وانت نیسان و پراید، بیشترین خودروهای رد شده در معاینه فنی

جانشین فرمانده ناجا گفت: بیشترین خودروهایی که در معاینه فنی رد شدند، خودروهای نیسان وانت و پراید بوده‌اند که باید تلاش کنیم ایمنی و کیفیت را بویژه در این خودروها افزایش دهیم.

کد خبر : ۲۸۷۷۹
بازدید : ۱۰۴۹
جانشین فرمانده ناجا گفت: بیشترین خودروهایی که در معاینه فنی رد شدند، خودروهای نیسان وانت و پراید بوده‌اند که باید تلاش کنیم ایمنی و کیفیت را بویژه در این خودروها افزایش دهیم.

به گزارش سایت راهور، سردار سرتیپ دکتر اسکندر مومنی روز چهارشنبه در دومین همایش فصلی پلیس راهور ناجا افزود: با اشاره به فعالیت سامانه یکپارچه معاینه فنی در کشور، گفت: همین سامانه سیمفا که راه‌اندازی شده و در آغاز راه است، نشان داد بیشترین خودروهایی که در معاینه فنی رد شدند، خودروهای وانت نیسان و پراید هستند.

او افزود: واقعا نمی‌شود یک مجموعه‌ای در کشور خودرویی را تولید کند و جای دیگر به دلیل آلایندگی جلویش را بگیرد. الان هم دیر شده اما باید بخش صنعت در حوزه ایمنی و آلایندگی خودروها اقدام کند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: چرا باید خودروها در جایی از کشور تولید و در جایی دیگر از نظر ایمنی و آلایندگی رد شوند؛ هرچند برای انجام اقداماتی در این حوزه دیر شده است اما جلوی ضرر را هر موقع بگیریم منفعت است بر این اساس بخش صنعت باید اهتمام بیشتری برای ارتقای ایمنی و کیفیت خودروها در پیش بگیرد.

او با اشاره به نزدیکی به فصل زمستان گفت: در فصل سرما گرچه سفرها کم می‌شود اما مخاطرات سفر افزایش پیدا می‌کند و من از عوامل پلیس راهور به خصوص پلیس راه می‌خواهم که در جاده‌ها و معابر حضور داشته باشند. مردم هم با پلیس همکاری کنند و هنگام سفر تجهیزات زمستانی و... را به همراه داشته باشند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به مراسم اربعین گفت: میلیون‌ها نفر در این مراسم شرکت می‌کنند، متاسفانه با توجه به اینکه چندسالی است این اقدام آغاز شده؛ اما زیرساخت‌ها هنوز تکمیل نشده و چند میلیون نفر طی چند روز و در یک مقطع زمانی باید از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه عبور کنند.

او با بیان اینکه بیش از 50 درصد از زائران نیز از مرز مهران عبور می‌کنند، گفت: انتظار ما این است که تلاش بیشتری برای رفاه زائران و ایمنی آنان انجام شود و ماموران در جاده‌ها و معابر حضور داشته باشند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه همه ساله به تعداد مشتاقان سفر به عتبات در ایام اربعین افزوده می‌شود، اظهارکرد: امسال هم پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تعداد زائران در حال افزایش است و همه دستگاه‌ها در تلاشند تا زیرساخت‌ها آماده شده و خدمات بیشتری ارائه شود و البته اقدامات خوبی هم انجام شده است، اما دو سال فرصت کمی است تا بتوان تمام زیرساخت‌ها را فراهم کرد.

او با تاکید بر ضرورت توسعه سیستم‌های هوشمند گفت: بدون تجهیزات و سیستم‌های هوشمند نمی‌توان ترافیک را کنترل کرد و دیگر گریزی از آن نیست. امسال تعداد خودروها به 18.5 میلیون دستگاه رسیده که با احتساب موتورسیکلت‌ها تعداد آن به بیش از 30 میلیون وسیله نقلیه رسیده است، بنابراین باید از تجهیزات هوشمند استفاده کرد و دیگر با نیروی انسانی نمی‌توان بر تمام خودروها نظارت کرد.

جانشین فرمانده ناجا هدف از این اقدامات را کاهش سوانح اعلام کرد و گفت: هدف دیگر رعایت حقوق مردم است و امیدوارم با حضور مردم و ماموران پلیس راهور و دیگر نهادهای مسئول همواره شاهد کاهش خسارات جانی و مالی باشیم.

او گفت: بخاطر کسب رتبه سوم جهانی پلیس راهور در کاهش تلفات حوادث رانندگی به تمام همکارانم تبریک می‌گویم. امسال هم خوشبختانه شاهد کاهش ٣ درصدی تلفات رانندگی بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در شش ماهه نخست امسال هستیم.

جانشین فرمانده ناجا با مقایسه کاهش تلفات ترافیکی از ٢٨ هزار به ١٦ هزار نفر در یک دهه گذشته ادامه داد: علی رغم این کاهش و به فرموده رهبری باید تلاش کنیم تا این آمار به حداقل ممکن برسد.

او افزود: بیشترین نقش مربوط به عامل انسانی بوده که با فرهنگسازی، تغییر قوانین، مشارکت مردم و ایجاد سیستم های هوشمند شاهد کاهش تلفات بوده‌ایم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: سایر مولفه‌ها چنانچه همپای عامل انسانی پای کار بیایند و بویژه در حوزه ایمنی اقدامات اساسی انجام دهیم، شاهد پایین‌ترین حد ممکن تلفات خواهیم بود.

او افزود: در سال ٨٥، قریب به ٧ میلیون خودرو در کشور وجود داشت و امروز نزدیک به ١٩ میلیون خودرو در کشور وجود دارد و با این وجود ٤٠ درصد از عدد مطلق تلفات ترافیکی کاسته شده است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه انسان، راه، خودرو و سیستم امداد و درمان در تلفات ترافیکی موثر است گفت: در کشور ما ٥٠ درصد تلفات بعد از صحنه تصادف رخ می دهد و با توجه به اینکه بی تردید عامل انسانی بیشترین سهم را در وقوع تصادفات و تلفات ترافیکی دارد، با توسعه بخش درمانی و امدادی می توان تا اندازه زیادی از آمار کشته‌ها کاست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید