یک سال محرومیت برای دروازه‌بانی که از قصد گل خورد!

یک دروازه‌بان اهل کره شمالی به دلیل این که از قصد گل خورد تا تیمش در ادامه با قرعه آسان‌تری روبرو شود، با جریمه و یکسال محرومیت روبرو شد.

کد خبر : ۲۸۹۳۴
بازدید : ۱۳۲۹
فرادید | یک دروازه‌بان اهل کره شمالی به دلیل این که از قصد گل خورد تا تیمش در ادامه با قرعه آسان‌تری روبرو شود، با جریمه و یکسال محرومیت روبرو شد.

این بازیکن جانگ پائک هو، دروازه‌بان تیم زیر ۱۶ سال کره شمالی است که در بازی مقابل ازبکستان در مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا درون دروازه این تیم ایستاد؛ مسابقه‌ای که سپتامبر گذشته برگزار شد و با شکست ۱-۳ کره شمالی تمام شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین مربی کره شمالی را نیز محروم و جریمه کرد. یونگ جانگ سو، مربی کره شمالی ۴۰۰۰ پوند، دروازه‌بان این تیم ۸۰۰ پوند و فدراسیون فوتبال کره شمالی ۱۶ هزار پوند جریمه شدند.

در این مسابقه جانگ پائک هو روی شوت بلند دروازه‌بان حریف بدون دلیل به سمت نقطه پنالتی دوید. در ادامه نیز در حالی که توپ به زمین می‌خورد و سمت دروازه‌اش می‌رفت او کاملا شانس گرفتن توپ را داشت، اما قبل از رسیدن به آن خودش را زمین زد. با این گل ازبکستان ۰-۱ جلو افتاد.

پیروزی ازبکستان موجب شد این تیم در گروه اول شود و در یک‌چهارم نهایی مقابل تیم قدرتمند عراق بایستد. اما کره شمالی با دوم شدن در گروه حریف عمان در بازی نهایی شد. کره شمالی آن بازی را برد اما در نیمه‌نهایی در ضربات پنالتی از ایران شکست خورد.

چهار تیمی که به نیمه‌نهایی آن مسابقات رسیدند سهمیه حضور در جام جهانی جوانان زیر ۱۷ سال هند را به دست آوردند و باید ۶ تا ۲۸ اکتبر ۲۰۱۷ در این کشور به میدان بروند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به کره شمالی (بدون مربی و دروازه‌بان محرومش) اجیازه شرکت در مسابقات جام جهانی را داد اما در عین حال اعلام کرد "در صورت تکرار رفتار مشابه" در مسابقات انتخابی این تیم از مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا در سال ۲۰۱۸ اخراج خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید