اعتراض تند خسرو معتضد به صدف طاهریان

اعتراض تند خسرو معتضد به صدف طاهریان
کد خبر : ۲۸۶۲۹
بازدید : ۶۸۶۸۱
اعتراض تند خسرو معتضد به صدف طاهریان
خسرو معتضد در وطن امروز نوشت: نارسیس در متولوژی یونان مردی جوان بود که کنار رودخانه‌‌ای چهره و تن خویش را دید و بدان دل بست یعنی عاشق خود شد. نودیسم نیز خودشیفتگی و جنون عشق به خود است. نارسیسیسم به عریان‌گرایی نیز ترجمه می‌شود. افراد عقده‌ای بیمار در زمره نارسیسیست‌ها و نودیست‌ها قرار می‌گیرند؛ افرادی که مایلند به هر وسیله توجه دیگران را جلب کنند.

من نسبت به اهل هنر پیوسته احترام خاصی قائلم و مانند میلیون‌ها ایرانی وجود اهل هنر را برای شیرین، ظریف و لطیف و با معنی کردن روح جامعه و ارتقای ذوق و قریحه عمومی لازم می‌دانم. مردم، هنر و هنرمند را دوست ‌دارند. در سفرهایی که گاهی به اطراف کشور می‌کنم هنرمندانی را می‌بینم که چه در صنایع سنتی و مستظرف ایرانی (از جمله خوشنویسی، میناکاری و تذهیب) چه در هنر آواز یا موسیقی یا نقاشی یا مینیاتور یا تئاتر یا نویسندگی یا شاعری یا در پیکرتراشی و مجسمه‌سازی فوق‌العاده‌اند و افسوس می‌خورم چرا مجال لازم برای شهرت یافتن آنان داده نمی‌شود.

به هر حال ایران یکی از گاهواره‌های شامخ هنر جهان شناخته می‌شود. موزه‌های بزرگ آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلستان و آلمان پر از آثار هنری کهن ایران است. کسانی که به موزه لوور پاریس یا موزه بریتانیا در لندن یا موزه‌های مسکو و سن‌‌پترزبورگ سر می‌کشند، می‌دانند ویترین‌ها و غرفه‌های آثار باستانی هنری ایران از سنگ‌نقش گرفته تا پرده‌های نقاشی چقدر تماشاگران را به خود جلب می‌کند.

موزه‌های داخلی از دیدنی‌های شهرهای ما است ولی آنچه از ایران خارج شده 10 برابر آثار موجود در ایران است.

عرض کردم هنر و صنایع مستظرف ایرانی زینت‌بخش موزه‌های جهان است. در هنرهای جدید نیز خوشبختانه سینمای ایران مقام بلندی در جهان کسب کرده و حتی کارگردان جوان ایرانی جایزه اسکار را هم به دست آورده است.

خواننده عزیز! چقدر برای من مایه تاسف است وقتی هنرپیشه کم‌استعداد جوانی با زیبایی صوری نسبی به بهانه اینکه در ایران کارگردانان توقعات نامناسبی از ایشان داشته‌اند قهر می‌کند و از کشور خارج می‌شود. به جای اینکه با امکاناتی که دارد وارد یک آموزشگاه هنرپیشگی یا دانشکده سینمایی شود آسان‌ترین کار را در شکستن حریم احترام و شخصیت زن ایرانی می‌انگارد و تصور می‌کند همین که جلوی دوربین عکاسی ایستاد و با زننده‌ترین حالت و برهنگی عکس گرفت درهای استودیوهای هالیوود (شاید هم بالیوود) به روی او گشوده می‌شود و ایشان در مقام اول هنرپیشگان زن جهان، جهانی می‌شود و از شهرت بین‌المللی برخوردار.

من در فضای مجازی دیدم این خانم که شهرت چندانی نداشت تا پایش به خارج رسید از هول هلیم [حلیم غلط است و به معنای صبوری است. هلیم یعنی همان هلیم شیرین پرمایه صبحانه ایرانی‌ها در زمستان] در دیگ افتاد و 400 -300 تا عکس در حالت نیمه‌برهنه بسیار زشت و کریه و خلاف اخلاق گرفت و در فضای مجازی گذاشت. خانم صدف طاهریان که به هوای تقلید افتاده، ای کاش به خاطر حرمت خانم‌های ایرانی از نشان دادن بدن خودشان خودداری می‌کردند، چون ایشان به هیچ‌وجه در زمره مدل‌های زیبا که بعضی تلویزیون‌های اروپایی مانند «مدا» می‌گذارند که به نمایش لباس بپردازند نیستند. فرض می‌کنیم ادعاهای ایشان واقعیت داشته و در فضای سینمایی امروز عده‌ای از جوانان دیوسیرت کارگردان‌نما از ایشان توقعات بدنی داشته‌اند، این خانم که با این تصاویر زننده و پورنو دست خود را رو کرد و آبروی خود را برد!

هنرمندان زن شایسته درخور احترامی در جامعه سینمایی ایران درخشیده‌اند. سرکار خانم لیلا حاتمی دختر مرحوم علی حاتمی جز با وقار و متانت معصومانه و قدرت هنرپیشگی، چه کرده‌اند که این‌سان مورد توجه و احترام مردمند و در فیلم‌هایی که شرکت می‌کنند آن هم در کنار شوهر هنرمند و صاحب قریحه خود به جوایز بین‌المللی دست می‌یابد. او و خانم‌هایی دیگر پیوسته چنین موقر بوده‌اند و مورد احترام مردمند. آخر نیمه‌برهنه شدن آن هم با آن وضعیت زننده و شرم‌آور که سبب شهرت و محبوبیت نمی‌شود.

ملینا مرکوری، هنرپیشه زن یونانی را به یاد بیاورید که در فیلم‌های پیامبر(ص) اثر مصطفی عقاد و توپ‌های ناوارون و ده‌ها فیلم دیگر درخشید و به خاطر مبارزاتش با حکومت سرهنگان کودتاچی پس از انقضای دوران کودتا به وزارت فرهنگ و هنر یونان نائل شد؛ آیا او به نشانه اعتراض برهنه شد تا در فیلم بی‌سروتهی نقشی کوتاه و چند دقیقه‌ای بازی کند؟ خانم صدف طاهریان خجالت نکشید در تلویزیون معلوم‌الحال با آن لباس‌های زننده در کنار آن جوانک بی‌سواد و بی‌مایه‌ای که سعی می‌کند ادای گویندگان تلویزیون منقرض شده سابق را درآورد و خیلی لوس، بی‌سواد و بی‌مایه تشریف دارد ظاهر شد و با هر کلامی که آن مرد به زبان می‌آورد آنگونه جلف و زننده خندید. ای‌کاش می‌خندیدید خانم، شیهه کشیدید علیا مخدره!

آن فریادها، آن قهقهه‌های بی‌مورد، آن از شدت خنده بی‌تاب شدن‌ها و به هر بهانه‌ای دست‌ها و پاهای استخوانی را نشان دادن برای چه؟ آن همه غش و ریسه رفتن برای چه؟
خنده‌های زننده و شیهه‌وار شما با آن تکان دادن‌های عمدی بدن که نشان دهید دوری از ایران موجب خوشبختی و راحتی‌تان بوده چقدر چندش‌آور بود.

براستی به حال شما و هنر سینما زار و گریان شدم، به خدا خجالت کشیدم. یک هنرمند در هر رشته‌ای که خود را علاقه‌مند، پوینده و جوینده آن نشان می‌دهد باید نمونه و سمبل اخلاق و ادب و در خور احترام باشد. اخلاقیات در جوامع مختلف فرق می‌کند. بسیاری از مشی‌های جوامع غربی مانند اروتیسم، همجنس‌گرایی یا مثلا کشیدن ماری‌جوانا در جوامع سنتی مذموم شناخته می‌شود. در اخلاق ایرانی، برهنگی زن از 3 هزار سال پیش قابل اغماض نبوده در حالی که در یونان و روم پوشش چندان مساله مهمی به شمار نمی‌رفته است.

فرض کنید دختر یا زنی هنرپیشه که شهرتش از سینما یا تلویزیون ایران آغاز شده به خارج برود و در ازای برهنه شدن نقشی چند دقیقه‌ای به او واگذار شود یا در نقشی مستهجن ظاهر شود. من تنی چند از اینان را سراغ دارم که با گسستن از میهن و جامعه خود به غرب رفته و مدتی کوتاه مطرح بوده و سپس به دست فراموشی سپرده شده‌اند و هیچ‌کس یادی از آنان نمی‌کند و سرنوشت‌شان شبیه قهرمانان کتاب دومین شانس کنستانتین ویرژیل گئورگیو، نویسنده رومانیایی است که بسیاری از مهاجران از اروپای شرقی به آمریکا و کشورهای اروپای غربی متاثر، محزون و متعجب شده بودند که چرا در انزوا و تنهایی قرار گرفته‌اند و کسی سراغ‌شان نمی‌رود.

خانم صدف طاهریان به نظر من هم به خود بد کرد و هم به نسل جوان کشور که انتظار بداخلاقی از امثال او را ندارد.

اخیرا یک فیلم در حال اکران ایرانی به نام «یتیم‌خانه ایران» ‌اثر ارزشمند کارگردانی به نام آقای ابوالقاسم طالبی را دیدم. فیلمی درباره قحطی و کشتار عام سال 1296 ه. ش/1917 م در ایران که حدود 5/2 تا 3 میلیون در آن مصیبت جنگ جهانی که بر کشور بی‌طرف ایران تحمیل شد در حقیقت کشتار شدند.

چند دختر و بانویی که در آن فیلم ایفای نقش می‌کردند با آنکه حجاب اسلامی کامل داشتند اما یک به یک، هنرپیشگان هنرمند، بااستعداد و فوق‌العاده‌ای بودند که در من این احساس به وجود آمد که در سال 1296 ه.ش هستم و براستی آنچه می‌بینم صحنه‌های واقعی است نه مجازی. به خانم طاهریان به جای هر روز برهنه شدن توصیه می‌کنم ابتدا زبان انگلیسی خود را تکمیل و سپس در یک کلاس هنرپیشگی نام‌نویسی کند. در مرور زمان ثابت شده است زنی که لباس بر تن دارد جذابیت، رمزآلودگی، متانت و فریبندگی بسیار بیشتری بر مدل‌های برهنه دارد. نودیست‌ها جماعتی که برهنگی را دوست می‌دارند در آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و سوئد فراوانند اما همچون اجساد برهنه مردگان در کنار کوره‌های آدمسوزی زشت و دست‌کم عادی به نظر می‌رسند. انسان این راز و رمز را دریافت که به لباس ولو از الیاف گیاهان روی آورد.

در قاره آفریقا و استرالیا و در جنگل‌های آمازون برهنگان در حال ترک برهنگی‌اند. چگونه است که دختری پرورده شده در کشوری اسلامی و در جامعه‌ای مسلمان و سنتی که احتمالا خانواده‌ای متوسط و حتی پایین‌تر از متوسط دارد (زیرا خانواده‌های سنتی بالا تن به هنرپیشه شدن دختران خود نمی‌دهند) ناگهان به عصر انسان‌های لخت آفریقا، اقیانوسیه و جزایر دورافتاده یا جنگل آمازون رجعت می‌کند به این دستاویز که می‌خواهد هنرپیشه شود؟

من اینان را مانند یک پدر می‌گویم؛ نه قشری‌ام، نه تندخو و نه کینه‌توز. این راه هنرپیشه شدن نیست؛ بزودی گم و گور و فراموش خواهی شد.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    آفرین

  • ناشناس ارسالی در

    در زندگی دیگران دخالت نکنیم

  • ناشناس ارسالی در

    بیایید «چگونه زندگی کردن دیگران به من ربطی ندارد» را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم

  • ناشناس ارسالی در

    میری نگاه میکنی بعد میای اعتراض میکنی؟!

  • ناشناس ارسالی در

    استاد ببخشید ازین سوالای ریز تو امتحان هم میاد؟؟؟!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    كسي كه خودش رو لخت مي كنه عزت و شرف انساني خودش رو از دست ميده نهايتا تعداد كمي كه اونو مي بينن تاثير ناچيزي مي گيرن و در نهايت با رو راستي ميگه من اينم
    اما تاريخ نويس كه خود فروخته است و تاريخ را تحريف مي كند بر سرنوشت انسان هاي زيادي تاثير مي گذارد و حقيقت را فدا مي كند
    خسرو معتضد ايا حقي براي انتقاد و تفسير اينگونه انسان ها دارد

  • ناشناس ارسالی در

    حرف ایشان را قبول دارم هنر از جنس زیبایی های ظاهری نیست منشا اون هم مربوط عالم دیگه ست . هر کس هم بخواهد تظاهر به هنرمند بودن کنه بلافاصله و ناخودگاه از سوی مردم رانده می شه چون ذات آدما طوریه که هنر واقعی را درک می کنن به قول حافظ اهل کام و ناز را در کوی رندی راه نیست ... رهروی باید، جهان سوزی، نه خامی بی غمی

  • ناشناس ارسالی در

    به شما چه ربطی دارد

  • ناشناس ارسالی در

    استاد فكر كنم فيلمهاي ايرنه پاپاس رو با ملينا مركوري اشتباه گرفتيد !!

  • عباس ارسالی در

    این اقا که از اول تا اخر نشسته برنامه این خانم رو تماشا کرده و با تمام جزعیات توصیف میکند

  • ali ارسالی در

    آره منم عکساشو دیدم واقعاً چندش آوره ،آخه برهنگی و بی حجابی هم برای خود حدی داره درسته اون آزاده ولی این کارش واقعا ( چندشه) .مو به تن آدم سیخ میشه که این یارو واقعاً ایرانی بوده .

  • ناشناس ارسالی در

    بجز جمله ای که در مورد خانواده صدف طاهریان گفته با نظر آقای معتمد کاملا موافقم . ممنون از اینکه تذکر دادند انشاالله آن بازیگر نیز به راه راست هدایت شود

    • ناشناس ارسالی در

      حاج آقای معنضد معلومه فالوورر جدی هستی ها!!!

    • ناشناس ارسالی در

      راه راست شمايي يا آقاي معتضد؟

    • بانو ارسالی در

      این منفی ها نشون میدن ازچه تیره وسلیقه ای هستن .متاسفم واقعا

    • ناشناس ارسالی در

      همین مونده که این آدم بیاد ارشاد کنه!

    • ناشناس ارسالی در

      منفی هارو داشته باش داش!

    • ناشناس ارسالی در

      خدا اول تو را به راه راست هداست کنه

    • سامان ارسالی در

      ای تاریخ دااان....ای مفسسسر....ای همه چیز دااان.......ای قربانت ورم.....دو تا چیزو فراموش نکن
      1. نان را به نرخ روز نخوریم
      2. بیتی از حضرت حافظ:" برو ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت".

    • ناشناس ارسالی در

      در این لحظه 159 کامنت در حال بررسی و فقط 1 کامنت منتشر شده است!! این دقیقاً یعنی سانسور!!

    • سپنتا ارسالی در

      181 نظر در انتظار بررسی است و فقط نظر یک معلوم الحال که احتمالاً از مسولین سایت است منتشر شده. خبرگزاری باید صدای مردم باشد. صدای مردم یعنی این؟

    • ناشناس ارسالی در

      ایشون به همون تاریخ نگاری ضعیف اکتفا کنند/

  • ناشناس ارسالی در

    پدر مهربان، یه مقاله هم راجع به دزدان و اختلاسگران وطن می نوشتی اونارم نصیحت می کردی . البته که وطن امروز چاپ نمی کردش

  • ناشناس ارسالی در

    کاملا درسته حرفاتون

  • ناشناس ارسالی در

    جناب استاد با توجه به توصیف هایشان هم با دقت و ریز بینی فوق العاده ای هم عکسها و هم مصاحبه تلویزیونی ایشان را دیده اند!

  • ناشناس ارسالی در

    احسنت. احسنت

  • ناشناس ارسالی در

    حقیقت را گفته

  • 0098 ارسالی در

    کلانتر شهری؟!!!!!

  • ستارخان ارسالی در

    فقط أيشونو كم داشتيم

  • شناس ارسالی در

    از جزییاتی که آقای معتضد بیان کردن مشخصه خیلی بادقت عکس ها و مصاحبه صدف طاهریان رو نگاه کردن، خیلی!

  • ناشناس ارسالی در

    مغلطه

  • پری ارسالی در

    ایشان به هیچ‌وجه در زمره مدل‌های زیبا که بعضی تلویزیون‌های اروپایی مانند «مدا» می‌گذارند که به نمایش لباس بپردازند نیستند.

    استاد:

    کلک میشینی همه رو دید میزنی اره ؟!!!!!!
    ای شیطون

  • ناشناس ارسالی در

    هر کسی جوایگوی کار خودش خواهد بود ایشون چه سمتی دارند که اظهار نظر می کنند در رشته خودشون هم جای سوال دارد در مورد پوشش هم بله

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی اگر ایشان خیلی خیلی زیبا بود، از نظر آقای معتضد کارشان درست بود.

  • مردم عوام ارسالی در

    آفرین خسرو ...

    ولی تحلیل های تاریخیتو در باره قبل از انقلاب دوست ندارم .... 70 درصد حقیقت نیست...

  • ناشناس ارسالی در

    نظر و روش خانم بازیگر برای خودشه و به شما ربطی ندارد...

  • فرزاد ارسالی در

    ایشان ظاهرا داستان های تخیلی تاریخی شان تمام شده. تخصص دیگری پیدا کردند!

  • محمد ارسالی در

    راستش با برخي بخشهاي صحبت ايشان موافقم و لي هيچ كس حق ندارد نوع زندگي كسي را به نقد بكشد .اينكه خود آقاي معتضد در خصوص تاريخ ايران هر نظري را كه بعضا مورد نقد ديگر تاريخ نگاران هست را به زبان مي آورند و با توجه به رانتي كه دارند مي توانند هر آنچه كه مورد پسندخودشان و هم كيشانشان است را در رسانه ملي به زبان بياورند ،اگر لحظه اي تامل كنند مي بينند كه برخي افراد مجبورند دست به اقداماتي بزنند كه به مذاق امثال ما و شما خوش نيايد ولي ما مجبورشان كرديم .خان صدف طاهريان اگه در كشور خارجي فكر ميكنه مدل شده و عكس نيمه برهنه ميگره انتخاب خودشه ولي اگه در سينماي ايران برخي براي نقش دهي و يا به هر بهانه ديگري مجبورش ميكنند كه آن كاري را بكند كه حداقل با آن شخص مورد نظر مايل نيست ديگر انتخابش نيست بلكه اجباره و اجبار درد آوره واگه شمارو مجبور كنند در خصوص تاريخ ايران آن چيزي را بگيد كه مورد تائيدتان نيست يا برايتتان سخت است كه بگوييد يا آنقدر خود فروخته ايد كه براي نفع شخصي هر چيزي را حاضر ميشويد بگيد

  • پری ارسالی در

    آقای معتضد صدف طاهریان آدم بدیه که عکساشو با اون وضع منتشر کرده شما چرا میشینی چنین عکسایی رو نگاه میکنی ؟ واجبه درباره حدود زیبایی زن نامحرم که از قضا نیمه عریان عکس گرفته نظر بدین ؟

  • ناشناس ارسالی در

    كدام فيلم كدام جوان شبكه چند نشان داده ؟

  • ناشناس ارسالی در

    الان دیگه انتقاد از فساد و افراد مفسد خریداری نداره و مفسدها عزیزتر از افراد درست هستن.هر چه فاسد تر عزیزتر

  • دوست ارسالی در

    آقای معتضد دیگه فرق هلیم و حلیم رو خیلی ها میدونن اول میذاشتی چهار پنج نفر این اشتباه رو می نگاشتند بعد....

  • حسین ارسالی در

    هر کس هر جور زندگی میکنه به خودش مربوطه

  • اصغرخلیلی ارسالی در

    حرف حق پاسخ ندارد. کاملا موافقم استاد

  • ناشناس ارسالی در

    دخالت و كنجكاوي در زندگي ديگران از خصوصيات بيشتر ما ايرانيان است جناب اقاي معتضد اخر به شما چه ربطي دارد اين قضيه؟ شما داروغه اي مفتشي؟ اخر اگر شماها نبوديد كسي به امثال صدف طاهريان توجهي نمي كرد شما ها هستيد كه اين افراد را معروف مي كنيد

  • ناشناس ارسالی در

    عالی بود هم از نظر متن نگارش و هم از د یدگاه یک شهروند ایرانی!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    فضولی در حد لالیگا

  • ناشناس ارسالی در

    بسيار زيبا بود (البته اگر با نگاه منصفانه و به دور از إغماض به شخص آقاي معتضد باشد)

  • محسن از بوشهر ارسالی در

    آقای معتضد! کمی خجالت بکشید! بسیار نوشته ی سخیفی بود.

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام.ابتدا باید عرض کنم بعداز اینکه مقاله اقای معتضد رو خوندم واقعا متاسف شدم.فرض میکنیم جوانی کار اشتباهی کرده باشه فرقی نمیکنه چه دختر باشه و چه پسر مانند کاری که خانم طاهریان کرده و خطایی انجام داده که البته بنده مثل اقای معتضد و دقیقا مثل ایشون که البته دقیق و موشکافانه حتی استخوانهای اون خانم رو دیده بنده حقیقتا ندیده ام.اما برای اقای معتضد که ادعای ادب و متانت و البته به قول خودشون که خواسته اند نصیحت وار سخن بگویند از ته قلبم متاسفم.من کاری ندارم به اینکه اون خانم چه کاری کرده شاید باور نکنید که بگویم حتی اسم اون خانم رو هم نمیدونستم.اقای معتضد شما که مثلا قصد نصیحت یک جوان هنرمند را دارید ایا فرق بین نصیحت و توهین را میدانید؟خدا کند که ندانید که اگر بدانید و با قصد این کلمات سراسر توهین امیز را به زبان شریفتان بیاورید باید به حال امثال شما به اصطلاح اساتید زار زار گریست.اقای معتضد ایا شما در بیان روایات تاریخی یا در نگارش کتب تاریخی که تخصص دارید به همین صورت یعنی با بغض و کینه رفتار میکنید؟خانم طاهریان کار بدی کرده؟بله کرده.شکی نیست.این رو بدونید اقای معتضد که ملت ما شریف و اگاهند و همانگونه که جاذبه بالایی دارند دارای دافعه نیز میباشند و با علم و اگاهی هنرمند را از غیر تشخیص میدهند و بدون توهین های شما هم مردم ما از هنرمند نماها دوری میکنند و انها را خود به خود از ضمیر خود پاک خواهند کرد پس لزومی ندارد که جنابعالی به خودتان فشار بیاورید و تمامی ناسزاهای دنیا را حواله کسی کنید.اقای معتضد اینکه میفرمایید خنده نبوده و شیهه بوده توهین نیست؟اینکه میفرمایید استخوانهای.......که از بیان این جمله شما بنده شرمسار شدم ایا توهین و دشنام نیست؟جنابعالی که در انتهای دشنام نامه تان میفرمایید نصیحت پدرانه کردم ایا اینگونه دختر خودتان را نصیحت میکنید؟در انتها باید عرض کنم که اقای معتضد عزیز لطف کنید از کسی انتقاد نکنید چون انتقاد شما با این ادبیات زننده چیزی غیر از فحش و تحقیر دیگران نیست.امیدوارم که دیگر شاهد اینگونه به اصطلاح نصیحت های پدرانه نباشیم و بدانیم که ملتی فهیم باشعور و ادب دوست داریم که اگر کوچکترین انحرافی از اهل هنر این مرز و بوم ببینند خودشان و با شیوه دافعه مودبانه با ان شخص هنرمند رفتار میکنند و نمونه های زیادی در سالهای گذشته بوده اند که چوب ادب و فهم این مردم را خورده اند و عجب دردی دارد که هنرمندی چوب ادب از دست مردمش بخورد.منتظرم که پیام بنده را چاپ کنید چون تا جایی که توانسته ام سعی خودم را کردم که توهین به کسی نکنم.با تشکر

  • رفقا ارسالی در

    اقای معتضد هر کسی سلیقه ای دارد شما فخر عالمید به صدف طاهریان چه اوراه خودرا میرود وشما به تاریخ الک کردن خود بپردازید .

  • ناشناس ارسالی در

    شما که از متانت حرف میزنید چرا اینا رو نگاه میکنید

  • احمد ارسالی در

    با سلام جناب معتضد لطفا اینقدر از چیز هایی که دیدید اینقدر با اب وتاب تعریف نکنید اصلا چرا نگاه کردید مگه حرام نیست ثانیا شما با این تعریف ها جوانان را مشتاق دیدن میکنید.

  • حدیثه ارسالی در

    در مورد حجاب ،کاملا متین و منطقی توضیح دادند و هنر پیشگان را راهنمایی کردند.ممنون

  • علی ارسالی در

    مگه آقای معتضد تو خونشون ماهواره نگاه میکنه؟ مگه غیر قانونی نیست؟
    حالا که خلاف قانون نگاه میکنند چرا اصلا کانالهای به قول خودشون بی مایه و مستهجن که می خوان ادای کانالهای قبل از انقلاب رو در بیارن رو نگاه می کنند؟

  • ناشناس ارسالی در

    آقای معتضد شما چرا رفتی عکس های این خانم و نگاه کردی که انقدر برآشفته شدی؟ اگر شما دنبال اخلاقیات هستی ، کار اخلاقی اینه که اصلا نگاه نکنی عکس های یه خانم رو که به گفته شده عکس های غیر اخلاقی هست. ضمنا اگر تبلیغ کردی مطمئن باش افرادی هم که خبر نداشتن میرن جستجو می کنن و عکس ها رو می بینن. بهتره اول از خودمون شروع کنیم.

  • ناشناس ارسالی در

    زندگي هر شخص به خودش مربوطه . لطفا به كار خودتون برسيد.

  • ناشناس ارسالی در

    احسنت

    • ناشناس ارسالی در

      منظورت احسنت به خرگوشه بود دیگه نه به پادشاه؟

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی درتاریخ حقایق را تعصبگرانه میکنی ........این کارها

  • الهه ارسالی در

    بعضی تلویزیون‌های اروپایی مانند «مدا» را پس خود آقای معتضد هم می بینند! جالب است آقای معتضد کاش کمی هم سرگرم زندگی خود بشوند. یک روز برای آنجلینا نامه می نویسند یک روز برای دیگری.

    • مهران ارسالی در

      سلام الهه خانم من واقعت نظر شمارو قبول دارم آفرين به اين جوابتون به اين فرد

  • خسرو ارسالی در

    اکثر کامنتا مضمونش اینه که قضاوت نکنیم.
    چه همه مشتری داشته خبر نداشتم!!!!!!!

  • مهران ارسالی در

    سلام ببينيد من نميدونم كه معيار سنجش شخصيتي ايشون نسبت به مردم چيه اما اينو خوب ميدونم كه ايشون تاريخ نويسه ربطي نداره كه اينجور راحت تهمت و توهين بزنه...چرا بايد اينقد واسه پول درآوردن راحت وجدانمون رو زير پا بزاريم.

  • پگی ارسالی در

    باید دید چرا صدف طاهریان رفته خودشو به این وضع فروخته؟
    منم قبول دارم که زیبا نیست و قیافش عادیه و از سن مانکن بودنش هم گذشته و گذشته از این قد بلندی هم نداره . یه دختر معمولیه و لاغر ولی چرا باید بره اونور و لباسای مفت و ارزون قیمت عربها رو به تن کنه و کنار باغچه عکسای نیمه عریان بگیره.
    اجبار و زور جواب عکس میده.
    اجبار اجباری نتیجش میشه صدف طاهریان و گلشیفته

  • امین ارسالی در

    ماجراهای صدف و معتضد :)

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید