فعالیت مدیر دولتی در باند خرید و فروش نوزاد!

طالبی از انهدام شبکه خرید و فروش نوزادان خبر داد و گفت: 6 نفر از اعضای باندی که در زمینه خرید و فروش نوزادان فعالیت می‌کردند با اقدامات اطلاعاتی در شهرستان آمل شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر : ۲۹۳۹۸
بازدید : ۱۱۷۸
طالبی از انهدام شبکه خرید و فروش نوزادان خبر داد و گفت: 6 نفر از اعضای باندی که در زمینه خرید و فروش نوزادان فعالیت می‌کردند با اقدامات اطلاعاتی در شهرستان آمل شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش میزان، علی طالبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل، از انهدام شبکه خرید و فروش نوزادان و سقط جنین غیرقانونی در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی دریافت گزارش‌های واصله مبنی‌ بر فعالیت باندی در زمینه خرید و فروش نوزادان در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار دستگاه قضایی و عوامل اداره اطلاعات این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس تحقیقات اولیه مشخص شد 2 کارشناس مامایی در محلی غیرقانونی به سقط جنین و کورتاژ، زایمان‌های غیرقانونی و غیربهداشتی اقدام کرده و همچنین با اعطای وجوه برای اجاره رحم و شناسایی خانواده‌های بی بضاعت فعالیت‌هایی در زمینه خرید و فروش نوزادان انجام می‌دادند و این نوزداران را در شهرهای دیگر از کشور به فروش می‌رساندند.

دادستان آمل از شناسایی و دستگیری اعضای این باند در این شهرستان و فعالیت آن‌ها در سایر استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: با اعطای نیابت قضایی از سوی دادسرای استان تهران روند تحقیقاتی پرونده گسترده تر شد و با تلاش ماموران مربوطه 6 نفر از اعضای این شبکه دستگیر و 26 نفر نیز احضار شدند.

دادستان آمل با بیان اینکه در بازرسی از محل فعالیت غیرقانونی این افراد دو نوزاد نیز کشف شد، تصریح کرد: اعضای این باند در بازجویی‌ها به خرید و فروش 15 تا 40 میلیون تومانی نوزادان اعتراف کردند.

طالبی با اشاره به فعالیت‌های دیگر متهمان این پرونده افزود: اعضای این باند به اتهام تحصیل مال نامشروع، جعل اسناد دولتی و استفاده از اسناد مجعول، تهیه و تنظیم قولنامه‌های صوری برای متقاضیان دریافت شناسنامه نوزاد در شهرستان‌ها، ارسال اطلاعات کذب به مراجع ذیصلاح برای صدور شناسنامه و دریافت رشوه محاکمه خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل از همکاری و همراهی بعضی از ادارات دولتی در این پرونده خبر داد و گفت: در این راستا یکی از مدیران دولتی بازداشت و عزل شده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

دادستان آمل با اشاره به پلمب 2 مرکز غیر بهداشتی سقط جنین ضمن هشدار جدی به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: این مجموعه باید نظارت جدی بر مجموعه عوامل ذیربط و عملکرد و کارایی مدیران شبکه بهداشت شهرستان‌ها و کادردرمانی مراکز بهداشتی داشته باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید