منصور پورحیدری درگذشت

منصور پورحیدری درگذشت
کد خبر : ۲۸۸۷۳
بازدید : ۲۵۲۶
منصور پورحیدری درگذشت منصورپورحیدری که چند روزی در بیمارستان بستری بود امروز در سن 71 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین؛ پورحیدری که به دلیل بیماری چند روزی بود در بخش آی سی یو بستری شده بود امروز در سن هفتادویک سالگی دار فانی را وداع گفت.

پورحیدری متولد ششم بهمن ماه سال 1324 در تهران بود.او فوتبال حرفه ای را از 17 سالگی و از باشگاه دارایی تهران آغاز کرد و سپس به باشگاه تاج پیوست و 9 سال برای این تیم پایتخت نشین توپ زد.پورحیدری در سال 1349 به همراه استقلال عنوان قهرمانی در جام باشگاه های آسیا را به دست آورد.

بعداز اتمام دوره بازیگری، رایکوف مربی وقت تاج که تیم جوانان تاج را هم در دست داشت، به دلیل پشتکار و پیگیری‌های فراوان منصور، او را به جوانان برد. رایکوف که از سال ۴۸ تا ۵۳ مربی تاج بود، به دلیل خستگی قادر به ادامه کار در تاج نشد و پس از باخت به تیم نفت آبادان در سال ۵۳ کنار گذاشته شد و تیم به علی دانایی فرد رسید که وی هم منصور پورحیدری را به عنوان کمک خود انتخاب کرد.دانایی فرد فقط ۸ بازی در سال ۵۴ سرمربی تیم بود و سپس جکیچ به عنوان سرمربی تاج در سال ۵۵ انتخاب شد و جکیچ هم منصور پورحیدری را به عنوان کمک خود انتخاب کرد. و نتایج مطلوبی را با وی کسب کرد.

پس از انقلاب بدلایل نا آرامی‌ها، قرارداد جکیچ با تاج فسخ شد و پورحیدری به همراه جکیچ برای مدتی راهی کشورهای حاشیه خلیج فارس شد. او چند ماه پس از بازگشت به ایران مربی استقلال شد.پورحیدری با پنج دوره حضور در ادوار رقابتهای آسیایی به عنوان سرمربی رکورددار تاریخ باشگاه استقلال است که ۳۲ مرتبه مربی‌گری یک باشگاه در جام باشگاه‌های آسیا را به عهده داشته‌است.

او در پنج دوره حضور خود؛ یک مقام قهرمانی، یک مقام نایب قهرمانی و یک مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا و همچنین دو مقام چهارم جام برندگان جام آسیا را برای استقلال به ارمغان آورده‌است.

پورحیدری در ۳۰۹ مسابقه مربی‌گری تیم فوتبال استقلال تهران را بر عهده داشته‌است و ۸۱ بار به عنوان مربی در خدمت آبی‌پوشان بود که از این لحاظ در تاریخ باشگاه استقلال رکورددار می‌باشد. پورحیدری همچنین رکورددار مربی‌گری در دربی است. منصور پورحیدری همچنین دارای یک رکورد دیگری هم هست او تنهاکسی هست که هم به عنوان بازیکن هم به عنوان مربی توانسته قهرمان آسیا بشود وی درسال ۱۳۴۹ در حالی که یک بازیکن ۲۵ ساله بود توانست به عنوان قهرمانی آسیا برسد ویک بار هم به عنوان مربی در سال ۱۳۷۰ توانست قهرمان آسیا شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید