ژیژک: اگر آمریکایی بودم به ترامپ رای می‌دادم

کد خبر : ۲۸۸۴۹
بازدید : ۲۲۶۹

اسلاوی ژیژک، فیلسوف چپگرای اسلوونیایی، می‌گوید اگر در آمریکا زندگی می‌کرد به دونالد ترامپ، نامزد دست راستی جمهوری‌خواهان رای می‌داد.

ژیژک گفته است: "من از ترامپ وحشت می‌کنم، اما فکر می‌کنم که هیلاری خطر اصلی است."

او در مصاحبه‌ای با شبکه ۴ بریتانیا گفت: "یک چیزی که با ترامپ در آن موافقم آن است که وقتی برنی سندرز از هیلاری کلینتون حمایت کرد، دونالد ترامپ گفت انگار یکی از جنبش اشغال وال استریت، از بانک لیمن برادرز حمایت کند."

اسلاوی ژیژک، که کتاب‌های پرفروشی در زمینه فلسفه، روانکاوی، نظریه سیاسی و نقد فیلم نوشته و به بیان مواضع جنجالی مشهور است، یکی از حامیان جنبش اشغال وال استریت بود و در جمع آنها سخنرانی کرده بود.

ژیژک گفت دونالد ترامپ قواعد نانوشته سیاست در آمریکا را در هم ریخته و اگر او در انتخابات پیروز شود هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواه‌ها باید به دگردیسی خود فکر کنند. ژیژک گفت: "ترامپ نمی‌تواند در آمریکا فاشیسم را حاکم کند، اما پیروزی او سرآغاز یک بیداری بزرگ و حرکت‌های سیاسی جدیدی شکل خواهد گرفت."

او گفت متوجه خطرات بالقوه قدرت گرفتن دونالد ترامپ هست، اما هیلاری کلینتون خطرناکتر است، چرا که نامزدی مرتبط با بانک‌های بزرگ و سرمایه‌داران است اما خود را مترقی جا می‌زند.

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون غیرمحبوب‌ترین نامزدهای ریاست جمهوری در آمریکا هستند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید