پیکر «فیدل» سوزانده شد

پیکر فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا که جمعه شب در۹۰ سالگی درگذشت بنا به وصیتش سوزانده شد.

کد خبر : ۳۰۱۹۶
بازدید : ۱۷۵۹
پیکر فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا که جمعه شب در۹۰ سالگی درگذشت بنا به وصیتش سوزانده شد.

به گزارش یورونیوز، یاد او فردا دوشنبه ابتداء طی مراسمی در میدان انقلاب هاوانا، پایتخت، گرامی داشته می شود و دوستدارانش به وی در میدانی که در آن بارها و بارها شاهد سخنرانی اش بودند به رهبر فقیدشان ادای احترام می کنند. به باور آنان فیدل کاسترو فرماندهی بود بی باک و بی بدیل، و به باور مخالفان، او دیکتاتوری بود مستبد.

خاکستر فیدل کاسترو سپس از هاوانا راهی شهر سانتیاگو می شود؛ درست برعکس مسیری که انقلاب کوبا آن را ۵۷ سال پیش با فیدل جوان پیموده بود، شهری که یادآور خاطرات بسیاری برای او و یاران نزدیکش بود.

در کوبا ۹ روز عزای عمومی اعلام شده و پرچم ها به احترام فیدل کاسترو نیمه برافراشته اند؛ به احترام رهبری که با فرو ریختن اتحاد جماهیر شوروی و نظام های کمونیستی جهان فرو نریخت و باورش به کمونیسم را در همسایگی آمریکا نباخت؛ باوری که به خاطرش هم مورد احترام بسیار است و هم مورد سرزنش و نفرت.

رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا در پیامی تلویزیونی در اعلام خبر مرگ برادرش مردم کوبا را این گونه مورد خطاب قرار داد:«مردم عزیز کوبا، با غم و اندوهی عمیق در برابر شما حاضر شده ام برای اینکه به ملتمان، دوستانمان در قاره آمریکا و مردم جهان اعلام کنم که امروز ۲۵ نوامبر ۲۰۱۶ ساعت ۲۲:۲۹ دقیقه فیدل کاسترو فرمانده کل قوای انقلاب کوبا درگذشت. تا پیروزی، همیشه.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید