ده‌ها خلبان به ظن ارتباط با جنبش گولن در ترکیه بازداشت شدند

کد خبر : ۲۸۴۵۳
بازدید : ۱۰۷۶

خبرگزاری رسمی ترکیه از صدور حکم بازداشت برای ۷۳ خلبان به اتهام ارتباط با جنبش فتح‌الله گولن و دستگیری ۴۵ نفر از آنها خبر داده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از "منابع آگاه امنیتی" گزارش داده است که حکم جلب این خلبان‌ها که در ۱۷ استان ترکیه ساکن هستند، امروز پنج‌شنبه ۲۷ اکتبر (۶ آبان) از سوی داستان عمومی قونیه در ارتباط با تامین مالی شبکه "غیرقانونی" گولن صادر شده است.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن چهره مذهبی مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و هواداران او را به دست داشتن در کودتای ۱۵ ژوئیه در این کشور متهم کرده و از آن زمان ده‌ها هزار نفر را به ظن ارتباط با این جنبش بازداشت یا از کار برکنار کرده است.

فتح‌الله گولن که سال‌ها است ساکن آمریکا است دست‌ داشتن در کودتای نافرجام ترکیه را رد کرده است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داده است که عملیات دستگیری خلبان‌های مظنون در جریان است و تاکنون بیش از ۴۰ نفر از آنها بازداشت شده‌اند.

با صدور احکام تازه، تعداد خلبان‌هایی که در جریان تحقیق درباره کودتا دستگیر یا برکنار شده‌اند به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است.

هم‌زمان رسانه‌های دیگر ترکیه از تلاش برای دستگیری بیش از ۲۰۰ سرباز و غیرنظامی دیگر در ارتباط با کودتای اخیر خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه چند روز پیش هم پلیس ۴۷ سرباز را در پایگاه قونیه دستگیر کرد که ۲۹ نفر از آنها هنوز در بازداشت هستند.

روز چهارشنبه آنکارا اعلام کرد که سه چهارم از فرماندهان پلیس محلی را از زمان کودتای نافرجام ترکیه جابجا کرده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید