بازتاب "اعتماد مجلس" در روزنامه‌ها

بازتاب "اعتماد مجلس" در روزنامه‌ها

مجلس دهم در اولین آزمون جدی خود، بعدازظهر دیروز به درخواست صبحگاهی رئیس‌جمهوری، پاسخی معنادار داد.

کد خبر : ۲۸۷۶۹
بازدید : ۳۳۰۰
فرادید | مجلس دهم در اولین آزمون جدی خود، بعدازظهر دیروز به درخواست صبحگاهی رئیس‌جمهوری، پاسخی معنادار داد.

حسن روحانی که نخستین ناطق جلسه رأی‌ اعتماد به سه وزیر پیشنهادی بود، در سخنرانی یک‌ساعته خود اگرچه بیش از همه‌چیز به بیان گزارشی از عملکرد سه‌ساله دولت در حوزه اقتصاد و دستاوردهای برجام پرداخت و تنها یک‌سوم از زمان را به بیان خصوصیات و قابلیت‌های سه وزیر پیشنهادی پرداخت؛ اما در سخنان خود تاكيد کرد که مردم در خرداد ٩٢ با صدای بلند، اعتدال را فریاد زدند و در اسفند ٩٤ هم این خواسته خود را تکرار کردند.

او گفت که انتظار داریم مجلس هم با رأی قاطع به هر سه وزیر پیشنهادی، خواسته مردم را پاسخ دهد و هشت ساعت بعد نمایندگان هم پیام مردم را تکرار کردند تا پاسخی معنادار را هم به دولت و هم به مخالفان دولت مخابره کنند.

اولین جلسه رأی اعتماد مجلس دهم، تفاوت‌های آشکاری با نمونه‌های مشابه در مجلس قبل داشت. دیگر نه‌تنها خبری از حملات و تخریب‌های بی‌پایان و محاکمه دولت و وزرا نبود؛ بلکه آن مقدار از شب‌نامه‌ها و نامه‌هایی که در صحن توزیع شد و سخنان آمیخته با اتهامی که از تریبون مجلس علیه وزرای پیشنهادی بیان می‌شد، با کمترین استقبال ممکن همراه شد؛ به‌گونه‌ای‌که وقتی نامه ٩صفحه‌ای استنادشده ذوالنور برای انتساب صالحی‌امیری به آنچه «فتنه» می‌نامید، به درخواست تابش و موافقت هیأت‌رئیسه در صحن توزیع شد و با وجود همه آنچه درباره همراهی صالحی‌امیری با حوادث بعد از انتخابات ٨٨ مطرح شده بود، تنها ٨٩ نفر از جمع ٢٧٥ نماینده حاضر در صحن، به او رأی مخالف دادند.

درباره سلطانی‌فر هم وضعیت به همین شکل بود. درباره او نیز از همراهی با اصلاح‌طلبان در مقاطعی مانند تحصن مجلس ششم تا ديگر مقاطع، هرآنچه خواستند بیان کردند و در نهایت تنها ٧٢ رأی مخالف او به صندوق‌ها ریخته شد.

حتی فخرالدین دانش‌آشتیانی که همه همّ و غم مخالفان دولت و تندروها، برای جلوگیری از ورود او به دولت بود و مخالفانش با زیربغل‌زدن پاکت‌هایی که می‌گفتند حاوی اسناد مختلف از فتنه‌گری و تخلفاتش است، پشت تریبون رفتند و در حمله به او از هیچ سخنی فروگذار نکردند، با ١٥٧ رأی موافق توانست رأیی اطمینان‌بخش از مجلس دهم بگیرد. جلسه دیروز مجلس امروز در صفحه نخست روزنامه بازتاب گسترده‌ای داشت.



۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    معلومه که گردانندگان "جوان" با انتخاب "نمایندگاه ملت" مشکل دارن. بدیهیه که آن چیزی که عقل و منطق و قانون و شرع میگه و باید جاری بشه اونیه که نمایندگان ملت میگن نه اونی که گردانندگان "جوان" میگن.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید