درمان ریزش مو؛ ۱۱ روش جادویی برای توقف ریزش مو

درمان ریزش مو؛ ۱۱ روش جادویی برای توقف ریزش مو

برای ریزش مو چه باید کرد؟ اگر "ریزش مو" دارید، بهتر است با پزشک خود صحبت کرده و مشکل را ریشه‌ای حل کنید. اما درمان‌های طبیعی زیر نیز به رشد سالم موهایتان کمک خواهد کرد.

کد خبر : ۲۸۳۴۰
بازدید : ۴۲۷۷۰
ریزش مو

شاید متوجه شده باشید بیشتر از حد نرمال، مو در برس‌تان جمع شده. یا شاید آب‌گذر حمام بیشتر از قبل مسدود می‌شود. دکتر فرانسیسکو فوسکو، متخصص پوست و مو می‌گوید:" پیش از این‌که فکر و خیالی به سرتان راه دهید، ببینید در چه فصلی هستید.
ریزش طبیعی موی سر در روز چقدر است؟
ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تارمو در روز طبیعی است و این رقم در طول سال متغیر است؛ یعنی در پاییز بیشتر و تابستان کمتر است.

عوامل روزمره دیگری هم می‌توانند روی افزایش ریزش موی موقتی تاثیر بگذارند: تغییر شدید و ناگهانی رژیم غذایی، شروع یا توقف مصرف قرص‌های ضدبارداری و بچه‌دار شدن. اما شما باید به عقب برگردید و فکر کنید که آیا بین وقوع این رویداد‌ها و ریزش مو تاخیری وجود دارد یا نه (تا حدود شش ماه)، و آیا حالا که هوا سرتر شده کمتر موهای‌تان را شستشو می‌دهید، ببینید آیا هنگام شستشو مو‌های بیشتری را از دست می‌دهید.

اما اگر متوجه شدید ناحیه‌ای سکه‌مانند روی پوست سرتان خالی شده، به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید، چون می‌تواند علامت alopecia areata یا طاسی منطقه‌ای باشد؛ بیماری که سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو حمله می‌کند، و با تزریق کورتیوزن قابل درمان است.

همچنین اگر خارش پوست سر دارید یا پوست سرتان قرمز، حساس، ناصاف یا پوسته پوسته وبرآمده شده به پزشک مراجعه نمایید، چون این علائم می‌توانند نشاندهنده مشکلی در پوست سر یا آلرژی باشند (التهاب طولانی‌مدت می‌تواند منجر به ریزش مو شود)؛ و اگر متوجه شدید میزان ریزش موی روزانه‌تان ناگهان خیلی بیشتر شده و بعد از یک ماه همچنان ادامه دارد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر مو‌های ناحیه گیجگاه و جلوی خط رویش موی‌تان بریزد و سابقه خانوادگی الگوی ریزش موی زنانه را دارا باشید هم ممکن است علائم مشابهی را مشاهده کنید.
همان طور که گفتیم ریزش مو در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در طول روز کاملا عادی بوده و جای هیچ نگرانی نیست، اما اگر مو‌های شما بیش از این تعداد است، دچار ریزش غیرطبیعی هستید و باید آن را درمان کنید. در ادامه به چند دلیل عمده که باعث ریزش مو می‌شود اشاره می کنیم:
۱. بیماری تلوگن افلویوم (Telogen effluvium)
Telogen effluvium ، بیماری پوسته سر است که پس از بارداری، جراحی های مهم، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد به وجود می آید. در اثر این پدیده شما هر روز دسته دسته موهای خود را به ویژه هنگام شامپو کردن، حالت دادن یا شانه زدن آنها از دست خواهید داد. این مساله می تواند عوارض جانبی برخی از داروها همچون داروهای ضدافسردگی، ضد اضطراب و کاهش دهنده التهاب نیز باشد. در طول این بیماری، موها پیش از اینکه از پوسته سر بیرون بیایند بسیار سریعتر از حالت نرمال، از فاز رویش به فاز استراحت می رسند.
۲. ریزش موی ارثی
ریزش مو‌های ارثی یکی از دلایل رایج ریزش موی سر است. این مشکلی است که ممکن است فرد، ژن آن را از پدر یا مادر خود دریافت کند.

نشانه‌های ریزش موی ارثی از اوایل ۲۰ سالگی آغاز می‌شود. اگر هر دو پدر و مادر این مشکل را داشته باشند، فرزند هم دچار آن خواهد شد. ریزش مو‌ها در برخی از افراد پراکنده است یعنی بخش‌های مختلفی از سر دچار ریزش مو می‌شود. برخی هم فقط بخش مشخصی ار سرشان می‌ریزد.
درمان ریزش مو

روش‌های درمان: با کمک ماینوکسیدیل می‌توانید تا حدی جلوی ریزش مو‌ها را بگیرید. برای این منظور باید روزی دومرتبه از این محلول استفاده کنید. دارو‌هایی نیز برای جلوگیری از ریزش مو‌ها برای مردان و زنان وجود دارد. البته خانم‌ها باید مراقب عوارض جانبی این دارو‌ها باشید. مصرف ماینوکسیدیل برای زنان باردار یا شیرده ممنوع است. برای مردان نیز از دارو‌های خوراکی و فاینستراید استفاده می‌شود.
۳. کم کاری غده تیروئید
میلیون‌ها نفر که بیشتر آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند از بیماری‌های تیروئید رنج می‌برند. هنگامی که بدن شما خیلی کم هورمون تیروئید را ترشح کند، گفته می‌شود که دچار کم کاری غده تیروئید هستید. تیروئید هورمونی است که مسوول متابولیسم بدن، ضربان قلب و حالت‌های روحی انسان است.
اگر بدن تیروئید زیادی تولید کند، پرکاری غده تیروئید دارید. هورمون تیروئید مسوول همه چیز در بدن از مصرف اکسیژن بدن گرفته تا رشد مو، پوست و ناخن‌ها است. وقتی این هورمون به اندازه کافی و درست در بدن ترشح نشود شما شاهد تغییراتی در بدن خود خواهید بود.
۴. کمبود آهن
خانم‌هایی که پریود‌های سخت دارند یا غذا‌های آهن‌دار مصرف نمی‌کنند ممکن است در خطر کمبود آهن قرار داشته باشند. کمبود آهن منجر به کم شدن سول‌های قرمز خونی می‌شود. گلبول‌های قرمز خون مسوول حمل اکسیژن و هموگولوبین هستند و انرژی لازم را به انسان می‌رسانند.
۵. طاسی سر
طاسی نوعی عارضه است که سیستم ایمنی بدن به پیاز‌های مو آسیب می‌رساند. این عارضه دامنگیر افراد بسیاری در جهان و در هر دو جنس زن و مرد یکسان است. دلیل این امر ناشناخته است، اما ارتباط نزدیکی با استرس و بیماری‌ها دارد.
درمان ریزش مو
درمان‌های خانگی و طبیعی ریزش مو
بسیاری از افراد فارغ از هرگونه سبک زندگی همیشه از "مو" و مشکلات آن از جمله "ریزش مور" رنج می برند. احتمالا برای جلوگیری از ریزش مو به راه‌ها و روش‌های مختلفی پناه برده باشید و چه بسا هزینه‌های زیادی هم در این مورد کرده باشید. اما راههای جلوگیری از ریزش مو مانند استفاده از "شامپو ضد ریزش مو" اغلب شیمیایی بوده که یا تاثیری ندارند و یا تاثیر بسیار کم و موقتی دارند.
بنابراین بهترین کار این است که برای تقویت موی سر از روش‌های طبیعیِ "درمان ریزش مو" استفاده کنید. حتی اگر به فکر "کاشت مو" یا "پیوند مو" هم افتاده‌اید، باز بهتر است برای تاثیر بهتر از مواد طبیعی استفاده کنید زیرا ترکیبات آن‌ها به شکلی است که موجب تقویت ریشه‌های می‌شود.
بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره کاشت مو بدانید ریزش مو دلایل بسیار زیادی دارد و هم زنان و هم مردان دچار آن می‌شوند. البته استرس و اضطراب ناشی از جستجو برای پیدا کردن "دارو برای ریزش مو" خود می‌تواند از جمله عوامل تشدید ریزش مو باشد. این مشکل به ندرت در کودکان پیش می‌آید، اما غیرممکن نیست. برای ریزش مو چه باید کرد؟

قصد داریم بهترین روش‌های طبیعی درمان ریزش مو را به شما معرفی کنیم. برای تقویت و ترمیم مو کافی است موارد زیر را استفاده و در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

۱. روغن جوجوبا
پوست سری که خشکی سخت و طولانی‌مدتی را تجربه کرده معمولاً شوره می‌زند، درخشش موها کم می‌شود و ریزش مو افزایش می‌یابد. یکی از راه‌های طبیعی برای درمان ریزش، روغن جوجوبا ست تا فولیکول‌های مو را مرطوب کرده و موها سالم‌تر و قوی‌تر شوند. این روغن به بازسازی سریع سلول‌های مو کمک می‌کند و خوشبختانه پس از شستن سر چربی‌اش در سر باقی نمی‌ماند. چند قطره از روغن را روی دستتان بریزید و ریشه موها را با آن ماساژ دهید. بعد از ده تا پانزده دقیقه سرتان را با شامپو یا نرم‌کننده بشورید.

ریزش مو

۲. آلوئه ورا
آلوئه ورا یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای درمان ریزش مو است. آلوئه ورا پوست سر آسیب‌دیده را درمان کرده و محیطی سالم برای رشد سلول‌های مو ایجاد می‌کند. همچنین چربی پوست سر را تمیز می‌کند. چربیِ فولیکول مو جلویِ رشد مو را می‌گیرد. برای استفاده مؤثر از این درمان خانگی، تنها کافی است ژل طبیعی آلوئه ورا را مستقیم به پوست سرتان زده یا از یک شامپوی آلوئه ورا استفاده کنید.

۳. ریشه شیرین‌بیان
ریشه شیرین‌بیان در درمان طبیعی ریزش مو فواید زیادی دارد. این ماده به کاهش خشکی و تحریک پوست سر کمک می‌کند. اما مهم‌تر از همه، ریشه شیرین‌بیان منافذ سر را باز و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند که دلیل اصلیِ ریزش مو است. برای سریع‌ترین نتیجه، هر هفته مقداری به پوست سرتان بزنید و یا از چای شیرین‌بیان استفاده کنید.

ریزش مو

۴. آب پیاز
مجله پوست نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که آب پیاز در رشد مو تأثیر بسزایی دارد. ۲۳ نفر روزی دو بار و به مدت شش هفته آب پیاز را به پوست سرخود زدند که ۲۰ نفر نتایج قابل قبولی دریافت کردند. پیاز از گذشته یکی از راه‌های طبیعیِ درمان ریزش مو بوده است. زیرا گوگرد موجود در پیاز به افزایش گردش خون و رشد کلاژن کمک می‌کند و خواص ضد باکتری دارد که عفونت‌های پوست سر را درمان هم می‌کند. آب پیاز را به پوست سرخود بمالید و پانزده دقیقه صبر کنید. سپس با شامپوی معمولی سرخود را بشورید.

۵. روغن رزماری
رزماری خواص ضدعفونی قوی‌ای دارد که به درمان شوره سر، پوسته‌پوسته شدن و عفونت کمک می‌کند که همه این‌ها ریزش مو را درمان می‌کند. اگر از روغن رزماری مستقیماً استفاده شود، محرکی قوی برای رشد مو خواهد بود. طبق مجله بین‌المللی بیوتکنولوژی، روغن رزماری یک ضد باکتریِ قوی است و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که هر دو مورد تأثیر قابل‌توجهی در رشد مو دارند.

ریزش مو

۶. سیر
در مطالعه‌ای در سال 2007 محققان و متخصصان پوست فهمیدند که استفاده از ژل سیر در ناحیه‌هایی که دچار ریزش شده‌اند به همراه درمان استروئید در رشد مجدد مو تأثیر بیشتری دارد و بعلاوه، هر مویی که در تماس با آن قرار بگیرد را نیز تقویت می‌کند. سیر هم مانند پیاز سرشار از مواد معدنی و ویتامین است که به طور طبیعی ریزش مو را کم می‌کنند.

۷. نارگیل
یکی از دلایلی که شامپوهای نارگیل زیادی وجود دارد همین است. نارگیل به داشتن خواص مرطوب‌کننده قوی شهرت دارد. در ضمن، یکی از دلایل اصلیِ ریزش مو پوست سر خشک است. برای جلوگیری از ریزش مویِ ناشی از خشکی و سالم‌سازی فولیکول‌های سر، هرروز ده دقیقه روغن نارگیل را به ریشه موهای خود بمالید.
بیشتر بخوانید: معجزه روغن نارگیل برای مو
۸. سرکه سیب
علاوه بر آسیب ناشی از خشکی، ریزش مو ممکن است به دلیل فولیکول‌های مسدود شده باشد. زمانی که فولیکول‌ها مسدود شوند و چربی به آن‌ها نرسد، باکتری‌ها تجمع می‌کنند و روغن‌های سالم کم می‌شوند و منجر به ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. برای رفع فولیکول‌های مسدود، پوست سرتان را با ترکیبی از آب و سرکه سیب بشورید. این درمان خانگی در باز کردن منافذ و رشد مجدد مو معجزه می‌کند. این‌یکی از مزایای شگفت‌انگیز سرکه سیب است.

ریزش مو

۹. فلفل هندی
یکی از راه‌های متوقف کردن ریزش مو، تحریک گردش خون در پوست سر است و هیچ‌چیز بهتر از فلفل هندی این کار را نمی‌کند. این نوع فلفل دارای کپسایسین است که جریان خود را بسیار تند می‌کند (و آن حس سوزن‌سوزن شدن که احتمالاً قبلاً تجربه کرده‌اید). دستورالعمل‌هایی برای درست کردن ماسک پیداکرده و در آن از فلفل هندی استفاده کنید.
۱۰. روغن گلرنگ
در کنار روغن رزماری و جوجوبا، روغن گلرنگ نیز فولیکول‌های خشک‌شده را تقویت کرده و با شوره سر مبارزه می‌کند. این ماده به عمق پوست سر نفوذ کرده و فولیکول‌ها و سلول‌ها ر تقویت می‌کند. کافی است به‌سادگی آن را به پوست سرتان ماساژ دهید. بلافاصله درخشش و بهبود رشد مو را خواهید دید.

ریزش مو

۱۱. تخم مرغ
گرچه ممکن است این روش اندکی غیر جذاب به نظر برسد، اما ماسک موی تخم‌مرغی یکی از درمان‌های طبیعیِ ریزش مو است که واقعاً جواب می‌دهد. تخم‌مرغ به دلیل سطح بالای پروتئینی که دارد، به رشد مو کمک می‌کند. هفتاد درصد مو از کراتینِ پروتئین تشکیل‌شده است، بنابراین تعجبی نیست که چرا این‌قدر تخم‌مرغ برای رشد مو مفید است. یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را به هم مخلوط‌کنید. بعد از شستن سر با شامپو، ماسک را به موهای خیس خود بزنید و حداقل ده دقیقه صبر کنید. زمانی که کاملاً خیس خورد و جذب شد، با شامپو نرم‌کننده بشورید و شستشو دهید.
درمان ریزش مو
۱۲. شنبلیله
دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌هایی است که به رشد مو و ترمیم فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. هم‌چنین این دانه‌ها حاوی اسید نیکوتینیک و پروتئین هستند که ساقه‌ی مو و رشد آن را تقویت می‌کنند.

بنابراین، حالا که می‌دانید دانه‌های شنبلیله چقدر به درمان ریزش مو و تقویت رشد آن کمک می‌کنند، حتما مشتاق هستید با راه‌های استفاده از آن برای مو آشنا شوید. دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد، آن‌ها را بکوبید تا خمیری یکدست به دست آید. این خمیر را به پوست سر و مو‌ها بمالید.
درمان ریزش مو

سرتان را با کلاه رنگ مو بپوشانید تا خمیر خشک نشود و بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بعد، بدون استفاده از شامپو، موهای‌تان را با آب فراوان بشویید. این پروسه‌ی درمان را حداقل دو بار در هفته و به مدت یک ماه ادامه دهید تا نتایج مؤثر آن را ببینید.
۱۳. ماساژ پوست سر با روغن ولرم
عمده‌ترین دلیل ریزش شدید مو، کمبود مواد غذایی موجود در مو است. ماساژ دادن با روغن ولرم می‌تواند روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو باشد. پوست سر را هر روز، حداقل چند دقیقه با یک روغن ولرم ماساژ دهید. می‌توانید از هر روغنی که سرشار از ویتامین E است، استفاده کنید.
درمان ریزش مو

روغن نارگیل، روغن بادام، روغن خردل، روغن زیتون و روغن جوجوبا بهترین گزینه‌ها هستند. اگر علت ریزش موی شما، شوره‌ی سر و یا خارش سر است، جوجوبا می‌تواند مؤثرترین روغن باشد. برای دریافت بهترین نتیجه، می‌توانید ترکیبی از تمام این روغن‌ها را امتحان کنید.
بیشتر بخوانید: بهترنی روغن‌ها برای تقویت کننده مو روغن را در یک ظرف آهنی یا استیل، اندکی گرم کنید و پوست سر و موهای‌تان را با آن ماساژ دهید. برای اینکه از خواص کامل ماساژ با روغن ولرم بهره‌مند شوید، بهتر است یک شب تا صبح، روغن روی مو‌های شما باقی بماند و صبح مو‌های خود را بشویید، در غیر این صورت، پس از یک ساعت مو‌های خود را با شامپو بشویید.
۱۴. جوشانده‌ی چای
برای جلوگیری از ریزش مو از جوشانده‌ی چای استفاده کنید. چای به دلیل داشتن انواع تانن، در کنترل هر گونه عفونت روی پوست سر مؤثر است و رشد مو را تقویت می‌کند. سه قاشق چای را در آب جوشی به اندازه‌ی یک فنجان بجوشانید تا یک چای غلیظ دم بیاید.

پس از جدا کردن تفاله یک لیموترش تازه در چای بچکانید. آن را خوب هم بزنید و موهای‌تان را (که قبلا با شامپو شسته‌اید) با این چای غلیظ لیمویی شستشو دهید و سپس موهای‌تان را با آب بشویید. پس از این کار، از شامپو استفاده نکنید. جوشانده‌ی چای روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو است.
درمان دارویی ریزش مو
ریزش مو یک روند پیشرونده بوده که در طول زندگی فرد ادامه دارد. کلیه داروها و درمان هایی که برای ریزش مو استفاده می شود صرفا جهت کنترل این روند است و درمان قطعی و یکباره نمی باشد.
۱.ماینوکسیدیل
ماینوکسیدیل موضعی از ریزش و نازک شدن مو‌ها جلوگیری کرده و رشد مو‌های جدید را تحریک می‌نماید. این دارو می‌تواند به افرادی که از انواع مختلف عارضه ریزش مو از جمله طاسی‌های با الگوی مردانه و زنانه؛ ریزش موی سکه‌ای که یک بیماری خودایمنی است و نیز برخی از اشکال ریزش موی ناشی از جراحت و جای زخم رنج می‌برند، کمک نماید.
درمان ریزش مو
داروی ماینوکسیدیل به شکل کف یا مایع تولید می‌شود. برای دستیابی به بهترین نتایج، این دارو باید دو بار در روز مستقیماً بر روی پوست سر مالیده شود. البته ممکن است ۴ ماه تا یک سال طول بکشد تا مو‌ها به طور محسوسی ضخیم و پُرپشت شوند. همچنین ممکن است در اوایل دوره مصرف این دارو، ریزش موی سر شما هم بیشتر شود و حتی این ریزش مو تا یک یا دو ماه بعد همچنان ادامه داشته باشد.
۲. فیناستراید خوراکی
فیناستراید دارویی است که برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه یا همان آلوپسی آندروژنتیک تجویز می‌شود. این دارو سرعت ریزش مو‌ها را کاهش می‌دهد و رشد مو‌های جدید را تحریک می‌نماید. نحوه عملکرد این دارو از طریق جلوگیری از تولید هورمونی که فولیکول‌های مو را در بدن از بین می‌برد، می‌باشد.
درمان ریزش مو
این دارو یک بار در روز به صورت خوراکی مصرف می‌شود و بیشترین کارآیی آن هنگامی خواهد بود که هر روز در ساعت خاصی خورده شود. آثار داروی فیناستراید بعد از حدود ۴ ماه از شروع مصرف، قابل مشاهده خواهد بود، اما معمولاً تا یک سال بعد هم می‌توانید افزایش محسوس رشد مو‌ها را ببینید.
۳. دارو‌های آنتی‌آندروژن
آنتی‌آندروژن‌ها دارو‌هایی هستند که مانع از فعالیت هورمون‌های آندروژن می‌شوند. آندروژن‌ها هورمون‌های جنسی هستند که فولیکول‌های مو را تخریب کرده یا به آن‌ها صدمه می‌زنند؛ بنابراین دارو‌های آنتی‌آندروژن می‌توانند ریزش مو با الگوی زنانه که با عنوان آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می‌شود را در خانم‌ها متوقف کنند.

دارو‌های آنتی‌آندروژن را فقط با ارائه نسخه پزشک می‌توان تهیه کرد. این دارو‌ها شامل اسپیرونولاکتون و کنتراسپتیو‌ها یا همان قرص‌های ضد بارداری است که حاوی استروژن هستند. دارو‌های آنتی‌آندروژن معمولاً تأثیر خود را حدود ۴ ماه بعد از شروع مصرف نشان می‌دهند. برای جلوگیری از ریزش مجدد مو‌ها لازم است که این دارو حتماً به صورت درازمدت مصرف شود.

دارو‌های آنتی‌آندروژن می‌تواند عوارض جانبی مختلفی از جمله اختلال در سیکل قاعدگی و خواب‌آلودگی را به دنبال داشته باشد. خانم‌هایی که قصد دارند باردار شوند، نباید از این دارو‌ها استفاده کنند.
۴. دارو‌های کورتیکواستروئید
بعضی از انواع ریزش مو ناشی از بیماری‌های خودایمنی می‌باشد و درمان آن‌ها با مواردی از ریزش مو که ناشی از اختلالات هورمونی است، کاملاً متفاوت خواهد بود. بیماری خودایمنی به شرایطی گفته می‌شود که طی آن، سیستم ایمنی بدن به بافت‌ها و اندام‌های سالم از جمله به پوست و فولیکول‌های مو حمله می‌کند و گاهی از اوقات فولیکول‌های سالم مو را به طور کامل از بین می‌برد.

دارو‌های کورتیکواستروئیدی برای درمان بیمارانی که از ریزش موی سکه‌ای (آلوپسی آره آتا)، لیکن پلان و لوپوس اریتماتوی دسکوئید رنج می‌برند، استفاده می‌شود. این دارو‌ها در سرکوب سیستم ایمنی بدن نقش دارند و بنابراین می‌توانند اثرات ناشی از بیماری‌های خودایمنی را مختل کرده و امکان رشد مجدد مو‌ها را فراهم کنند.
درمان ریزش مو
استروئید‌ها به صورت محلول‌های خوراکی یا تزریقی عرضه می‌شوند و برای تهیه آن‌ها حتماً به نسخه پزشک نیاز است. پزشک متخصص مو بر اساس سن شما و شدت علائم عارضه تعیین می‌کند که مصرف کدام داروی کورتیکواستروئیدی و به چه روشی برای شما مناسب‌تر است.

برای کودکانی که به عارضه ریزش موی سکه‌ای مبتلا شده‌اند، می‌توان یک کرم استروئیدی موضعی را بر روی پوست سر یا بدن در محل بروز علائم عارضه استفاده کرد. در بزرگسالان ممکن است که متخصص مو، داروی استروئیدی را به پوست سر یا بدن تزریق کند. در هر جلسه درمانی ممکن است تا ۸۰ تزریق در محل لکه‌های طاسی انجام شود.
ریزش مو در زنان باردار و درمان آن
در دوران بارداری، ریزش مو عامل شایعی نمی باشد، حتی در بعضی موارد تغییرات هورمونی در دوره بارداری ممکن است که منجر به پرمویی در خانم‌های باردار شود و این حالت را در آنها بوجود آورد. اما در عین حال ممکن است برخی مادران باردار در طول دوره بارداری آن را تجربه کنند. در هر صورت با برخی اقدامات ساده می‌توان از بروز این امر جلوگیری ‌کرد.
درمان ریزش مو
بانوانی که قبل از بارداری رژیم غذایی مناسب داشته باشند، مشکلات و بیماری‌های پوست و مو نداشته و در طی بارداری هم همه چیز خوب و طبق روال طبیعی پیش می‌رود.
بیشتر بخوانید: تغذیه در دوران بارداری
بانوانی که برنامه‌ریزی برای آینده جهت باردار شدن دارند از یک یا دو ماه قبل و به خصوص در ۳ یا ۴ ماه اول بارداری که هر لحظه سلول‌های جنینی در حال تکامل، اضافه شدن و شکل گرفتن است از هر گونه مواد شیمیایی دوری کنند.

مهم‌ترین علت ریزش مو در دوران نقاهت بعد از زایمان، شروع شیردهی و بازگشت هورمون‌های بدن به حالت قبل از بارداری است.

روی، کلسیم و منیزیم برای گذر از دوران شیردهی و ریزش موی دوره‌ای بعد از زایمان بسیار مفید است، مصرف شیر و لبنیات، گوشت، حبوبات مختلف، میوه‌های تازه و مکمل‌های غذایی در دوران بارداری توصیه می‌شود.

با مصرف غذای کافی و مکمل‌های مورد نیاز تحت نظر پزشک این مواد را برای بدن‌تان تامین کنید.

منبع: RD
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید