واکنش‌ها به غرق شدن دختر جوان ایلامی

شب گذشته و به دنبال یک بارندگی شدید در خرم‌آباد، "فرزوان مرادوند" دانشجوی رشته زیست‌شناسی اهل ایلام، حین سوار شدن به خودرو در بلوار شورای خرم‌آباد به کانال آب سقوط کرد و جان باخت. شخصی از لحظه سقوط دختر جوان به سیلاب فیلم گرفته است.

کد خبر : ۲۹۱۴۰
بازدید : ۲۷۸۷۰

فرادید | شب گذشته و به دنبال یک بارندگی شدید در خرم‌آباد، "فرزوان مرادوند" دانشجوی رشته زیست‌شناسی اهل ایلام، حین سوار شدن به خودرو در بلوار شورای خرم‌آباد به کانال آب سقوط کرد و جان باخت. شخصی از لحظه سقوط دختر جوان به سیلاب فیلم گرفته است.

کل تصویری که ضبط شده ۱ دقیقه است. دختری جوان در آن سوی جریان خروشان آب ایستاده و می‌خواهد به سوی دیگر برود؛ جایی که پسری پژوسوار ایستاده است. او می‌پرد و جریان آب او را با خود می‌برد. پسر جوان هم سوار خودرویش می‌شود و احتمالا می‌رود پی زندگی‌اش!

مدیرکل مدیریت بحران لرستان درباره این حادثه گفت: "باران تند و رگباری و تگرگ امروز در نوع خودش بی‎سابقه بود، اضافه کرد: متأسفانه آب در محدوده خیابان شورا به‎خاطر توپوگرافی نامناسب مشکلاتی ایجاد کرد و باعث سقوط دو دختر دانشجو به داخل کانال شد که یک نفر جان باخت و دیگری در بخش مراقبت‎های ویژه تحت درمان است. اگرچه سهل‎انگاری افراد در سقوط به کانال مشخص است اما متأسفانه کانالی که در این خیابان نزدیک ایستگاه اتوبوس دانشجویان بوده، مشکلاتی به‎وجود آورده است."

استاندار لرستان اما نظرش متفاوت بود. هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گفت: "شهرداری باید در خصوص سقوط دو دختر به داخل کانال آب پاسخگو باشد که بر اثر بارندگی نه‎چندان زیاد چرا باید یک نفر جانش را از دست بدهد. این زیرگذر حدود یک دهه است که احداث شده و شهرداری باید فکری اساسی برای رفع این مشکل داشته باشد. ما هم قبول داریم که مشکل دارد اما انتظار داریم یک‎بار برای همیشه مرتفع شود.

او ادامه داد: "اینکه شهردار، ارگان‎های دیگر را مقصر جلوه دهد که چرا برای ساخت زیرگذرها مطالعه نشده، چرا مسکن مهر و مناطق حاشیه‎نشین بدون مطالعه هستند، این موضوع را نمی‎پذیریم و شهردار به‎جای این صحبت‎ها باید از شهروندان و خانواده این دختران عذرخواهی کند. از سردار قنبری فرمانده انتظامی استان خواهش می‎کنم که با بررسی این اتفاق دستگاه مقصر را مشخص کند تا به دادگاه تخلفات اداری معرفی کنیم."

در همین حال محمد اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در خصوص حادثه فوت دانشجوی ایلامی که بر اثر سقوط به کانال آب رخ داد، اظهار کرد: "شهرداری اعلام کند چه اقداماتی برای رفع آب‎گرفتگی معابر اجرا کرده است. اگر من به‎جای شهردار بودم پس از این اتفاق استعفا می‎کردم. اگر محدوده شهر را بازدید کردیم و صدها ایراد وجود نداشت، حق با شهردار است. عمده‎ترین علت آب‎گرفتگی، نبود خدمات شهری است، شخصی ساختمانی احداث کرده، اما نخاله‎ها و مصالح آن را جمع نکرده و این‎ها داخل جدول ریخته شده و باعث آب‎گرفتگی می‎شود."

عذرخواهی رئیس شورای شهر خرم‎آباد بابت مرگ دختر دانشجو
محمد حسین‎پور، رئیس شورای شهر مرکز لرستان نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران، نیز بیان کرد: سقوط دو دختر دانشجو به داخل کانال آب در خیابان شورا، حادثه دلخراشی بود و چون خودم در آن خیابان بودم از لحاظ روحی خیلی اذیت شدم.

وی با بیان اینکه بابت این اتفاق و مرگ یک دختر عذرخواهی می‎کنیم، افزود: واقعاً خیلی سخت است که در چنین حادثه‎ای یک جوان فوت کند و خانواده‎ای داغدار شود. شهرداری با اینکه از نظر تجهیزات مشکل دارد اما بی‎انصافی است اگر بگوییم کم‎کاری می‎کنند.

وی اظهار کرد: "ساعت 8 صبح چهارشنبه جلسه فوق‎العاده شورای شهر با حضور شهردار برگزار و از زوایای مختلف این حادثه بررسی می‎شود. با اینکه طرح جامع ترافیک و دفع آب‎های سطحی در سطح شهر نداریم اما باز در حال احداث زیرگذر و افزایش خیابان‎ها هستیم."

محمدی گفت: متأسفانه آب زیادی به ریه این دانشجو وارد شده و هم اکنون تحت مراقبت ویژه بوده و در بخش ICU بیمارستان عشایر بستری است.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه لرستان به مناسبت درگذشت دانشجوی این دانشگاه
رئیس دانشگاه لرستان به مناسبت درگذشت دانشجوی این دانشگاه، پیام تسلیتی صادر کرد.

عزیزی در پیامی درگذشت دانشجوی دانشگاه لرستان در اثر سیلاب شهر خرم آباد را به خانواده ایشان، جامعه دانشگاهی و دانشجویان گرامی تسلیت گفت.

دراین پیام آمده است:

‌خانواده محترم مرادوند

حادثه تاسف برانگیز و جانسوزدر گذشت دانشجوی گرانقدر مرحومه فروزان مرادوند در اثر سیل اخیر خرم آباد، جامعه دانشگاه لرستان را بسیار اندوهگین نمود و ما را در این غم جانکاه داغدار کرد.

اینجانب، این ضایعه را به آن خانواده محترم تسلیت گفته و از خداوند رحمان و غفار برای آن مرحومه فقید، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و سلامت آرزومندم.

به خاطر اصول غلط شهرسازی آب‌های سطحی وارد شبکه آب و فاضلاب استان می‎شوند
حمیدرضا کرم‌وند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران و تگرگ و وقوع بارندگی در چند روز گذشته جلسه مدیریت بحران در شرکت برگزار و تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی اندیشیده شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تمامی اکیپ‌ها حتی آنهایی که در حال استراحت هستند به حالت آماده‌باش درآیند. بر این اساس اکیپ‌ها در سطح شهر مستقر شدند تا در صورت لزوم آماده به کار شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه تمامی تلفن‌های به مرکز پاسخگویی شد، افزود: همچنین بلافاصله مأموران اجرایی در صحنه‌های گزارش شده حضور بهم ‌رساندند و خدمات‌دهی ‌کردند.

وی تصریح کرد: بیشتر تأکید نیروهای ما روی منطقه مرکزی شهر و گلدشت بود و در این مدت توانستیم به 110 گزارش اعلام شده خدمات‌رسانی کنیم. اکثر این موارد برگشت و ورود آب باران به داخل منازل بود.

کرموند خاطرنشان کرد: متأسفانه به خاطر اصول غلط شهرسازی آب‌های سطحی را با کانال به شبکه فاضلاب شهری متصل کرده‌اند در حالی که این آب‌ها باید به رودخانه‌ها متصل و از این طریق از سطح شهر جمع‌آوری شوند. شبکه فاضلاب با برآورد میزان فاضلاب خانگی طراحی شده و برای جمع‌آوری آب‌های سطحی تعبیه نشده‌اند.

وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب در رابطه با آب‌های سطحی علیرغم اینکه وظیفه‌ای ندارد اما تجهیزاتمان را برای تخلیه اماکنی که دچار آبگرفتگی شده‌اند فرستاده‌ایم.

دادستان لرستان: برخورد با خاطیان غرق شدن دانشجو در سیلاب خرم آباد
دادستان عمومی و انقلاب لرستان گفت: بعد از تکمیل تحقیقات پرونده فوت دختر دانشجوی ایلامی در سیلاب و آبگرفتگی معابر خرم آباد خاطیان این اتفاق اعم از مردمی و دولتی مورد برخورد جدی و قاطع قانونی قرار می گیرند.

سعید رازانی در گفت و گو با ایرنا افزود: صحنه فوت این دختر دانشجو امروز بازسازی شد و دادستانی به طور مستقیم به این پرونده ورود پیدا کرد. بعد از ارایه تحقیقات کارشناسان حقوقی و پزشکی قانونی علت مرگ اعلام می شود.

وی افزود: تحقیقات تکمیلی این پرونده در دست انجام است و پرونده به بازپرس ویژه فوت ارجاع شده تا با شناسایی و احضار راننده حاضر در صحنه غرق شدن دختر، چگونگی علت حادثه مورد تحقیق قرار گیرد. با کمک شاهدان تحقیقات بیشتر این پرونده انجام و در نهایت طی یک تا 2 ماه آینده رای نهایی دادگاه صادر می شود.

وی یادآور شد: بعد از طی مراحل قضایی، جسد دختر غرق شده در سیلاب امروز به پزشکی قانونی فرستاده می شود تا با نظر پزشکی قانونی علت اصلی فوت اعلام شود.

دادستان عمومی و انقلاب لرستان گفت: متاسفانه سیلاب دیشب منجر به غرق شدن و فوت یک دختر دانشجو شد که در رابطه با این موضوع پرونده در دادستانی تشکیل شده و تحقیقات بیشتر دراین زمینه در دست انجام است.

وی افزود: بر اساس بازبینی فیلم منتشر شده در فضای مجازی، ظاهرا این دختر دانشجو در مکانی پر از آب و در کنار خیابان ایستاده است و وقتی قصد سوار شدن به خودروی پژو و عبور از جدول را داشته به جوی پرعمق آب فرو می‌ رود.

مجموعه‌ای از بهترین تصاویر تاریخ ایران و جهان را اینجا ببینید


۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    بجای اینکه انقدر ( مرگ بر امریکا) بگویید و بجای اینکه انقدر وقت و هزینه کشور را برای مبارزه و فحش و بد و بیراه دادن به امریکا صرف کنید بیایید این مشکلات مردم را حل کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    کجاست غیرت لرهای قدیم !!!

  • ناشناس ارسالی در

    انسانیت کجاست اون نامرد مثل یک قاتل خونسرد از کنار جون اون دختر گذشت

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید