تصاویر/ جزییات سقوط هلی کوپتر در دریاچه چیتگر

تصاویر/ جزییات سقوط هلی کوپتر در دریاچه چیتگر

2 تن در حادثه سقوط بالگرد در دریاچه چیتگر جان باختند

کد خبر : ۳۰۶۰۲
بازدید : ۲۹۱۴۴
معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران با اشاره به سقوط یک فروند بالگرد متعلق به پنها در دریاچه چیتگر گفت: نیروهای امدادی در حال خدمت به حادثه‌دیدگان این سقوط هستند و همه هشت سرنشین این بالگرد سالم از آب بیرون کشیده شدند.

به گزارش ایسنا، مرتضی مرادی‌پور با اعلام این خبر گفت: نیروهای امدادی هلال‌احمر از نخستین پایگاه امدادی نزدیک به حادثه و از پایگاه چیتگر به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام 3 تیم امدادی به محل حادثه اظهار کرد: خدمات امدادی لازم به سرنشینان بالگرد ارائه شده و تیم پنج نفره غواصی هلال‌احمر نیز برای جست‌وجوی مابقی سرنشینان بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران با بیان اینکه نیروهای هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند، گفت: همه سرنشینان بالگرد، سالم از آب بیرون کشیده شدند و متاسفانه خلبان بالگرد در بیمارستان فوت کرده است.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی گفت: هم اکنون نیروهای امدادی در حال رهاسازی هلی کوپتر از دریاچه چیتگر هستند.

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در این خصوص اظهار کرد: مصدومان این حادثه پس از بیرون کشیدن از آب، به بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، فیاض بخش، شهید چمران و تریتا منتقل شدند.

وی با بیان اینکه دو نفر از مصدومان این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، یادآور شد: مصدوم 46 ساله‌ای در بیمارستان تریتا و مصدوم 53 ساله‌ای که به بیمارستان فیاض بخش منتقل شده بودند، جان خود را از دست دادند.

بنابر اعلام وب‌دا، از هشت نفر سرنشین این بالگرد، هفت نفر از آنها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شده‌اند و در حال حاضر اقدامات درمانی مناسب برای پنج تن از مصدومان در حال انجام است.

همچنین سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفتگو با ایسنا، از نجات هر هشت سرنشین بالگرد سقوط کرده دریاچه خلیچ فارس (چیتگر) خبر داد و افزود: به دلیل اینکه دو نفر از سرنشینان این بالگرد توسط خودروی شخصی به بیمارستان منتقل شدند، در اعلام آمارها خطایی رخ داد، اما هر هشت سرنشین از همان ابتدا از دریاچه نجات پیدا کردند.

ملکی درباره آخرین جزییات سقوط بالگرد در دریاچه خلیج فارس گفت: 6 نفر از افراد نجات یافته با خودروی اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و 2 نفر با خودروی شخصی؛ به همین دلیل در اعلام آمارها خطایی رخ داد. این دو نفر توسط عوامل غریق نجات دریاچه خلیج فارس نجات پیدا کردند که پس از تکمیل آمارها مشخص شد که هر 8 سرنشین هلیکوپتر نجات پیدا کرده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: از دو ساعت پیش عملیات نجات سرنشینان به اتمام رسیده و یک ساعت پیش بازدیدهای سطح دریاچه برای جمع‌آوری تجهیزات هلیکوپتر به پایان رسید. 30 دقیقه قبل نیز لاشه هلیکوپتر از دریاچه خارج شده و عملیات به صورت کلی به اتمام رسیده است.



تصاویر/ جزییات سقوط هلی کوپتر در دریاچه چیتگر

تصاویر/ جزییات سقوط هلی کوپتر در دریاچه چیتگر

تصاویر/ جزییات سقوط هلی کوپتر در دریاچه چیتگر

تصاویر/ جزییات سقوط هلی کوپتر در دریاچه چیتگر

۰
نظرات بینندگان
  • امیر ارسالی در

    در مورد سقوط باگرد
    این ماشینهای پرنده دیگه از رده خارج هستن
    مثل مینی بوس های توشهری
    فقط بعضی وقتها که هوس میکنن یاد گذشتها کنن سقوط میکنن
    مثل وانت پیکانهای دهه 30 که بعضی وقتها فکر میکنن خاورن
    اخه چون سنشون رفته بالا فکر میکنن بزرگ شدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید