شبکه «جم» از خودمان است!

همین چند ماه پیش هر روز خبری در فضای مجازی و گروه ها و کانال ها از مهاجرت بازیگران ایرانی به شبکه «جم» منتشر می شد اما حالا با گذشت زمانی اندک و همان طورکه از روز اول هم پیش بینی می شد این موج شکل معکوس به خود گرفته و هر روز خبری از بازگشت و پشیمانی آنها به گوش می رسد تا آنجا که عالی ترین مقام سینمایی کشور خبر از بازگشت 10 ـ 12 نفر از هنرمندان ایرانی حاضر در شبکه جم را به طور رسمی اعلام کرد.

کد خبر : ۲۸۳۰۵
بازدید : ۱۵۸۲
همین چند ماه پیش هر روز خبری در فضای مجازی و گروه ها و کانال ها از مهاجرت بازیگران ایرانی به شبکه «جم» منتشر می شد اما حالا با گذشت زمانی اندک و همان طورکه از روز اول هم پیش بینی می شد این موج شکل معکوس به خود گرفته و هر روز خبری از بازگشت و پشیمانی آنها به گوش می رسد تا آنجا که عالی ترین مقام سینمایی کشور خبر از بازگشت 10 ـ 12 نفر از هنرمندان ایرانی حاضر در شبکه جم را به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش جام جم، پرسشی که در این میان ذهن مردم ، علاقه مندان به سینما و همین طور جامعه هنری را به خود مشغول می کند این است که برخورد با این بازیگران و عوامل هنری چگونه خواهد بود و چگونه باید باشد.

نگاه پدر به فرزند خطاکار
حجت الله ایوبی در قامت رئیس سازمان سینمایی گفته است که ما راه بازگشت به خانه پدری را نبسته‌ایم بنابراین با بخش‌های مختلف صحبت کردیم چرا که رأفت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران اینگونه است.

او در پاسخ به اینکه این افراد پس از بازگشت ممنوع‌الفعالیت خواهند بود، گفت: تا به امروز حدود 10-12 نفر از این مهاجرین بازگشته‌اند و اظهار ندامت کرده‌اند، ما نیز بر صندلی پدری نشسته‌ایم بنابراین راه را بر فرزندان خطاکار نمی‌بندیم.

صدا و سیما را تقویت کنیم
همین نگاه را سید ضیاء هاشمی، عضو شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران گفت: در این که این همکاران سینمایی اشتباه کرده اند تردیدی نیست و آنها خطاکارند اما واقعا نادم هم هستند، من فکر می کنم باید به آنها کمک کنیم.

او افزود: اگر ریشه رفتن این افراد را بررسی کنیم می بینیم که منشاء آن اغلب به دلیل مشکلات مالی، معیشت و .. بوده است آن هم در شرایطی که صدا و سیما وضعیت مالی خوبی ندارد و اغلب پروژه های آن متوقف شده است، سینما هم توانایی اش محدود است، ما اگر صدا و سیما را از نظر مالی تقویت کنیم و این رسانه بزرگ بتواند از عهده مجموعه فعالیت های هنری اش بربیاید قطعا دیگر شاهد این دست اتفاقات نخواهیم بود. همین الان که ما با هم صحبت می کنیم بخش عمده ای از فعالان سینما و تلویزیون واقعا بیکارند.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون ادامه داد: بخشی از برخورد با این افراد به مدیریت فرهنگی و هنری کشور بر می گردد ولی بخش دیگری هم دستگاه های قضایی و امنیتی و ... هستند که من پیشنهاد می کنم آنها هم در مواجه با هنرمندان پشیمان حداکثر رافت اسلامی را در نظر بگیرند. ما باید دست آنها را بگیریم برایشان کار فراهم کنیم همین که برگشتند خوب است و نشان می دهد که آن طرف خبری نیست.

الماسی: «جم» برای خودمان است
اما جهانگیر الماسی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت و خوشنام سینمای ایران نگاهی متفاوت دارد، او با اشاره به صحبت های ایوبی گفت: من فکر می کنم این ترکیب «رافت اسلامی» بیشتر شعار است، به این دلیل که ما الان می گوییم افرادی که مهاجرت کردند و خطاکار هستند شامل رافت اسلامی شوند ولی در همین مملکت کسانی را من می شناسم که بدون انجام جرم و کار خطایی ده سال است ممنوع الکار هستند؟! اول بیایند این رافت اسلامی را شامل حال آنها کنند و از این دیگ پر از غذای خوشمزه برای آنها یک بشقاب بکشند بعد بگوییم حالا آنها که خطایی انجام دادند سر این سفره بنشینند.

الماسی تاکید کرد: من واقعا باور دارم که «ساختن مهمتر و بهتر از تخریب» است ولی از طرفی می دانم که در عمل اتفاقات دیگری می افتد.

این هنرمند سینما نگاه متفاوتی هم به شبکه جم داشت و گفت: من خیلی این شبکه را ندیدم در حد شاید یکی قسمت از یک مجموعه که وقتی عوامل آن را دیدم مثل آقای مظلومی و دیگران متوجه شدم اغلب افرادی بوده اند که اتفاقا داخل کشور فعالیت شان زیاد بوده است و مشکلی هم نداشتند، اصلا یک جاهایی تردید می کنم که مدیریت شبکه جم از همین داخل باشد و درصدی اعظم از این شبکه برای خودمان است!

او افزود: اخیرا چند فیلم در خارج از کشور تولید شده است که پوسترهایش را داخل کشور می بینیم، دوشیزه هندی با موی دو متری جلوی کادر قرار دارد یک پسر خوشتیپ ایرانی هم پشت او قرار گرفته و رابطه عاشقانه ای هم بین اینهاست، خب برای من سوال است که چه تفاوتی می کند این با شبکه جم؟ این با مجوز است آن بدون مجوز، وزارت ارشاد تصمیم گرفته است که این دفعه عشق شان را به هندی ها ابراز کنند؟! خب چه اشکال دارد پس در جم هم بازی کنیم؟! تازه آن ترکیه است، فرهنگش به ما نزدیک تر است، مسلمان است، این هندی است و معلوم نیست تکلیف عشق شان آخر سر چه می شود!
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید