شیوع «سیاه ششی» در تهران؛ واقعیت یا شایعه؟

کد خبر : ۳۰۶۸۰
بازدید : ۱۷۴۶

وزارت بهداشت شایعه شیوع بیماری «سیاه ششی» در تهران را تکذیب کرد.

«بیماری معدنچیان در میان تهرانی‌ها»؛ تیتری که در شبکه‌های مجازی همینطور دست به دست می‌شود. بر اساس خبر منتشر شده در فضای مجازی به دلیل آلودگی هوای پایتخت، شماری از تهرانی‌ها بیماری «سیاه ششی» گرفته‌اند.

در خبری که انتشار یافته آمده: «سیاه ششی» بیماری نادری است که بیشتر معدنچیان به آن گرفتار می‌شوند و در تهران شیوع پیدا کرده است.

خبر به صورت گسترده در تلگرام و واتس آپ منتشر شده و موجی از نگرانی را در بین مردم ایجاد کرده است که آیا به این بیماری مبتلا شده‌اند یا اینکه دیر یا زود در معرض آن قرار خواهند گرفت.

وزارت بهداشت: شیوع بیماری «سیاه ششی» در تهران شایعه است

دکتر ایرج حریرچی؛ قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به سؤالی درباره ابتلای تهرانی‌ها به بیماری معدنچیان که با عنوان بیماری «سیاه ششی» در رسانه‌ها منعکس شده گفت: اصلاً بیماری به اسم «سیاه ششی» نداریم و این یک اصطلاح ژورنالیستی است که در فضای مجازی سر و صدا کرده است.

حریرچی افزود: کسانی که در مناطق آلوده از جمله تهران زندگی می‌کنند ریه‌های‌شان شبیه افرادی که در مناطق روستایی و کوهستانی زندگی می‌کنند، نیست، ولی با این حال بیماری به اسم سیاه ششی در تهران نداریم و تاکنون در این باره از مراکز درمانی هیچ گونه گزارشی به وزارت بهداشت نرسیده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید