گفت: مدتي قبل با دو خارجی آشنا شدم كه مدعي بودند توانایی تبديل یک اسکناس به بیش از چهار اسکناس را دارند. آنها مدعي بودند كه با خارج كردن يك سري مواد از اسكناس واقعي و نيز انجام فعل و انفعالات شيميايي این کار را انجام می دهند.

وی افزود: با توجه به اعتمادی که به این دو نفر کرده بودم میزان قابل توجهی اسکناس به آنها دادم تا این کار را انجام دهند پس از چند ساعت چندین بسته اسکناس به من دادند من هم به گمان اینکه پولهایم بیشتر شده خوشحال از آنها جدا شدم.

اما بعد از چند ساعت پی بردم که آنها هنگام انجام عمليات شيميايي بر روي اسکناس هاي واقعي در فرصتي مناسب بسته هاي اسكناس واقعي را با بسته هاي جعلي تعويض کرده اند.

پس از وصول شکایت این مالباخته به دستور مقامات قضايي ، بازپرس تحقيقات خود را آغاز كرد و در جریان بررسیها ،پرونده شکایت های مشابهی گشوده شد.

در گام بعدي تحقيقات، ماموران دريافتند كه اين دو مرد، افراد تاجر و پولدار را شناسایی کرده و آنها را فریب داده اند.

از اين رو ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان شيراز خود را در مقابل يك پرونده پيچيده ديدند اما سرانجام پس از یکسری اقدامات پلیسی، این کلاهبرداران دستگیر شدند .

از اين دو كلاهبردار، 16 بسته 500 برگي كاغذ هاي سياه جعلي جهت توليد اسكناس هاي 100 يورويي (مجموعا 800 هزار يورو)، دو قوطي فلزي حاوي پودر و مواد شيميايي و تعدادي دستكش و ماسك يك بار مصرف كشف شد.

پرونده آنها هم اکنون در شعبه 12 دادسرای ناحیه دو شیراز در دست بررسی است و تحقیقات برای کشف زوایای بیشتری از این پرونده ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید