بیشترین اسمی که در ایران تکرار می‌شود!

بیشترین اسمی که در ایران تکرار می‌شود!
کد خبر : ۲۸۸۸۳
بازدید : ۱۷۳۶۷
بیشترین اسمی که تکرار می‌شود!
فرادید | پس از مدت‌ها دوری از حاشیه بار دیگر نام "محمدرضا گلزار" به صدر اخبار برگشت. با بیشترین دستمزد و پرتکرارترین نام در ایران!

به گزارش فرادید، «اسم من بیشترین اسمی است که در طول روز در تاریخ ایران تکرار می‌شود» اینها را محمدرضا گلزار در یکی از مصاحبه‌های اخیرش گفت. حرفی که واکنش‌های زیادی از طرف منتقدان و حتی طرفدارانش داشت و برخی‌ها او را متهم به خودشیفتگی کردند و عده‌ای به او برچسب متوهم چسباندند. موضوع دوم دستمزد میلیاردی او برای بازی در مجموعه پانزده قسمتی عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی است. دستمزدی که به گفته کارگردان سریال نه تنها زیاد نیست، که محمد رضا گلزار منت گذاشته و پذیرفته با این دستمزد در "عاشقانه ها" بازی کند.

در سال‌های اخیر یکی از بازیگرانی که دستمزد بسیار بالایی داشته، محمدرضا گلزار بوده است. دورانی بود که حضور گلزار بر پوستر یک فیلم سینمایی تضمینی برای فروش فیم محسوب می‌شد اما آن سال‌ها سپری شد.

گلزار به حاشیه رفت و هرچند جذابیت‌های ظاهری‌اش هنوز حفظ شده اما حضورش در یک فیلم سینمایی به معنای فروش چشمگیر و تضمین فروش نیست و بعید است خود این بازیگر نیز ادعای تضمین فروش فیلم را داشته باشد.

با این حال و با وجود آنکه اکثر تجربه‌های مشترک با گلزار در گیشه و شبکه نمایش خانگی به قدر انتظار نفروخته اما هر روز دستمزد این بازیگر رو به فزونی گذاشته و اکنون به یک میلیارد برای پنج ماه فعالیت رسیده که احتمالاً دومین دستمزد گران سینمای ایران بعد از دستمزد بالای شهاب حسینی است. این یک گمانه نیست و رسماً از سوی سازندگان سریال «عاشقانه‌ها» که در پانزده قسمت برای شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود، اعلام شده است.

منوچهر هادی کارگردان «من سالوادور نیستم» که کارگردانی «عاشقانه‌ها» را برعهده دارد در این زمینه گفته است: «بالاخره همه می‌دانند دستمزد آقای گلزار برای یک کار سینمایی حداقل سیصد میلیون است -برای فیلمنامه و کارگردان خوب- و کارگردان یا فیلمنامه ضعیف‌تر باشد، تا پانصد، ششصد (میلیون) هم می‌رود. این دستمزدی است که برای یک فیلم سینمایی می‌گیرد. من گفتم که اولاً ما با آقای گلزار چهار، پنج ماه قرارداد داریم و اگر برای پنج ماه یک میلیارد هم گرفته باشد، به ما لطف هم کرده است. دستمزد عجیب و غریبی نگرفته است.»

بهناز مقدسی نیز در گزارشی که روز چهارشنبه دوازدهم آبان ماه در روزنامه شهروند چاپ شد. به بررسی پدیده "سلبریتی پرستی" پرداخت که سوژه آن سخنان عجیب گلزار درباره محبوبیت و تکرار اسمش بود.

بیشترین اسمی که تکرار می‌شود!
آیا «محمدرضا گلزار» بیشترین اسمی است که در طول روز در ایران تکرار می‌شود؟

برداشت اول
«اسم من بیشترین اسمی است که در طول روز در تاریخ ایران تکرار می‌شود» اینها را محمدرضا گلزار در یکی از مصاحبه‌های اخیرش گفت. حرفی که واکنش‌های زیادی از طرف منتقدان و حتی طرفدارانش داشت و برخی‌ها او را متهم به خودشیفتگی کردند و عده‌ای به او برچسب متوهم چسباندند.

برداشت دوم
همان‌روز که این کلیپ در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و نقل محفل کامنت‌ها شد به حرف آقای بازیگر هم مهر تأیید خورد. مگر غیر از این است؟! این همه لایک و کامنت و اظهارنظر‌های مکتوب در اینستاگرام و تلگرام درست از همین حکایت دارد، حکایتی که کمیتش مهم نیست، چراکه کیفیتش نشان می‌دهد نه‌تنها محمدرضا گلزار بلکه همه سلبریتی‌ها به‌خصوص بازیگران بیشترین اسامی هستند که در طول روز بین مردم تکرار می‌شوند.

ما با سلبریتی زندگی می‌کنیم؟
درست آن روزهای دوری را که در راه مدرسه با دوستانم می‌رفتیم به مغازه آقای شریفی تا عکس‌های جدید هدیه تهرانی و محمدرضا فروتن را برای دیوارهای اتاق‌مان بخریم در ذهنم تازه است. آن روزهایی که به تی‌شرت طرح «لئوناردو دی‌کاپریو» خواهرم حسودیم می‌شد و مادرم این مدل لباس‌ها را مناسب سن من نمی‌دانست.

همان روزهایی که برخی از مجله‌ها صفحه‌های دو برگی وسط‌شان را اختصاص می‌دادند به عکس‌های تمام قد هنرپیشه‌ها و فوتبالیست‌ها. شب‌های امتحان که خودم را حبس می‌کردم در آن اتاق منقش‌شده به عکس ستاره‌ها، تک‌تک‌شان مقابل چشم‌هایم بودند و چه حال عجیبی بود زندگی با سلبریتی‌های دهه هفتاد.

کوچ سلبریتی‌ها به دنیای مجازی
هنوز هم همین‌طور است؛ ستاره‌های دهه‌های مختلف سینما و ورزش در همه دوره‌های تاریخ، طرفداران دو آتیشه‌ای دارند که نمی‌توانند بی‌تفاوت از کنارشان بگذرند. فقط شکل و شمایلش عوض شده و اگر بازار چسباندن عکس ستاره‌ها به دیوار دیگر تب‌وتاب قدیم را نداشته باشد اما بازار اشتراک عکس‌های‌شان در فضای مجازی داغ است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی هر روز با سیل زیادی از عکس‌های سلبریتی‌ها روبه‌رو می‌شوند، عکس‌هایی که در مقایسه با عکس معرفی یک کتاب نیز بیشترین لایک را می‌گیرند و درواقع گوی سبقت را از هر موضوع دیگری می‌ربایند. اگر عضو شبکه اجتماعی اینستاگرام باشید که دیگر نیازی به حرف بنده نیست و خودتان در صفحه‌ای که عکس پیج‌های عمومی را تبادل می‌کند با این موضوع برخورد کرده‌اید.

«هنرمندان و سلبریتی‌ها» شاید بیشترین اسامی باشند که در پیج‌های اینستاگرام به شکل‌های مختلف وجود دارند.

دنبال‌کننده‌ها یا همان فالوئر‌های‌شان معمولا از چند صد تا چند صد‌هزار است و خیلی‌های‌شان در زیر عکس بازیگران ایرانی، حضور فعالی دارند: «وای من که عاشقشم. همیشه شیک‌پوش و خوش‌لباسه، مخصوصا مانتوهاش.» صفحه این پیج‌ها پر است از تعریف و تمجید یا انتقاد کاربران.

فالوئری با آی‌دی «نکیسا ٧٦» در جواب به این کامنت گفته: «طراح مانتوهاش یک مزون معروف توی نیاورانه» بعدش هم آدرس اینستاگرام این مزون را در زیر کامنتش نوشته است. از این بحث‌ها بین اعضای شبکه‌های مجازی به شکل قابل‌ملاحظه‌ای موجود است. کاربرانی که بیشتر نسبت به عکس‌های خصوصی هنرمندان واکنش نشان می‌دهد تا خبرهای حرفه‌ای‌شان.

معین با شکلک خنده نوشته: «بچه‌ها شما که آدرس خیاط مهناز رو دارین، میشه آدرس آرایشگر محمدرضا گلزار رو هم به من بدین؟» و ‌آی‌دی با نام «هنرمند» نوشته: «بابا شما دیگه چقدر بیکارین» اینها همه داستان نیست، چراکه بعد از این کامنت تعداد زیادی از فالوئرها اعتراضات کوبانده‌شان را حواله «هنرمند» کرده‌اند، جمله‌هایی که همه‌شان به این مضمون ختم می‌شود: «بیکار تویی که می‌شینی کامنت‌های ملت‌رو می‌خونی و بعد میای جواب می‌نویسی واسشون.»

بیشترین اسمی که تکرار می‌شود!
برداشت آخر
یک‌طرف همه این ماجراها نیز بازیگران و سلبریتی‌هایی هستند که خودشان نیز پیج‌هایی رسمی در شبکه‌های اجتماعی با هزاران و گاهی میلیون‌ها فالوئر دارند تا عکس‌ها و فعالیت‌های روزمره‌شان را نیز با کاربران به اشتراک بگذارند.

با این تفاسیر پدیده سلبریتی‌پرستی این روزها بازاری بی‌اغراق داغ و بی‌رقیب دارد. دنیای آزاد فضای مجازی این روزها فرصتی فراهم کرده تا این پدیده به شکلی متفاوت‌تر از دهه‌های گذشته رشد کند. به این معنی که دیگر دوره بریدن عکس هنرپیشه‌ها از صفحه‌های مجله‌ها و روزنامه‌ها و چسباندن‌شان به در و دیوار اتاق به سر رسیده و حالا با یک کلیک انواع و اقسامش در دسترس است.

به این معنی که اگر آن روزها ما هنرمندان‌مان را به‌خاطر بازی‌شان در فلان فیلم یا بازی ورزشی تحسین می‌کردیم و طرفدارشان می‌شدیم، حالا می‌خواهیم بدانیم چه می‌پوشند، چه می‌خرند، کجا می‌روند، با چه کسی ازدواج می‌کنند و هزاران سوال که وقتی مجوز اشتراکش را دریافت می‌کنیم دیگر برای‌مان مهم نیست تا چه حد حریم‌های شخصی را می‌شکنیم، مجوزی که خیلی وقت‌ها خود سلبریتی‌ها با به اشتراک گذاشتن عکس‌های خصوصی‌شان، به مردم می‌دهند.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    گلزار پا به سن گذاشته و دیگه شهرت دهه هشتادش رو نداره . تبلیغش نکنید!

    • ناشناس ارسالی در

      دوران این نیز بگذرد! از فردین که بالاتر نیست! ولی اعمالش تا بی نهایت دنبالشه! این شلوغکاریهای زودگذر نیز بگذرد!

    • ناشناس ارسالی در

      خداوکیلی اگر این بازیگره پس آقای نصیریان و مشایخی اسمشون چیه؟! جز افه و اطوار در فیلمهاش چی بلده! کمترین ریشه هنری نداره و اصلا هنر نخونده و یک شبه بازیگر شده!

    • ناشناس ارسالی در

      بله دوران هر پدیده ای می گذره ولی مهم اینه که چجوری میگذره ! شما دلتو با این حرفا خوش کن

  • عسل ارسالی در

    دیگه جواد بودن پشت مو کفتری بودن نیست. گلزار بودن و گلزاری بودنه. بله. بسیااااار جوات. جذابیت یعنی جک نیکلسون. جورج کلونی. لیام نیسن. رابرت نپر. داخلی: چنگیز وثوقی

  • شیوا ارسالی در

    من هر چی فکر می کنم در کارنامه بازیگری گلزار حتی یک بازی معمولی هم به یاد نمیارم. چه برسه به بازی خوب. ایشون محبوب یک عده دختر دبیرستانی بودند که الان رقیب هم زیاد پیدا کردند چون ادم خوش قیافه کم نیست ادم ماندگار کمه

  • خلیج پارس ارسالی در

    از هرکی در مورد خودش بپرسی یه همچین جوابی میشنوی
    این طفلی هم مثل بقیه خودشو خیلی دوست داره

  • ناشناس ارسالی در

    فکر آب و نان باشید.

  • ناشناس ارسالی در

    هنرگیشه ای بسیار سطحی و مبتذل...

  • ناشناس ارسالی در

    امان از بیکاری جوانان ایرانی.

  • ناشناس ارسالی در

    خدایی خودت فهمیدی چی گفنی؟
    آقای هادی هم متوهم شده .هنوز در حال وهوای من سالوادور نیستم سیر می کنه .
    آقای کارگردان کار بلد " رضا عطاران فرق می کنه با گلزار "
    گلزار یک دیالوگ درست وحسابی نداره
    هر گردی گردو نیست

  • ناشناس ارسالی در

    گلنار
    گلزار
    خخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس ارسالی در

    به این میگویند خود شیفتگی

  • ناشناس ارسالی در

    شاید رسانه ها زیاد اسم او را تکرار کنند ولی مردم بیشتر به هنر بازیگر و تحصیلات او فکر میکنند تا صورت و تیپ او. این آقا غیر از صورت خوش چهره آنچنان بهره ای از بازیگری ندارد.شاید مردم خیلی بیشتر از نام ایشان نام هنرمنده ارزنده کشور مان که در نقش خود ذوب میگردد و دارای تحصیلات عالیه در زمینه هنر دارند ، بیشتر تکرار میکنند مخصوصا که اخیرا برنده جایزه نخل طلایی کن نیز شدند و برای اولین بار برای کشور افتخار آفریدند.

  • ناشناس ارسالی در

    چقدر پول گرفتید تا این مقاله را منتشر کنید؟

  • سپهر ارسالی در

    ایرانی عزیز
    ایرانی فهیم
    ایرانی عاقل

    خواهشا خواهشا خواهشا اینها رو بزرگ نکنید.مگه کی هستند اینها؟

    گذشته شان رو دیدید؟؟؟؟
    از آینده شون خبر دارید؟؟؟

    این از بدبختی جامعه ماست که به هرکسی که سوار قطار سینما و تلویزیون میشه ستاره میده.

    اینها اسطوره نیستند،ستاره نیستند،حتی اندازه یه شهروند معمولی هم نیستند چون آسیبهایی که وارد جامعه می کنند از خیرشون بیشتره.

    راستی اون خانم هنرپیشه مست که آدم کشته بود چی شد؟؟؟
    اون مجری که تجاوز کرده بود؟؟؟ اون زوجی که رابطه عاشقانه شون آه حسرت از دل مردم بلند کرده بودند کجا هستند؟؟؟

    نمونه زیاده به شرط اینکه فراموشکار نباشیم.

  • حسین ارسالی در

    حتی ممد گلزار با این همه پولی که دارد نتونسته از سفید شدن موها و ریش هایش جلوگیری کند. بعدها که سنش بالاتر رود افسرده نشود ممد گلزار.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید