ابوبکر البغدادی زیر زمین زندگی می‌کند

برخی پیام‌های مکتوبی که به دست سازمان اطلاعات نظامی عراق در بغداد رسیده حکایت از این روزهای ابوبکر البغدادی دارد.

کد خبر : ۲۹۶۱۳
بازدید : ۱۵۵۹
برخی پیام‌های مکتوبی که به دست سازمان اطلاعات نظامی عراق در بغداد رسیده حکایت از این روزهای ابوبکر البغدادی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، چند هفته پیش یک فرد پیام‌هایی مکتوب را به سازمان اطلاعات نظامی عراق در بغداد فرستاد. در پیامی که در اوایل اکتبر نوشته شده، آمده است، یک مخبر سری در داخل شهر موصل با داعش در تماس بوده اما عضو آن نیست گفته است که ابوبکر البغدادی این روزها بسیار عصبی است.

در این نامه آمده است: البغدادی رفت‌وآمدهایش را کم کرده و دیگر توجهی به ظاهرش نمی‌کند به طوریکه دیگر به اندامش و حفظ تناسب اندامش توجه ندارد در حالی که قبلا بسیار به ظاهر و حفظ تناسب اندامش توجه می‌کرد.

در این نامه فاش شده است که او زیر زمین زندگی می‌کند مخفیگاهش از طریق تونل‌هایی به مناطق دیگر راه دارد. او بدون بستن کمربندی انتحاری نمی‌خوابد تا اگر بازداشت شد از آن استفاده کند.

پیام مکتوبی که رویترز از آن مطلع شده یکی از پیام‌های عدیده‌ای است که اوضاع داخلی داعش را از زمان آغاز عملیات موصل بازگو می‌کند.

این پیام‌ها و گفت‌وگوها با مسئولان ارشد کرد و نیروهای داعش که اخیرا اسیر شده‌اند، تصویری کامل و غیرمعمولی از داعش و ذهنیت رهبر آن نشان می‌دهد.

این نامه‌ها فاش می‌کنند که اعدام کسانی که قصد فرار دارند یا مخبر و جاسوس هستند به طور منظم هر روز اجرا می‌شود و البغدادی رفتارش بسیار تردیدآمیز شده است. او به نزدیکانش هم شک دارد. او قبلا با اعضای داعش شوخی می‌کرد اما الان با کسی شوخی نمی‌کند.

رویترز توانست هویت یکی از این خبرچینان سازمان اطلاعات عراق را که برای عراق نامه می‌فرستد، شناسایی کند اما نتوانست منابع مستقل صحت این اطلاعات وارده در نامه‌ها را تایید کند. اما تصویری که این نامه‌ها نشان می‌دهند با اطلاعات مستند بر اظهارات مسئولان کرد از جمله لاهور طالبانی، رئیس عملیات مبارزه با تروریسم و مدیر آژانس اطلاعات اقلیم کردستان عراق و مسرور بارزانی، رئیس شورای امنیت ملی وابسته به دولت اقلیم کردستان عراق مطابقت دارد.

کریم سنجاری، جانشین وزیر دفاع اقلیم کردستان عراق گفت: تعداد اعدام‌های روز افزون داعش دال بر فشاری است که این گروه‌ متحمل آن است.

سنجاری ادامه داد:‌ اکثر عاملان انتحاری داعش که تا لحظه مرگ می‌جنگند خارجی هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید