بان‌کی‌مون دومین قربانی رسوایی سیاسی

غیر از پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی، قربانی دیگر رسوایی سیاسی اخیر در این کشور بان کی مون دبیر کل در حال کناره گیری سازمان ملل و بلندپروازی‌های وی برای ریاست جمهوری کره جنوبی است.

کد خبر : ۳۰۵۵۰
بازدید : ۱۱۱۵
غیر از پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی، قربانی دیگر رسوایی سیاسی اخیر در این کشور بان کی مون دبیر کل در حال کناره گیری سازمان ملل و بلندپروازی‌های وی برای ریاست جمهوری کره جنوبی است.

به گزارش رویترز، با وجود آن که بان کی مون هنوز کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری در کره جنوبی را اعلام نکرده اما تا همین یک ماه پیش در نظرسنجی‌های مربوط به کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور که قرار است در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ برگزار شود پیشتاز بوده و بیشترین میزان آرا را داشت. این در حالی است که انتظار می‌رود او در انتخابات ریاست جمهوری از جانب حزب حاکم محافظه کار "سائه نوری" متعلق به پارک گئون های کاندیدا شود.

با این حال رسوایی فساد سیاسی اخیر مربوط به پارک گئون های که در کره جنوبی تحت عنوان "پارک گئون های گیت" مشهور شده و ریاست جمهوری وی را تحت الشعاع قرار داده باعث دامن زدن به اختلافات در این حزب شده است.

قرار است چند روز دیگر استیضاح پارک گئون های در پارلمان اجرایی شود و این وضعیت موجب شده که محبوبیت بان کی مون در نظر سنجی‌ها نیز کاهش یابد. در عین حال حزب سائه نوری نیز اعتبار سابق را نداشته و تبدیل به حزبی کمتر قابل اعتماد شده است.

چونگ بیونگ گوگ، یک قانونگذار حزب سائه نوری که رهبری مشترک یک فراکسیون مخالف پارک گئوی های را بر عهده داشته و حامی تشکیل یک حزب انشعابی محافظه کار جدید در سائه نوری است گفت: در حال حاضر به هیچ وجه برای بان کی مون مناسب نیست که به حزب سائه نوری بپیوندد مگر این که احمق باشد، وگرنه هرگز به سائه نوری نخواهد پیوست.

در کره جنوبی این معمول است که یک حزب سیاسی مهم دچار انشعاب شده و جریان اصلی حزب اقدام به تشکیل یک حزب جدید کند.

چونگ گفت: شاید اگر یک حزب محافظه کار جدید تشکیل شود وضعیت فرق کند اما در حال حاضر گفتنش خیلی زود است.

بان کی مون ۷۲ ساله از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ وزیر امور خارجه کره جنوبی بود. در آن زمان رو مون هیون، رئیس جمهور کره جنوبی بود اما بان کی مون یک فرد غیرحزبی به شمار می‌آمد. او اکنون با دورنمای عدم وجود حزب مناسبی در کره جنوبی که به آن بپیوندد روبرو است. او نیاز به حمایت حزبی دارد با توجه به این که یک دهه در نیویورک بوده و هرگز در کره جنوبی برای یک سمت منتخب کاندیدا نشده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید